توسعه برند چیست؟ معرفی 5 استراتژی مهم توسعه برندینگ

برند کاسیو در ابتدا ماشین حساب تولید می‌کرد، اما پس از مدتی به تولید ساعت مچی پرداخت و حال یکی از معتبرترین برندهای صنعت ساعت است. برند نایکی که یکی از محبوب‌ترین تولید کننده‌های کفش است، عینک دودی، لباس و اکسسوری نیز تولید می‌کند. این مثال‌ها دو نمونه از کسب و کارهایی هستند که در توسعه برند خود عالی عمل کرده‌اند. حال اگر بخواهید کفش و لباس بخرید، نیازی نیست به دو فروشگاه جدا بروید، فقط کافی است به یکی از شعبه‌های نایکی مراجعه کنید. مثال‌های بسیاری برای توسعه برند وجود دارد که باعث موفقیت یک کسب و کار شده است. 

اما سوال اینجاست که توسعه کسب و کار چیست و چگونه آن را پیاده سازی کنیم؟ پاسخ سوال شما به همراه یک پیشنهاد ویژه، لابه‌لای کلمات این مقاله است. 

توسعه برند یا Brand Development چیست؟

توسعه برند به‌زبانی ساده یعنی استفاده از نام تجاری یک برند، برای تولید محصولات جدید. فرقی نمی‌کند محصولات جدید مشابه نسخه‌های قبلی باشد یا جدا از روند کسب و کار باشد؛ در توسعه برند شما باید یک ارزش جدید خلق کنید. محصولی را بسازید که نیاز مخاطبان است و به خرید آن علاقه دارند. یک برند شناخته شده و موفق، ممکن است دائما در حال تولید محصولات جدید نباشد، اما نمونه‌های قبلی را توسعه می‌دهد و آن را بهتر خواهد کرد. 

در توسعه برندینگ، برند اصلی که اولین محصول را عرضه کرده و موفق شده است، به‌عنوان برند والد شناخته شده می‌شود. یعنی سایر محصولات زیر مجموعه محصول فعلی خواهند بود. اگر ایده جدید به شکلی باشد که مخاطبان به اندازه موارد قبلی برای آن ارزش قائل شوند، توسعه برند رخ می‌دهد. برای توسعه برند شما نیاز به مهارت ارزیابی فرصت‌های موجود و شناسایی بهترین فرصت دارید. البته شناسایی فرصت‌ها یک مهارت خاص است که طی سال‌ها بررسی و آموزش به دست می‌آید. برای کسب این مهارت، فقط کافی است وارد سایت حسین طاهری شوید و در دوره تاپ گان شرکت کنید. 

توسعه برند و کسب و کار

5 استراتژی مهم برای توسعه برند که به نفع کسب و کار شما هستند!

برای توسعه برند، نباید بدون استراتژی قدم برداشت. تولید یک محصول جدید شروع جاده‌ای ناشناخته و تاریک است که باید قبل از شروع قدم‌های خود را مشخص کنید. با تحلیل بازار و بررسی‌های فراوان، می‌توانید به یک استراتژی کاربردی و مفید دست یابید. 

البته که نوع و سبک مدیریت شما نیز روی استراتژی و توسعه برند نیز اثر می‌گذارد. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم با سبک‌های رهبری آشنا شوید و بررسی کنید که شما با کدام سبک جلو می‌روید تا استراتژی بهتری برای توسعه برند خود داشته باشید. 

1.استراتژی کسب و کارتان را مشخص کنید

هرچه بیشتر برای کسب و کار خود برنامه ریزی داشته باشید، برند شما موفق‌تر و متمایزتر خواهد شد. یعنی باید به‌صورت جزئی روی کاغذ بررسی کنید که رشد کسب و کار شما باید چطور باشد؟ سریع و ریسک پذیر یا آرام و مطمئن؟ 

طراحی استراتژی کسب و کار مهم‌ترین قدمی است که باید برای ساخت پادشاهی خود بردارید؛ پس آن را جدی بگیرید. حتی پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر این مطلب، در دوره برند سازی شخصی و طراحی استراتژی شرکت کنید تا متوجه اهمیت و قدرت یک استراتژی خوب شوید. 

توسعه برند

2.پرسونای مخاطب؛ جامعه هدف خود را شناسایی کنید

برای شناخت پرسونای مخاطب اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید، این است که «مخاطبان شما چه گروهی از جامعه هستند و چه سنی دارند». اگر یک پاسخ کلی به این سوال می‌دهید، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید! 

رشد و سود بالا زمانی به دست می‌آید که شما نیاز مخاطبان خود را بشناسید و باتوجه‌به آن، نسبت به خلق یک ارزش جدید اقدام کنید. هرچه شناخت بهتری از جامعه هدف خود داشته باشید، رشد و توسعه کسب و کار برند آسان‌تر خواهد شد. 

3.خلق ارزش‌های جدید برای محصولات؛ مهم‌ترین قدم توسعه برندینگ

خلق ارزش جدید باتوجه‌به رقبا و اقداماتی که انجام می‌دهند بسیار آسان است، اما شما باید برند خود را اولویت قرار دهید. مسلما برند شما یک ویژگی‌ خاص یا یک مزیت بیشتری نسبت به رقبا دارد، در نتیجه روی برند خود تمرکز کنید؛ نه آنچه رقبا انجام می‌‌دهند. 

برای این کار می‌توانید یک لیست از ویژگی‌های برند خود تهیه کرده و آن‌ها را با رقبا مقایسه کنید. در این لیست باید مواردی را در نظر بگیرید که روی مخاطبان شما تاثیر ویژه‌ای داشته‌اند. 

4.اسم، لوگو و شعار تخصصی داشته باشید

همواره انتخاب اسم و لوگو مناسب، یکی از مهم‌ترین اقدامات برای طراحی استراتژی توسعه برندینگ بوده است. اسم و لوگو، عاملی است که شما را در ذهن مخاطب ماندگار می‌کند. اگر شما یک برگر فروشی داشته باشید که بهترین در شهر باشد اما اسمی نداشته باشد، مخاطبان برای مراجعه دوباره باید چطور شما را پیدا کنند؟ همین مثال ساده مشخص می‌کند که اهمیت اسم و لوگو بسیار بالاست و برای خلق یک وابستگی در مخاطب، باید شعار اختصاصی خود را داشته باشید. 

5.رنگ برند؛ امتیازی که نباید از آن غافل شوید

زمانی که به مجموعه دیجی کالا فکر می‌کنید، ممکن نیست رنگ قرمز در ذهن شما تداعی نشود! در هر جای از سطح شهر نیز یک مربع قرمز و یک سبد خرید ببینید، به یاد دیجی کالا خواهید افتاد. به زبانی ساده‌تر یعنی این رنگ به نام برند دیجی کالا خورده است و مخاطبان با آن ارتباط گرفته‌اند. شما نیز باید یک رنگ اختصاصی برای کسب و کار خود در نظر بگیرید که در ذهن جامعه هدف ماندگار شود. 

استفاده از دوره‌های بیزینس کوچ؛ هر آنچه برای ساخت امپراطوری برند خود نیاز دارید!

خلق یک ارزش جدید برای توسعه برند، اقدامی است که نیاز به بررسی‌های فراوان دارد. علاوه‌بر این، باید فردی که تجربه توسعه برند را داشته یک استراتژی دقیق برای شما طراحی کند تا به جایگاه دلخواه خود رسیده و طعم موفقیت را بچشید. خود شما نیز می‌توانید این فرد باشید، فقط باید دوره‌هایی که مخصوص طراحی برند هستند را مشاهده کنید. البته هر دوره‌‌ای که در سطح وب مشاهده می‌‌کنید قابل اطمینان نیست، در نتیجه باید به دنبال آموزش‌های اصولی باشید که پیشنهاد ما دکتر حسین طاهری است. 

ایشان با سال‌ها تجربه، یکی از بهترین بیزینس کوچ‌های ایرانی است که کسب و کار شما را به موفقیت خواهد رساند! برای ثبت نام در دوره‌های خاصی که طرز فکر شما را تغییر می‌دهند، کافی است از آدرس hosseintaheri.ir دیدن کنید.


image 
imageimageimage