در این نوشتار قصد داریم نظر پاول کاردوِل (Paul Cardwell) مدیرهنری و خلاقیت آژانس Brand Union را راجع به برندینگ در 12 ماه آینده سال جاری بدانیم:
برندینگ در 12 ماه آینده به چه شکل خواهد بود؟
اینکه چه اتفاقاتی در زمینه برندینگ رخ خواهد داد به این بر می گردد که در سال 2017 چه محصولاتی در فروشگاه ها وجود خواهد داشت. برندینگ چیزی نیست که در انزوا تکامل یابد بلکه جریانی است که براساس تاثیرات دنیای پیرامونش شکل می گیرد و دنیا تابحال این قدر برای پیش بینی، نا مطمئن و مشکل نبوده است. ما نمی دانیم اروپا در 12 ماه آینده کجا خواهد بود، آیا اصلا وجود خواهد داشت؟
وقتی مردم در مورد آینده، نامطمئن باشند به ناچار به عقب و به راهکارهای مطمئن تری که پیش تر امتحان خود را پس داده اند نگاه می کنند. آنها می خواهند دنیا را از نو شبیه به چیزی که قبلا بوده است بسازند به نوعی خود را از هرگونه تغییرهای ناگهانی حفظ کنند. در نتیجه، برندینگ به سمت استایل های دهه های قبل تر باز می گردد و ما بیشتر دیزاین های “قدیمی” Retro را خواهیم دید. شاهد این مدعا نیز تغییر لوگوی بسیاری از لوگوهای کمپانی های مشهور در سالی که گذشت به سمت ساده تر شدن می باشد.
در ادامه یکی از پروژه های مورد علاقه پاول در سال 2016 را مروری می کنیم : چه تفاوتی میان طرز فکر یک مخاطب حرفه ای با یک مخاطب آماتور وجود دارد؟
اینطور که به نظر می رسد مخاطبین آماتور واقعا بیشتر مورد بحث هستند چرا که آنها وقتی به خرید می روند واقعا یک محصول را خریداری می کنند. بنابراین انتخاب من برندی است که توانسته تا محصول خود را به من مخاطب بفروشد و دیزاین ها به نظر باید طوری باشند که نظر آنها را جلب کند چرا که به نقل قول از یک فیلسوف که تفاوت میان یک حرفه ای و یک آماتور را بیان می کند “شما خیلی راحت تر می توانید یک بیننده آماتور را به خنده درآورید تا یک مخاطب حرفه ای را”. در کل همکاری مهم ترین عامل است چرا که این دو نوع مخاطب وجود دارند. برند ها با دیزاین های متنوع خود در کمیت ها و کیفیت های مختلفی وجود دارند که همه آنها وظیفه دارند این دو نوع مخاطب را خرسند کنند و این کاری دشوار است. تصمیم با شماست که با توجه به نوع برند خود به کدام یک بیشتر اهمیت می دهید.