در اقدامی ابتکاری و مسئولانه، شرکت مک دونالد سوئد قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کردهاست. اینکار با هدف تشویق به دفع صحیح زباله، فراتر از بستهبندیهای خود مکدونالد عملمیکند.
این غول فستفود پیشتر در سال گذشته، ویژگیای را در اپلیکیشن خود راهاندازی کرد که به مشتریان برای دور انداختن صحیح بستهبندیهای مک دونالد در سطل زباله، پاداشهایی نظیر تخفیف و پیشنهادات ویژه ارائهمیداد. اکنون، این ابتکار با پذیرش بستهبندیهای رقبایی نظیر برگر کینگ و محبوب محلی، مکس برگرز، گسترش یافتهاست.
این کمپین با عنوان «با زباله کنار بیا» توسط آژانس تبلیغاتی NORD DDB استکهلم و با همکاری بنیاد حفظِ پاکیزگی سوئد، یک سازمان غیرانتفاعی طرفدار محیطزیست، توسعه یافتهاست. مکدونالد سوئد با پذیرش بستهبندیهای رقبای خود، رویکردی فراگیر را در پیش گرفتهاست. این شرکت با تشویق همگان به دورانداختن صحیح زباله در اماکن عمومی، به پاکیزگی شهرها کمککند.
به گفتهی خانم میکائلا بوگناس، مدیر بازاریابی مکدونالد سوئد، «هدف ما ایجاد انگیزه در افراد برای دورانداختن زبالههای خود در جای مناسب است. این اقدام گامی مثبت در جهت کاهش ریختن بستهبندیهای بیرونبر در معابر عمومی بهشمارمیرود.»