«پوستر یک رویداد پراعتبار و مهم فرهنگی باید به لحاظ ساختاری ایده جذاب و اجرای دقیق داشته باشد و به لحاظ محتوایی و ترکیببندی در شأن آن اتفاق فرهنگی باشد. به نظر من طرحی که برای پوستر نمایشگاه مطبوعات رونمایی شده، اصلاً پوستر نیست؛ بیشتر شبیه به یک آگهی تجاری است. آن هم در حد آگهیهای اپراتور تلفنی که در تبلیعات گوشه مجلات چاپ میشوند. پوستر رویدادی همچون نمایشگاه مطبوعات چه به لحاظ ایده و چه به لحاظ گرافیک باید در سطح و اندازه این رویداد فرهنگی باشد و سفارش آن باید به طراحان حرفهای داده شود تا در مدتی روی آن فکر شده و اتود زده شود.
برای طراحی پوستر به پرواز تفکر، علم، دانش و اطلاعات نیاز است و در آن باید گرافیک بسیار مورد توجه قرار بگیرد. متأسفانه در این طرح که بهعنوان «پوستر نمایشگاه مطبوعات» معرفی شده، نه تنها این اصل رعایت نشده و رسانه و رساننده مفهوم این رویداد نیست، بلکه آن را تا سطح یک آگهی که سلفی گرفتن چند نفر را نشان میدهد تنزل داده است. در جهان معمول است برای طراحی پوسترهای چنین رویدادهای مهم فرهنگی از مدتها قبل فراخوانهایی اعلام میشود تا هنرمندان آثار خود را ارسال کنند و از میان آنها انتخاب میکنند. همچنین هر کاری یک مدیر هنری و یک طراح دارد. ولی درایران اینگونه نیست وتنها به زدن چند تلفن به رفقا اکتفا میکنند و سفارش داده میشود.»