«من فكر مى كنم در هر نوع سفارشى -چه طراحى كاراكتر و چه طراحى فضا- اولين نكته مورد احتياج، جمع آورى اطلاعات مربوطه است. مثلا در طراحى فضا، دوره تاريخى و فرهنگ آن منطقه بسيار تاثيرگذار مى باشد. در مورد طراحى كاراكتر نكاتى مانند قهرمان يا ضد قهرمان بودن مى تواند اثرگذار باشد. گاهى هم يك شخصيت مانند ابَر قهرمانان “super hero” تك بعدى و فاقد پيچيدگى خاص و داراى مشخصات ظاهرى و شخصيتى شناخته شده است. مسلما طراحى اين نوع از كاراكترها، تفاوت عمده اى با طراحى شخصيتى كه در طول قصه تغيير مى كند و از يك كاراكتر دست و پاچلفتى و فاقد اعتماد به نفس، به يك قهرمان تبديل مى شود دارد. مشخصات ظاهرى كاراكتر بايد نشان دهنده اين سير درونى و بيرونى آن باشد.
بعد از آن شروع به طراحى مى كنم. ميزان اتود زدن ها برطبق روند توليد مى تواند كمتر يا بيشتر باشد اما شخصا اعتقاد شديدى به اين بخش از كار دارم و اصولا خيلى زياد اتود مى زنم. بعد از آن ديزاين نهايى را در اختيار كارگردان قرار مى دهم و پس از به نتيجه رسيدن، وارد مرحله ى طراحى شيت مى شوم. اين مرحله نشان دهنده ميزان آگاهى و مهارت طراح مى باشد. بخصوص در پروژه هاى سه بعدى و در قسمت مدل سازى، باعث ايجاد درك بهتر و چند جانبه ى طراح نسبت به شخصيت مى شود.»
«كيان كيانى» متولد ١٣٦٥ و داراى مدرك فوق ديپلم انيميشن است. كيان ده سال است كه در زمينه طراحى كاراكتر، استورى برد و فضا فعاليت مى كند و همچنين در زمينه طراحى صدا نيز فعاليت دارد. او هم اينك در مدرسه اينورس مشغول تدريس مى باشد. در ادامه اين مطلب مجموعه آثار او را با هم خواهيم ديد: