“شركت داروسازى دكتر عبيدى” در سال ١٣٢٥ توسط دكتر عبيدى تاسيس شد. عبيدى در آغاز يك مغازه كوچك ساخت داروى دستى در جنوب تهران قديم بود و امروزه در ميان توليدكنندگان داخلى، مقام نخست را در كيفيت و تنوع دارو به خود اختصاص داده است. داروسازى عبيدى از قديمى ترين و با كيفيت ترين توليدكنندگان كشور است.
نشان و هویت بصری جديد “عبيدى” ضمن الهام از نشان قديمى، از خطوط و فرمهاى متفاوت بهره گرفته و تلاش كرده است ذهنيت تصويرى نشان قديمى با همان قدمت و اعتبار را حفظ نمايد و البته تغييراتى را در راستاى به روز رسانى و ايجاد ارتباطى كارآمدتر با مخاطبان لحاظ كند.
عليرضا نبئى طراح اين پروژه مىگويد: “خطوط نرم، ضخامت و قرار گرفتن در قالب مستطيل بر روى ضلع بزرگتر آن استحكام، امنيت و حركت را به نمايش مىگذارد. حروف منفصل در نوشتار فارسى، براى همخوانى و نزديكى بيشتر با نوشتار لاتين طراحى شده كه البته از ساختار و خوانايى آن كم نمىكند”
در طراحى و اجراى هویت بصری این پروژه به مواردى چون: هماهنگى نوشتار فارسى و لاتين، تداعى حركت و شكل كپسول كه نماد تصويرى دارو مىباشد و نشان مار كه در صنعت داروسازى، نشانى بينالمللى و شناخته شده است توجه شده است.
در تركيب بندى نشان تصويرى، نشانه نوشته و قلم پانويس، انسجام و هماهنگى، تمركز ديد و در نهايت كيفيت بصرى در نظر گرفته شده است.
طراح هویت سازمانی این مجموعه درصدد القاى حس مدرنيته، سلامت و پيشرفت به مخاطبين با ذهنيت هاى گوناگون و در قالب هاى اجتماعى متفاوت مانند پزشك، مصرف كننده و… بوده است.
عوامل پروژه هویت سازمانی:
مدیر هنری و طراح: علیرضا نبئی
اجرای گرافیک: مسعود حشمتی و امید جعفری
مدیر پروژه: ارژنگ سلوکی
مدیرتبلیغات: افشان سلوکی