در طراحی قلم (تایپفیس) میلاد از خط نسخ کمک گرفته شده اما به منظور کاربردیتر ساختن قلم، تناسبات در اجزای حروف بسیار تغییر کرد. دندانههای بلند و فضای سفید زیاد در درون حروف و چشمهای بالای کرسی برای تشخیص آسان چشم (Legibility) و نزدیک شدن فراز (Ascender) و فرود (Descender) به خط کرسی برای دستیابی به انسجام بیشتر در سطرها انجام شد.
تایپ فیس میلاد
این ویژگیها در کنار زاویهی کم دندانهها و زاویهی قلم صفر و نیز کنتراست ضخامت خیلی کم، نمایی امروزی و همنشینی بسیار خوب در کنار حروف لاتین باعث شده میلاد، قلمی مناسب برای فضای وب و واسط کاربری (UI) باشد. ۱۰ وزن طراحی شده، تمام نیازهای کاربران را پوشش داده و از اینرو میلاد قلمی مناسب برای طراحی هویت بصری شرکتها و سازمانها میباشد.
فرایند طراحی این قلم در سال ۱۳۸۹ در مدرسهی ویژه زیر نظر دامون خانجانزاده انجام شد. سپس تکمیل خانوادههای آن را شروع کردم که در سال ۱۳۹۲ پایان یافت. اکنون در حال باز طراحی و بهینهسازی نسخهای از این قلم ویژهی وب میباشم.
آنچه گفته شد، توضیحات رضا بختیاری فرد درباره روند شکل گیری و تولد فونت میلاد بود. این قلم تاکنون دو بار جزو آثار برگزیده شناخته شده است: نفر اول سرو نقرهای / نمایشگاه بینالمللی طراحی حروف فارسی، بخش متن/ انجمن صنفی طراحان گرافیک – ۱۳۹۲- نفر دوم مسابقهی طراحی قلم بانک اقتصاد نوین / مدرسهی ویژه – ۱۳۹۱
همچنین این فونت، اخیرا در طراحی کتاب «کارنمای ۹۴» مورد استفاده قرار گرفته است.