تبلیغ جدید دیزنی، قلب‌ها را نشانه گرفته است

جدیدترین تبلیغ دیزنی برخلاف انتظار، به‌جای معرفی فیلم یا محصول تازه‌ای، در تلاش است تا حس جادوی مخصوص این برند را به نمایش بگذارد. این فیلم کوتاه چهار دقیقه‌ای به کارگردانی تایکا وایتیتی، داستان دوستی غیرمنتظره یک پسربچه و یک اختاپوس را روایت می‌کند.

داستان از جایی آغاز می‌شود که پسر بچه‌ای دوست‌داشتنی در تعطیلات ساحلی به آب می‌زند و با موجودی ترسناک روبرو می‌شود.
چیزی که ابتدا برخوردی دلهره‌آور به‌نظر می‌رسد، به‌سرعت به دوستی گرم و صمیمانه‌ای تبدیل می‌شود. بچه اختاپوس با چشم‌های درشت و بامزه، او را تا خانه دنبال کرده و بهترین دوست او می‌شود.

تبلیغ جدید دیزنی


فیلم پر از ارجاعاتی به شخصیت‌ها و آثار مشهور دیزنی است، از جمله باز لایت‌یر، جنگ ستارگان و میکی ماوس. این دو دوست با هم فیلم «قرارداد بابانوئل» را تماشا می‌کنند و آهنگ پس‌زمینه این اثر، نسخه بی‌کلام قطعه «بخشی از دنیای تو» از انیمیشن پری دریایی کوچک است.

تبلیغ جدید دیزنی با طراحی بامزه، طنزآمیز و گرم خود، حس آشنایی و خاطره‌انگیزی را القا می‌کند؛ چیزی که در فصل تعطیلات و برای بازاریابی، کاربرد زیادی دارد. برای تایکا وایتیتی، این اثر یک سال پس از ساخت فیلمی مشابه برای اپل، با داستانی درباره یک دوست خیالی، به تصویر کشیده شد.


این تبلیغ جدید همچنین به‌نوعی ورودی غیررسمی دیزنی به فصل تبلیغات کریسمس در بریتانیاست؛ فصلی که در ۱۵ سال گذشته به سوپربول بریتانیا برای بازاریابان تبدیل شده است.

این اثر با همکاری آژانس تبلیغاتی adam&eveDDB، واقع در لندن، ساخته شده است. این آژانس با کمپین‌های معروف کریسمس برای فروشگاه جان لوئیس، به‌نوعی فصل تبلیغات تعطیلات را در بریتانیا آغاز کرده و با سری تبلیغاتی از سال ۲۰۱۱، الگویی مشخص برای خود ایجاد کرده که دیزنی در این اثر آن را به خوبی پیاده‌سازی کرده است.

در این‌گونه آثار، کودکی با دوستی غیرمنتظره آشنا می‌شود. این دو با هم بازی و ماجراجویی می‌کنند، و تماشاگر را درگیر داستان می‌سازند. دنیای اطراف به‌نظر می‌رسد از جادو بی‌خبر یا بی‌تفاوت است. موسیقی متن، نسخه بازخوانی‌شده‌ای از یک آهنگ محبوب است و نقطه اوج داستان، شب یا صبح کریسمس را به تصویر می‌کشد که اغلب با جدایی همراه است.


این الگو در تبلیغات جان لوئیس هم به‌خوبی قابل مشاهده است، مثل تبلیغ «پنگوئن مونتی» در سال ۲۰۱۴ که داستان دوستی یک پسربچه و پنگوئنی را به تصویر می‌کشید.
یا تبلیغ «مز هیولا» در سال ۲۰۱۷، که پسربچه‌ای با موجودی زیر تختش آشنا می‌شود و پس از یک دوستی صمیمی، سرانجام در کریسمس با او خداحافظی می‌کند.


دیزنی با این اثر، به‌نوعی همان مسیر جان لوئیس را پیموده، و با بهره‌گیری از خلاقیت وایتیتی، اثری جدید و به‌سبک خودش را خلق کرده است.