اتودسک

اتودسک با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، زندگی هنرمندان را آسان‌تر می‌کند

اتودسک در کنفرانس سالانه خود (Autodesk University 2024) که در سن دیگو، کالیفرنیا برگزار شد، مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی را برای نرم‌افزارهای سه‌بعدی خود معرفی کرد. این ابزارهای جدید در نرم‌افزارهای محبوبی مانند Maya، Flame، Fusion و Wonder Studio به کار گرفته می‌شوند و قرار است با خودکارسازی وظایف خسته‌کننده، سرعت کار هنرمندان را افزایش دهند.

اندرو آنگنوست، رئیس و مدیرعامل اتودسک، اطمینان داد که هدف این فناوری‌ها جایگزینی هنرمندان نیست، بلکه تسهیل کار آن‌هاست. او توضیح داد که این ابزارهای جدید می‌توانند خلاقیت هنرمندان را ارتقا داده و با انجام کارهای وقت‌گیر به‌صورت خودکار، فرآیندهای خلاقانه را تسریع کنند. برای مثال، الگوریتم جدید ML Deformer در Maya می‌تواند نحوه حرکت شخصیت‌های پیچیده را از داده‌های موجود در صحنه یاد بگیرد و به انیماتورها کمک کند تا به‌سرعت و در لحظه، حالت‌های شخصیت‌ها را تنظیم کنند.

اتودسک همچنین در حال توسعه ابر رسانه‌ای خود به نام Flow است که اولین بار در سال 2022 معرفی شد. قابلیت جدیدی به نام Flow Animating in Context به انیماتورها امکان می‌دهد تا همزمان با کار روی انیمیشن، تایم‌لاین ویرایشی را مشاهده کنند و انیمیشن‌هایی متناسب با اهداف کارگردان تولید کنند. علاوه بر این، API جدیدی به نام Flow Graph Engine نیز معرفی شده که ویژگی‌های ابری را به نرم‌افزارهایی مانند Maya و 3DS Max اضافه می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا نمودارهای Bifrost را در فضای ابری اجرا کنند و ایده‌های خلاقانه خود را به واقعیت تبدیل کنند.

این شرکت همچنین قابلیت‌های جدیدی برای هنرمندان ارائه داده است؛ از جمله پاکسازی سریع نویز تصاویر در Arnold هنگام رندر صحنه‌ها، و استفاده از هوش مصنوعی برای اضافه کردن فریم‌های بیشتر بین شات‌ها در Flame جهت ایجاد ویدئوهایی با حرکات روان‌تر. هنرمندان همچنین می‌توانند از Wonder Studio برای قرار دادن شخصیت‌ها در صحنه‌های زنده به‌صورت خودکار استفاده کنند؛ قابلیتی که به‌تازگی با خرید شرکت Wonder Dynamics به نرم‌افزارهای اتودسک اضافه شده است.

این قابلیت‌های هوش مصنوعی، تحول بزرگی در صنایع مختلف از جمله رسانه، سرگرمی، تولید و حتی خودروسازی ایجاد خواهند کرد و روند کار هنرمندان را به شکل چشمگیری بهبود می‌بخشند.