تایپ فیس «بهمن»

تایپ فیس سنگین (extra bold) «بهمن» با اقتباسی آزاد از پوسترهای فیلم‌های سینمایی قبل و بعد از انقلاب  و با حال و هوای مدرن و با نگاهی به فونت‌های سنگین عربی در اردیبهشت ماه 93 توسط «احسان و علی جعفر پیشه(صریر) » به عنوان یکی از اولین تجربه‌های ساخت تایپ فیس و قلم فارسی کلید خورد و در بهمن ماه 95 به اتمام رسید.

طراحان این پروژه می گویند: « این فونت صرفا بازسازی تایپ‌های پوسترهای سینمایی قدیمی نیست و با تجربه و اتود زدن‌های فراوان طراحان آن به ثمر نشسته است. در این دست تایپ ها که اغلب جهت تیتر در سینما و روزنامه و … کاربرد داشته، سعی بر این بوده که از تکلف‌های بی مورد در فرم و اجرا دوری شود و با وزن خیلی سنگین خود در صدد جذب مخاطب و انتقال پیام باشد.
ساخت این قلم/تایپ فیس بر اساس یک نوستالژی شکل گرفته و ماهیت سینمایی دارد و از آنجا که تیم طراح از اردیبهشت ماه ۹۳ طی یک هدفگذاری ۵ ساله به تولید ۱۲ فونت ( که ۷۰-۸۰ درصد این مسیر طی شده) همت گمارده و نام گذاری اغلب آنها به نام ماه های سال را، در دستور کار خود دادند (که حسن مطلع آن با قلم اردیبهشت آغاز شد). لذا طراحان آن، قلم مذکور را در بهمن ماه ۹۵ (که سینمایی ترین ماه سال به شمار می رود) به اتمام رساندند و نام تایپ فیس/قلم «بهمن» را به آن اختصاص دادند.»

این تایپ فیس در حال آماده سازی جهت دیجیتالی سازی و ساخت قلم است که به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد.

 

 

 

 


image 
imageimageimage