محصولات ادوبی
محصولات ادوبی

نرم افزار ADOBE EX راهی برای آسان تر کردن رابطه کاربری طراحان

کمپانی Adobe به دنبال طراحی User Experienceاست و به تازگی ابزارهایی را تحت نام پروژه Project Comet نمونه سازی کرده و یک پیش نمایش عمومی از این ابزار با نام Adobe Experience Designer CC یا به اختصار XD منتشر ساخته است. این برنامه نه تنها جایگزین همه ابزارهای موجود خواهد شد، بلکه یک برنامه سبک وزن و آسان برای استفاده طراحان رابط کاربری و تجربیات کاربر است که برای ایجاد و اتصال رابط ها با هم در وب، دسکتاپ و سیستم عامل های تلفن همراه بکار می رود.
XD یک راه حل مفید برای طراحانی است که از ایجاد و اتصال رابط ها با استفاده از Illustrator، Photoshop و Dreamweaver خسته شده اند. و رابط کاربری آن برای وارد کردن و قرار دادن موجودی ها نسبت به ابزارهای دیگر قابل درک تر است. همچنین دارای برخی قابلیت های جدید بزرگ، مانند ایجاد آسان و مدیریت متعاقب تکرار گروه به نام Repeat Grids است.

3057987-slide-2-adobe-xd-is-a-slick-new-rapid-prototyping-tool

3057987-slide-3-adobe-xd-is-a-slick-new-rapid-prototyping-tool

XD دارای یک کتابخانه از پیش تنظیمات وضوح صفحه نمایش برای انواع دستگاه ها است؛ البته می توانید به راحتی یک کتابخانه برای خود ایجاد کنید. همچنین دارای کیت های رابط کاربری iOS، Material Design اندروید، و ویندوز مایکروسافت است و می توانید صفحه نمایش های فردی مانند Artboards را هم ایجادکنید. این ابزارهای طراحی قدرتمند و استفاده از آنها آسان آسان می باشد.
XD از انواع فرمت های موجود، از جملهSVG برای ایجاد واسط های مقیاس پذیر، پشتیبانی می کند. با این حال، راهی که artboard ها ایجاد می کنند هنوز هم احساس یک سیستم مبتنی بر پیکسل سنتی خاص برای رزولیشن صفحه نمایش هر دستگاه خروجی است. بنابراین شما نیاز به ایجاد پوسته های متعدد برای تقلید پشتیبانی دستگاه های بومی برای انواع رزولیشن ها دارید.

3057987-slide-9-adobe-xd-is-a-slick-new-rapid-prototyping-tool

3057987-slide-4-adobe-xd-is-a-slick-new-rapid-prototyping-tool 3057987-slide-10-adobe-xd-is-a-slick-new-rapid-prototyping-tool
XD ایجاد دموی ویدیویی از یک رابط کاربری یا فرستادن کل تجربیات برای Adobe ابری به منظور اشتراک گذاری با دیگران و گرفتن بازخورد را آسان تر می کند. هنگامی که یک طراحی آماده برای توسعه دارید، موجودی ها می توانند برای استفاده در IDE های سنتی از XD انتقال یابند. با این حال، تمام طرح ها و ارتباط های منطقی نیاز به بازسازی دوباره دارند.
Adobe اعلام کرد که در آینده بر روی توسعه بیشتر این برنامه کار خواهد کرد و توانایی تولید خودکار Xcode Storyboards در iOS یکی از این توسعه ها خواهد بود.

دانلود نسخه پیش نمایش نرم افزار Adobe Experience Designer CC برای هر کسی که دارای آی دی Adobe باشد رایگان است، البته تنها برای سیستم عامل های Mac OS X. این شرکت هنوز قیمت نهایی این برنامه را اعلام نکرده است، البته انتظار می رود قیمت نهایی این محصول بستگی به تعداد کاربرهای آن در بازار خواهد داشت. Adobe همچنین بر روی نسخه های ویندوز XD کار می کند و اشاره می کند در سال بعد این نسخه ها نیز منتشر خواهند شد. در نسخه های آینده پشتیبانی برای نمایش مستقیم بر روی دستگاه های تلفن همراه و سیستم بازخورد هم اضافه خواهد شد.
3057987-inline-2-adobe-xd-is-a-slick-new-rapid-prototyping-tool-with-zero-learning-curve

منبع