آشنایی با اصول آگهی تبلیغاتی به عنوان تکنیک فروشندگی

تبلیغ کردن به عنوان اصلی ترین هنر فروشندگی باید دارای ویژگی هایی باشد تا بتواند مخاطب مورد نظر و مشتریان را علاوه بر اینکه با کالا یا خدمات مورد نظر آشنا می کند موجب ترغیب و جذب مشتریان به سمت خرید کردن کالا یا خدمات شود.
برای اینکه آگهی تبلیغاتی شما چنین ویژگی هایی را داشته باشد، باید اصولی را رعایت کنید که در ادامه این مقاله سعی شده است به مهم ترین آنها اشاره شده و به توضیح این اصول پرداخته شود.

1- درک صحیح اصول و مبانی تبلیغات
یکی از مهم ترین نکات و اصول این است که شما بتوانید هدف از تبلیغات را درک کرده و دیدگاه درستی در خصوص تبلیغ کردن و ویژگی های یک تبلیغات خوب اخذ کنید. براساس نظر صاحب نظران در این حوزه، افزایش میزان فروش را می توان مهم ترین هدف تبلیغات نام برد. بر خلاف برند سازی که به دنبال تثبیت نام تجاری در اذهان مخاطبان و مشتریان هستیم، هدف از تبلیغ کردن رسیدن به بالاترین فروش و سود ممکن است. در نتیجه زمانی که شما بتوانید از طریق تبلیغات، میزان فروش خود را بالا ببرید و به سود مورد نظر خود برسید به موفقیت لازم در زمینه تبلیغات دست پیدا کرده اید.

2- اتخاذ عکس العمل صحیح در برابر شکست تبلیغات
در صورتی که شما در زمینه تبلیغات یک کالا یا خدمات با شکست مواجه شدید و نتوانستید به فروش و سود مورد نظر خود برسید، باید به جای اینکه به توجیه برنامه ها و شیوه تبلیغاتی خود بپردازید یا بخواهید شکست برنامه ها و آگهی های تبلیغاتی خود را نادید بگیرید و همچنان بر درست بودن آن پافشاری کنید، باید تلاش کنید به شیوه منطقی و واقع بینانه با این مشکل رو به رو شده و به تجزیه و تحلیل و بررسی دلایل احتمالی که موجب شکست برنامه تبلیغاتی شما شده است بپردازید تا بتوانید به راه حل های مناسب جهت اصلاح شیوه تبلیغاتی خود دست پیدا کرده و برای بهبود آن اقدام کنید. در صورتی که چنین نگرش واقع بینانه ای نداشته باشید نمی توانید در زمینه تبلیغات موفق عمل کنید.

3- از دیدگاه مشتریان به کالا نگاه کنید
یکی از مسئولیت های مهم فروشندگان یا تولیدکنندگان کالا این است که کالا یا خدمات مورد نظر را از دیدگاه مشتریان در نظر بگیرند نه به عنوان تولید کننده و فروشنده کالا؛ در صورتی که شما بتوانید کالای تولید شده خود را از دیدگاه مشتریان بنگرید می توانید به مزایا و معایب آن پی برده و در تبلیغات از بزرگنمایی و پیام های دور از واقعیت اجتناب کنید و در نتیجه اعتماد مشتریان و مخاطبان را به دست آورید.
جلب اعتماد مشتریان و مخاطبان در آگهی های تبلیغاتی بسیار مهم بوده و این اصل تنها زمانی می تواند عملی شود که شما فقط به جنبه های مثبت کالای خود به دلیل کسب سود و افزایش فروش تأکید نکنید، بلکه کاستی موجود در کالای تولید شده خود را نیز همواره در نظر بگیرید. در صورتی که جنبه های منفی کالا و خدمات خود را نیز بدانید و خودتان را به عنوان یکی از خریداران و مشتریان کالای خود در نظر بگیرید می توانید صادقانه تر با مشتریان خود برخورد کرده و اعتماد و حمایت مشتریان را بیشتر جلب کنید.

4- اهمیت دادن به سود و منفعت مشتریان
یکی از مهم ترین اصولی که بسیار بدان تأکید می شود این است که آگهی یا پیام تبلیغاتی شما باید سود و منفعتی را که مشتریان از کالا یا خدمات شما می برند در نظر بگیرد. برای مشتریان این مسئله که شما شرکت بزرگ یا مهمی هستید چندان مهم نیست، بلکه چیزی که اهمیت دارد این است که می خواهند کالای مورد نیاز خود را با بهترین شرایط تهیه کنند و می خواهند بدانند وقتی با شما معامله می کنند چقدر سود کرده و چه مزایایی را می توانند کسب کنند. بنابراین تنها نکته ای که همواره باید در پیام های تبلیغاتی خود به آن توجه کنید مطرح کردن منافعی است که مشتریان شما می توانند از طریق معامله با شما به دست بیاورند.

منبع