برگزیدگان دومین همایش کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی

اختتامیه و مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه کتاب آرایی و معرفی برگزیدگان دومین همایش هنر و تبلیغ با محوریت کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی، دوم دی ماه ۱۳۹۵ در شهر قم برگزار شد. در این مراسم به طور رسمی از کتاب « مجموعه مقالات دومین همایش پژوهشی کاربردی هنروتبلیغ با محوریت کتاب آرایی دینی درفرهنگ و تمدن اسلامی» رونمایی شد.
یکی از بخش های اصلی این همایش به تجلیل از چهره های موفق و پیش کسوت اختصاص داشت. در این بخش دفتر نشر فرهنگ اسلامی، علی اصغر مریخی صحاف و جلد ساز، کوروش پارسانژاد مدیر هنری و طراح، پرویز اقبالی تصویرگر، احمد عبدالرضایی خوشنویس و کاتب و مجید زارع مدیر هنری و طراح گرافیک به عنوان برگزیده شناخته شدند و جوایزی به یادگار دریافت کردند.
این مراسم با سخنرانی و ارائه گزارش دبیر علمی و هنری همایش، مسعود نجابتی و اهدای جوایز برگزیدگان بخش های گوناگون ادامه یافت. هیات داوران بخش تجسمی محمدعلی رجبی ، مسعود سپهر ، کوروش پارسانژاد،حسن موسی زاده، باسم الرسام ، محمدحسین صلواتیان ، کاظم طلایی، احمد عبدالرضایی و مجید زارع بودند که برگزیدگان بخش های گوناگون را اینگونه معرفی کردند:

در رشته کتابت، جوایز نقدی همراه با لوح سپاس به کتاب خطبه حضرت زهرا (س) خوشنویسی زهرا میبدی، کتاب شریف حدیث کسا و زیارت عاشورا خوشنویسی محمد تقی اسدی و کتاب طرایف الحکم خوشنویسی حجت الاسلام والمسلمین حمید فولاد زاده اهدا شد.


جایزه رشته جلدسازی نیز به جلدسازی قرآن کریم اثر مهدی افشاری مهر تعلق گرفت.
حسین رضا ونکی فراهانی با تذهیب قطعه “الم یعلم بان الله یری” و مرجان اسفندی میلاجردی با ترصیعی از سوره بقره جوایز بخش تذهیب و تشعیر را از آن خود کردند.


در بخش طراحی جلد، کتاب « جوشکاری، ازدواج عاقلانه، آسان و به موقع» اثر فرهود مقدم مقام سوم، طرح جلد کتاب های« این پنج تن، داستان های زندگی اهل بیت علیهم السلام و پیوند جان و جانان» اثر زینب ربانی خواه مقام دوم و طرح جلد کتاب « و آنکه دیرتر آمد» اثر سعید صفار نژاد جایزه اول را به خود اختصاص دادند.

محمود بازدار با صفحه آرایی کتاب« چهل حدیث برای پدران و چهل حدیث برای مادران» و احسان و علی جعفر پیشه با صفحه آرایی کتاب« الفبای بهشتی شدن» برگزیدگان بخش صفحه آرایی این دوره بودند.


ضمن اینکه در بخش صفحه آرایی کودک و نوجوان کتاب های « نگاه من پی قنوت» و « بابای من امام است » اثر سعید صفارنژاد« آن ها خانه هایشان را خراب کردند » اثر نگین حاج زَوّار و « پیوند ماه و خورشید » اثر فریده ذبیحیان به عنوان برگزیده معرفی شدند.


سمائه شریفی برای تصویرسازی کتاب « آن ها خانه هایشان را خراب کردند » و سید میثم موسوی برای تصویرسازی کتاب های « شتر خدا »،« روز دهم » و « پیوند ماه و خورشید » جوایز این بخش را دریافت کردند.


امیر مصباحی با طراحی فونت « پویا »، مرضیه عرفان منش با طراحی و تصویرگری کتاب «عقل سرخ سهروردی» در بخش آثار تجربی ـ احیاء تراث، زهره محمدی با تصویرگری« مجلس نبرد حضرت علی اکبر(ع)، مجلس شهادت حضرت علی اکبر(ع)، مجلس شهادت حضرت علی اصغر (ع)، مجلس نبرد امام حسین (ع)، مجلس شهادت امام حسین (ع)» و فاطمه اخوان با طراحی جلد برای قرآن با اقتباس از تکنیک های سنتی جلدسازی ، دیگر برگزیدگان این دوره همایش بودند.

 

 

 


image 
imageimageimage