تایپ فیس تکرار

«تکرار و ریتم بعنوان عنصری کاربردی و منعطف دارای جنبه های گوناگون و بی شماری است و قابلیت به خدمت گیری در تمامی عرصه های هنری را داراست. همچنین ذهن انسان و نظم هستی، مدام درگیر تکرار است.
در این پروژه بوسیله ساختار تکرار تکاملی و با استفاده از یک فرم و عنصر ثابت بصری، تایپ فیس و حروف لاتین دیزاین شده و سعی بر این بوده، مسیر حرکتی حروف تداعی شود.

در حروف لاتین بدلیل متصل نبودن و مجزا بودن حروف از یکدیگر، قابلیت ها و آزادی های بیشتری برای طراحی وجود دارد، اما همچنان مسیر شکل دهی حروف مشخص و یکنواخت است. به بیان ساده تر اگر بخواهیم حرف M را روی کاغذ بنویسم از یک نقطه شروع و به نقطه دیگر ختم می شود. تایپ فیس «تکرار» اما با ریز و درشت کردن عنصر و مسیر حرکت و همچنین رنگ بندی متفاوت فضایی ایجاد کرده تا قطعیتی در ابتدا و انتهای حرکت حروف وجود نداشته باشد و خطوط در حالی که خوانایی را حفظ می کنند، همچنان آزادانه مسیرهای رفت و برگشتی را دنبال کنند. این آزادی باعث خلق اتفاقات ناگهانی و جالبی شده است.

قطعا این دسته از تایپ فیس ها کاربرد چشمگیری در اندازه های ریز و نشر را نداشته و بیشتر به منظور طراحی عنوان و تک حرف در ابعاد بزرگ قابل استفاده هستند، به این دلیل که پیچ و خم ها و جزییات، حروف را معنا می بخشند.
در تک تک حروف پستی بلندی ها و عمق به چشم میخورد اما با این حال برای رهایی از یکنواختی، یک رنگ تیره و یک رنگ روشن در کنار هم استفاده شده تا بخشی از عمق را بوسیله رنگ نیز احساس کنیم. امید که از دیدن این پروژه لذت ببرید.»

این پروژه در سال 1398 توسط امین ظهیری طراحی شده است.