reza zavvari

طرح جلدهاى آيكونيك

كتابخانه‌ها و كتاب‌هاى جهان گنجينه‌ی ارزشمند بشر در حوزه‌هاى مختلف هستند. از علوم و تاريخ و جغرافي و ادبیات گرفته تا هر رشته‌ای كه تصورش را بكنيد. اما تمام اين رشته‌ها در يك گرايش و نياز تصویری مشترك هستند و آن طراحی گرافيك است كه مأموريت دارد جلد و ظاهر آن را خلق و بر ارزش‌های كتاب بيفزايد. طراحان گرافيك جهان، مأموران هنرمندی هستند كه وظيفه‌ی آرايش و زيبانگاری جهان انساني برعهده‌ی آنها نهاده شده است.

رضا زواری، طراح گرافيك مستعد ايرانى، مقيم بوداپست مى‌باشد كه دوره‌ی مديريت هنرى وي و تاثيرش در طراحي جلد و كتاب‌سازی انتشارات سوره مهر فراموش نخواهد شد. دوره‌اى كه علاوه بر توليد آثار خلّاق و قابل تحسين، هنرمندان شايسته‌ای هم پرورش يافتند. رضا زواری متولد سال ١٣٥۶ در تهران است و هم اكنون به صورت فعّال با ناشران اروپایی مشغول به فعاليت است.

در اين پست، مجموعه‌اى از جديدترين آثار وی را كه توسط انتشارات اوستا (ناشرکتاب‌ به زبان‌های انگلیسی، کردی و ترکی ) در بوداپست منتشر شده خواهيم ديد. طرح جلدهايي مينمال و آيكونيك كه نشان دهنده‌ی علاقه‌ی طراح به استفاده از كمترين عناصر و تاثيرگذارترين رنگ‌ها همراه با نمادهاى مفهومى است. با ما همراه باشيد.

reza002  
 at ok  Print  Basic RGB  a 03  reza zavari 01  reza zavari 02  reza zavari 03  reza zavari 04  reza zavari 05

reza zavvari