ما تیم کوچکی هستیم ولی عاشق کاری هستیم که می‌کنیم!

امروز قصد معرفی بازی بسیار زیبای Lumino City را داریم. این بازی توسط استودیوی مستقل State of Play Games واقع در لندن ساخته شده است. SOPG تنها متشکل از 3 عضو اصلی به سرپرستی Luke Whittaker است که بخش هنری را انجام می‌دهد، Daniel Fountain که مسولیت برنامه نویسی و ساخت بازی را دارد و Katherine Bidwell که موسس استودیو می‌باشد. این تیم سه نفره فعالیت خود را از سال 2008 در زمینه‌های مختلفی چون انیمیشن و بازی شروع کرده‌ است. این شرکت تجربه ساخت چندین بازی برای پلتفرم‌های PC,OSx, iOS, Android در کارنامه خود دارد، نظیر بازی‌هایی چون Kami (برنده بهترین بازی سال 2013 در فروشگاه مک) بازی Headspin: Storybook (بهترین بازی سال 2010 از سوی کمپانی Apple) و بازی Lume (جایزه‌ی Develop Showcase Award) 

Lumino City اولین بار در اوایل سال 2013 با نمایش یک تریلر در سایت رسمی SOPG معرفی شد و با استقبال خوبی از سوی سایت‌های خبری روبرو شد و همینطور در EGX 2014 GameShow لندن به نمایش عمومی در آمد. بازی در سبک زیبای ماجراجویی اشاره و کلیک می‌باشد که همانطور که می دانید بازی‌های در این سبک همیشه با معماهای مختلف و دشواری، ذهن کاربر را به چالش می کشند.
مهمترین نکته در ساخت این بازی که آن را کاملا متمایز می‌کند، ساخت تمامی دنیا و عناصر بازی از جنس کاغذ ، مقوا و پارچه می‌باشد. خانه‌ها، درختان و هر آنچه که در بازی خواهید دید با دست ساخته شده است و با تکنیک زیبای Stop-Motion انیمیشن‌هایش تولید شده است. به جز کاراکتر اصلی که با کامپیوتر انیمیت شده است. Luke Whittaker کارگردان هنری بازی در این رابطه می‌گوید:
“برای مثال، یک آسیاب بادی در شهر می باشد که ما با تکنیک Stop-Motion باید آن را حرکت می‌دادیم و میخواستیم که کاملا طبیعی ، واقع گرایانه و نرم بچرخد بنابراین موتوری برای چرخش این آسیاب بادی ساختیم و سپس از آن فیلم گرفتیم تا آن میزان موشن بلور خفیف و نوع چرخشی که دنبالش بودیم دست پیدا کنیم”

FilmingGatehouseMaking


علاوه بر دستگاه هایی که برای انیمیت کردن برخی از اجزای بازی ساخته و استفاده شده است، تمامی برش های هر یک اجزا نیز توسط دستگاه Lazer-Cutter صورت گرفته است تا نتیجه به زیبایی هرچه تمام به ثمر برسد. ارتفاع برخی اجزا روی هم که قسمتی از شهر را تشکیل می دهند به 7 فوت نیز می رسد که همه در استودیوی خودشان ساخته شده است و برای فیلمبرداری از دوربین های مکانیکی و گران قیمتی نیز استفاده شده است.
شخصیت اصلی بازی یک دختر بچه ای است که به دنبال پدربزرگ گمشده اش که توسط نیروهای نامشخصی ربوده شده است می باشد. با گشت و گذار در شهر Lumino وحل معماهای بازی باید به دنبال کشف رمز آلود نشانه هایی از پدربزرگ باشید. اطلاعات زیادی از داستان بازی منتشر نشده است و به نظر هم نمیاید که بازی از داستان خاص و پیچیده ای برخوردار باشد. مانند دیگر بازی های اشاره و کلیک باید به جمع آوری آیتم های مختلف و ترکیب آنها برای گذشتن از معماهای داخل بازی بپردازیم. طبق گفته ی سازندگان، بازی 8 ساعت زمان خواهد بود که برای یک بازی مستقل مناسب می باشد.

IMG_3490


Lumino City در اولین نگاه واقعا یک شاهکارهنری زیبا و منحصر به فرد می باشد و شما را با صحنه های بی نظیر دست سازی شیفته خود خواهد کرد. از نظر هنری این بازی را با Little Big Planet به دلیل استفاده از کاغذ ، پارچه و جنسیت های مشابه ای که در بازی LBP وجود دارد مقایسه کرده اند. همین نیز کافی است تا نگاه ها را به سوی خود جلب کند.
تا کنون بازی های متعددی با این تکنیک به بازار آمده اند این بازی ما را به یاد شاهکار The Neverhood می‌اندازد که اکثر بازی بازها و حتی آنهایی که زیاد اهل بازی کردن نیستند نیز این عنوان خارق العاده را تجربه کرده‌اند، و بی شک Lumino City نیز به جمع یکی از بهترین‌های این سبک اضافه خواهد شد. تجربه این بازی با چنین تکنیک و سبک هنری برای همه لذت بخش و منحصر خواهد بود.بازی قرار است در دوم ماه دسامبر سال جاری بر روی سیستم عامل ویندوز عرضه گردید.

IMG_7062
IMG_7086
IMG_7090
IMG_7106
lasercutting3_graded
Luke-Lumino-Model
LuminoCityMakingOf_1920x1080_1
LuminoCityMakingOf_1920x1080_12_graded
LuminoCityMakingOf_1920x1080_14_graded
ParkFerrisMaking
PinballMaking
TownBuntingMaking
lumino-city-2
lumino-city-4
lumino-city-5
lumino-city-7
lumino-city-8
lumino-city-9
LuminoCityScreenshots_Crane
lumino-city-10
ScreenshotGatehouseWarmerTest
Screenshot_Photogrpaher_WorkInProgress
Screenshot_Kitchen_WorkInProgress
Screenshot_CraneCity_workInProgress
LuminoCityScreenshots_Reels
LuminoCityScreenshots_Punchcard
LuminoCityScreenshots_Photographer
LuminoCityScreenshots_Park
LuminoCityScreenshots_Gatehouse
LuminoCityScreenshots_Diner
LuminoCityScreenshots_Crane1
ScreenshotLadderSceneInProgress
ScreenshotWindmillPuzzleInProgress