معرفی آثار برگزیده سال بسته‌ها

سوم آبان ماه اولین مراسم سالانه اهداى جوایز و معرفی آثار برگزیده سال صنعت بسته بندى، با نام “ بسته‌ها ” در خانه هنرمندان ایران با حضور اساتید، طراحان بسته بندی و علاقمندان برگزار شد.
ابراهیم حقیقی، قباد شیوا، بهرام کلهرنیا، دکتر محمد رزاقی، شهرزاد اسفرجانی، طاهره محبی تابان، بیژن جناب، اونیش امین الهی، مسعود نجات، حسین نوروزی، دکتر مجتبی الهیاری، مجید عقیلی، مهرداد ذوالنور از جمله چهره‌هاى حاضر در اين مراسم بودند.
در ابتدا ایمان آل مظفر موسس وب سایت ” بسته‌ها “ و دبیر مراسم، ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور علاقمندان و اساتید در این رویداد گفت: بسته‌ها، نهالی ست که با امیدها و آرزوهای فراوان در سال گذشته کاشته شد. این نهال با کمترین امکانات ولی با استفاده از بهترین و شایسته ترین تجربه ها توانست رشد کند و امروز همراه با شما شاهد به بار نشستن آن هستیم.
پس از سخنرانى بهرام کلهرنیا و بيژن جناب، در ادامه ى مراسم، شهرزاد اسفرجانی رئیس هیئت داوران به اهمیت موضوع بسته بندی اشاره کرد و گفت: بسته بندی نسبت به تغییر جهان مسئول است و در کشور ما بین سه گروه طراحی صنعتی، طراحی گرافیک و خود صنعت بسته بندی و تولید مهجور مانده است. ما باید به بسته بندی مثل یک حلقه گمشده توجه کنیم و آن را در دستور کار توسعه کشور قرار بدهیم و با توانمند سازی طراحان ، توانمند سازی مدیران و بالا بردن سرمایه گذاری در صنعت بسته بندی، این موضوع را حمایت کنیم.
در ادامه، بیانیه هیأت داوران متشکل از شهرزاد اسفرجانی، دکتر محمد رزاقی، علیرضا مصطفی زاده و مسعود نجات خوانده شد. در این بیانیه آمده:«هیأت داوران با بیان خرسندی خود از تعداد آثار رسیده، پس از بررسی 103 اثر از 60 طراح در بخش حرفه ای و 20 اثر از 15 طراح، با نگاه ویژه به تاثیر بسته‌بندی در چرخه اقتصادی و فروش کالا، 3 اثر را در بخش دانشجویی کاندید آثار برگزیده سال بسته ها اعلام می دارد:

فرشته زینالی برای بسته بندی چای یاپراک
سید مصطفی سید ابراهیمی برای بسته بندی گیاهان دارویی حکیم
آزاده قلی زاده برای بسته‌بندی چای کیسه ای پردیس

از میان این 3 اثر، اثر آزاده قلی زاده برای بسته بندی چای کیسه‌ای پردیس به دلیل انتخاب و اجرای ساختار مناسب و خلاقیت در ایده به عنوان اثر برگزیده سال بسته‌ها معرفی شده و تندیس و دیپلم افتخار بسته‌ها به ایشان اهدا شد.
در بخش حرفه‌ای به دلیل تعداد نسبتاً زیاد آثار با کیفیت مطلوب و گروه‌های کالایی گوناگون، 6 اثر به شرح ذیل کاندید اثر برگزیده سال بسته‌ها شدند:

مهشید آسوده خواه برای بسته‌بندی موسسه خیریه معلولین و سالمندان کهریزک
علی قادری برای بسته بندی Ice Tea سن ایچ
یکتا جبلی برای بسته بندی کشمش شهدانه
علیرضا وزیری برای بسته بندی ظروف آشپزخانه پاتیلان
سارا صفی برای بسته بندی کرم ایزودرم
محمد سیار برای بسته بندی سیمان فارس

و در نهایت، بسته بندی ظروف آشپزخانه پاتیلان اثر علیرضا وزیری به دلیل ارتباط مناسب طرح با محصول، ترکیب‌بندی و انتخاب رنگ مناسب، اجرای دقیق و استفاده به جا از تصویر، به عنوان اثر برگزیده سال معرفی شد و تندیس و دیپلم افتخار بسته‌ها به ایشان اهدا گرديد.

در بخش نگاه ويژه داوران، سعی شد آثاری بررسی شوند که به طور معمول در سراسر دنیا از بسته بندی‌های مطلوبی برخوردار هستند اما در ایران توجه چندانی به آنها نشده است. یکی از این گروه های مهم کالایی، بسته بندی دارو و مواد دارویی است. بسته بندی دارو می تواند اطمینان از اثر بخش بودن و شفا يافتن را برای بیمار به وجود بیاورد. با این نگاه، هیأت داوران بسته بندی داروی ضد سرطان ولزومیب اثر نازگل مهدویان را به عنوان نگاه ویژه داوری معرفی کرده و با امید بهبود تمام بیماران خاص، تندیس و دیپلم افتخار بسته‌ها را به ایشان تقدیم نمودند .

alireza vaziri 02

alireza vaziri 03 alireza vaziri 04 alireza vaziri01ظروف آشپزخانه پاتیلان اثرعلیرضا وزیری

mahshid asoudeh khah 01

mahshid asoudeh khah 02مهشید آسوده خواه برای بسته بندی موسسه خیریه معلولین و سالمندان کهریزک

ali ghaderiعلی قادری برای بسته بندی  Ice Tea   سن ایچ

yekta jebeli 01 yekta jebeli 02 yekta jebeli 03یکتا جبلی برای بسته بندی  کشمش شهدانه

sara safi 01سارا صفی برای بسته بندی کرم ایزودرم

mohammad sayarمحمد سیار برای بسته بندی سیمان فارس

nazgole mahdavian- bakhshe negahe vijhe davaranبسته بندی داروی ضد سرطان ولزومیب اثر نازگل مهدویان

fereshteh zeynali 01 fereshteh zeynali 02 fereshteh zeynali 03 fereshteh zeynali 04فرشته زینالی برای بسته بندی چای یاپراک

seyed mostafa seyed ebrahimi 01 seyed mostafa seyed ebrahimi 02 seyed mostafa seyed ebrahimi 03 seyed mostafa seyed ebrahimi 04 seyed mostafa seyed ebrahimi 05 سید مصطفی سید ابراهیمی برای بسته بندی گیاهان دارویی حکیم

azadeh gholi zadeh 01 azadeh gholi zadeh 02 azadeh gholi zadeh 03آزاده قلی زاده برای بسته بندی چای کیسه ای پردیس

postere avali sal- asare khanoome tahereh mohebi taban