معرفی Artbeeder
معرفی Artbeeder

معرفی Artbeeder: آیا این هوش مصنوعی ترسناک، هنرمندان را بیکار می کند؟

هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است و قلمرو خود را در صنعت و حتی هنر توسعه می‌دهد. مرزهای تخیل با پیشرفت علم در حال کمرنگ شدن هستند و این پیشرفت در عین جذابیت، ممکن است نگران کننده هم باشد. هوش مصنوعی اکنون وارد قلمرو هنرهای دیجیتال شده و آرام آرام پیش می‌آید. همراه روزرنگ باشید برای مطلع شدن از آخرین نمونه‌ حضور این غول تازه وارد و معرفی Artbeeder .

Artbreeder چگونه کار می‌کند؟ و آیا باید از آن استفاده کنید؟

وقتی بحث درمورد هوش مصنوعی و تأثیر آن بر نیروی کار می‌شود، صنعت خلاقیت معمولاً شانه‌های خود را بالا می‌اندازد. به هر حال چگونه هوش مصنوعی می‌تواند دید و تکنیک منحصر به فرد یک هنرمند را با دقت ایجاد و تکرار کند؟

این یک موضع گیری قابل درک است اما در هفته‌های اخیر نمایش خیره کننده توان هوش مصنوعی ممکن است کمی لرزه بر اندام دنیای خلاقیت و هنر ایجاد کرده باشد چرا که شرکت fast اخیرا اعلام کرده که یک هوش مصنوعی را به عنوان یک طراح در یک استودیوی طراحی معتبر به کار گرفته است.

هوش مصنوعی
معرفی Artbeeder

شرکت تولید کننده هوش مصنوعی Artbeeder  توجه مخاطبین را به عکس‌های پرتره از شخصیت‌های تاریخی جلب کرده که توسط یک عکاس حرفه‌ای به نام نام باس یوتروک و هوش مصنوعی از روی نقاشی‌های پرتره‌ای که از آنها موجود بوده است ایجاد شده‌اند. این عکس‌ها به طرز قابل توجهی قابل باور و معتبر هستند که بخشی از این مجموعه در دیزاین بوم نیز منتشر شده است.

معرفی Artbeeder
معرفی Artbeeder

آیا هنر می‌تواند از عکس‌هایی که با ماشین دستکاری شده‌اند ایجاد شود؟

اما آیا این روند می‌تواند برعکس شود؟ آیا هنر می‌تواند از عکس‌هایی که با ماشین دستکاری شده اند ایجاد شود؟

Artbeeder تنها پلتفرم هوش مصنوعی‌ای نیست که وجود دارد اما بیشترین توجه را به سمت خود جلب کرده است. این وب سایت هر نوع تصویری را ترکیب و دستکاری نموده تا تغییرات بی شماری را با استفاده از جادوی یادگیری هوش مصنوعی تولید کند و به شما این امکان را می‌دهد تا مناظر، چهره‌های انیمیشن، پرتره و موارد دیگری بسازید که همه این موارد نیز به صورت کاملا خصوصی برای شما حفظ می‌شوند.

در این وب سایت شما می‌توانید تصویری به دلخواه آپلود کنید و به وب سایت اجازه دهید تا ویرایش‌های سنگینی روی آن انجام دهد یا با استفاده از برگه ویرایش ژن، ویژگی‌های تصویر را تغییر دهید.

در پرتره‌ها شما این امکان را دارید تا رنگ‌ها، نژاد‌ها و لوازم جانبی (اضافه کردن موهای صورت و عینک) را تغییر دهید و همین امر را می‌توان برای انیمیشن‌های کارتونی و موجودات خز دار استفاده کرد (البته به جز موهای صورت و عینک..!)

همچنین Artbeeder همه چیز را متحرک می‌کند به جز کاراکتر‌های کارتونی! که این ممکن است افراد دلبسته به انیمه‌های ژاپنی را غمگین کند.

توجه داشته باشید که می‌توانید عکس‌ها را فقط برای بخش پرتره و منظره بارگذاری کنید. در موارد دیگر، وب سایت به شما یک سری از موارد تصادفی را می‌دهد که می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های موجود در آن‌ها تغییراتی ایجاد کنید و تصاویر تازه‌ای را ایجاد کنید و این بسیار جالب است که می‌توانید هر تصویری را بارگذاری کنید.

با این هوش مصنوعی شما می‌توانید چهره‌ها و مناظر جدیدی را ایجاد کنید که از نسخه اصلی آن تهیه شده‌اند؛ چه تصاویر واقع گرایانه باشند و چه امپرسیونستی..! و هرگاه احساس خستگی کردید، می‌توانید تصاویر خودتان را با یک تصویر عمومی که در پایگاه داده وب سایت بارگذاری شده‌اند ترکیب کنید.

معرفی Artbeeder
معرفی Artbeeder

فقط در هر مرحله از کار این نکته را باید در نظر داشته باشید که هر چیزی که نظر شما را جلب کند، در مرحله بعدی ممکن است دیگر وجود نداشته باشد چون با هر کلیک، یک سری تغییرات جدید اعمال می‌شود و راه بازگشتی دیگر وجود ندارد؛ پس در هر مرحله چنانچه اثر ایجاد شده را دوست دارید حتما آن را ذخیره کنید.

توجه داشته باشید که هر تصویری که آپلود می‌کنید به سرعت تغییر می‌کند و دیگر مانند تصویری که در گوشی موبایل یا کامپیوتر خود دارید نخواهد بود؛ اما می‌توانید با استفاده از برگه ویرایش ژن که قبلا ذکر شد، نسخه اصلی را دوباره سر هم کنید.

معرفی Artbeeder
معرفی Artbeeder

به عنوان یک کاربر با حساب رایگان، در مجموع می‌توانید حداکثر 5 تصویر را بارگذاری کنید و حتما باید هر تصویر را در صفحه مربوط به خودش (پرتره، منظره) آپلود کنید. دو صفحه پرتره وجود دارد که یکی به نام قدیمی نام گذاری شده و احتمالا به این معنی است که به جای تولید پرتره‌های کلاسیک، بیشتر از آنچه فکر می‌کنید از شبکه‌های قدیمی استفاده می‌کند و تصاویر خیلی قدیمی تری ایجاد می‌کند که البته ما نتایج فعلی را ترجیح دادیم.

آیا هنرمندان باید نگران چنین وب سایت‌هایی باشند؟

اما آیا ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که پول بپردازید؟ و آیا هنرمندان باید نگران چنین وب سایت‌هایی باشند؟

با توجه به پرتره‌های ساخته شده، در حال حاضر جواب منفی خواهد بود. نقاشی‌های ساخته شده آنچنان واقعی نیستند (اگر این چیزی است که به دنبال آن می‌گردید) و در اجرای سبک‌های مختلف نقاشی محدودیت وجود دارد؛ همچنین بیشتر چهره‌ها وحشتناک و بی روح به نظر می‌رسند و  حس دلپذیری را القا نمی‌کنند.

همچنین آپلود تصویر به دلیل محبوبیت سایت ممکن است مدتی طول بکشد که بسته به ساعت و زمان روز این پردازش ممکن است تا یک ساعت هم طول بکشد!

در بخش منظره، نتایج چشمگیرتری نسبت به بخش پرتره به دست آمده است؛ البته نتایج بدست آمده در برخی موارد نسبت به موضوع، آنقدرها هم وفادار نبود: مثلا در یک مورد شهری صنعتی تبدیل به صحنه‌ای کوهستانی و فانتزی شده بود!

نسخه اصلی تصویر را اینجا برای شما بارگذاری کردیم تا با ترکیب‌هایی که Artbreeder برای ما ایجاد کرده است مقایسه کنید.

طراحان گیم ممکن است شیفته‌ این نتایج شوند و بدون شک همین حالا که ما در حال خواندن این مطلب هستیم، این نرم افزار نیز در حال پیشرفت است.

احتمالا در آینده نزدیک با پیشرفت بیشتر هوش مصنوعی وب سایت‌هایی مانند Atbreeder می‌توانند واقعا رقیبی وحشتناک برای هنرمندان دیجیتال باشند. نظر شما چیست آیا واقعا باید منتظر چنین اتفاقاتی باشیم؟