حسن موسی زاده

مینیاطور؛ تمرین آزاد در هوای شرقی

تصویرسازی ایرانی و جادوی فرم‌های بدیع در گل و‌ مرغ و مینیاتور

نام‌ها و مفاهیمی چون هنرایرانی مینیاتور در طول گذر زمان به قدری ارزشمند شده‌اند که مانند هر گوهری جنبه قداست پیدا کرده‌اند و این قداست برای ما معنایی گرانقدر در دریایی عمیق است. این مجموعه مینیاتور نیست «مینیاطور» است! ربطی بهم ندارند بجز اینکه اولی منبع الهام بخش دومی شده است.

مینیاطور

این پروژه کاملا شخصی بوده و بر مبنای علاقه به تصویرسازی ایرانی و جادوی فرم‌های بدیع در گل و‌ مرغ و مینیاتور شکل گرفته است؛ البته بدون هیچ اصراری بر شباهت گریزی و یا ترسی از شباهت سازی. در حقیقت یک طور برخورد آزاد و رهای محض بوده و یک طور نگاه کاملا شخصی، یک طور تمرین آزاد در هوای شرقی، یک طور شیرجه در اقیانوس دلنشین نقاشی ایرانی و در نهایت یک طور«مینیاطور»!

منابع غنی نگارگری ایرانی و گل و مرغ‌های سحرآمیزی که با نهایت ظرافت و هنرمندی در طول قرن‌ها آفریده شده‌اند منبع الهام بخشی خوبی برای همه بوده و خواهد بود؛ و از نظر من دیدن هر فرم و‌ گوشه و رنگ و طرح و حتی معماری ایرانی تا زمانی که از آن لذت ببریم سرشار از ایده و مشق است.

مجموعه حاضر بخشی از یک دوره انگیزشی است، موتور متحرکی که از علاقه به گل و مرغ‌های سحرآمیز ایرانی، مینیاتورهای دلربای ایرانی به اضافه جذابیت آیپد و قلم جادویی اپل خلق شده است.

این مجموعه بدون سفارش و  تنها برای خودنمایی انگیزه و لذت طراحی در اوقات بی وقتی و زمان های غیرکاری بوجود آمده بود اما همیشه معتقدم  هر اثری جایگاه و نقش خود را نهایتا پیدا و دلبری خواهد کرد.

این پروژه مفصل و ادامه دار خواهد بود و در صورت پر بودن باک انگیزه در شرایط بی انگیزشی ما محدود به استفاده به یک پلتفرم نخواهد ماند.

بسته بندی

مجموعه‌ای که اینجا منتشر میشود منتخبی از پروژه «مینیاطور» برای طراحی بسته بندی برند چای و دمنوش های متنوع برند ساعدی نیا می‌باشد. طراحی بسته بندی منطقه آزادیست که به دلیل تنوع مخاطب و محصول قابلیت فراونی برای ایده پردازی های خاص و عام، ساده و پیچیده، سنتی و مدرن و غیره دارد.

در میان انتخاب درست زبان طراحی و چارچوب درست در هر بخشی اهمیت زیادی دارد. و صدالبته در این میان دیدگاه بیزنیسی و تجاری کارفرما و محصول نیز فاکتور مهمی در شکل گیری هر طرح و ربطی می شود.

تکنیک‌های تازه با ابزار دیجیتال، جذاب و هیجان انگیز است ضمن اینکه رسیدن به رضایت بی انتها در مسیرهای تازه و تمرین‌های تازه نیز چالش انگیز است. مجموعه «مینیاطور» با تکنیک دیجیتال پینت، اپلیکیشن پروکرویئت و آیپد پرو تصویرسازی شده است.

مینیاطور

مینیاطور 1 مینیاطور 2 مینیاطور 3 مینیاطور 4 چای  دمنوش ساعدی نیا دمنوش ساعدی نیاعکس‌ها: مژده شریعت


image 
imageimageimage