« اینروزها خط فارسی رقاص پیشپای ناقارهی بسیاری از آثار نقاشی، مجسمه، زیورآلات، اشیای دکوراتیو، منسوجات، کوسن، فرش، کفش، مانتو، تیشرت، کیف و … شده است. خریدار دارد و هویت ایرانی را ضمانت میکند. ما جماعت طراح نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.
با همهی بلاهایی که سر تایپ آوردهام، میدانم که دانش تایپ کمتر از جبر و مثلثات نیست و بر هر طراح، واجب بصری است که به نوشتار به چشم خواندنی نگاه کند.
این نمایشگاه در قالب سه پروژهی تجربی تایپوگرافی «رباعیاتخیام»، «قصه» و «صحنه» است.
پروژه «خیام» مربوط به سال 92 به منظور طراحی کتابی در اندازه خشتی از اشعار حکیم عمرخیام بود که نیمه تمام ماند. «قصه»، شمایل تصویرنگارانهی نوشتار برای روایت یک داستان و «استیج یا همان صحنهی خودمان» چیدمانی فرمالیستی ثبت شده در قاب عکس است. به دنبال پیام، مفهوم، کاربرد و از این دست حرفها هم نبودیم. »
آنچه آمد خلاصهای از توضیحات محمدرضا عبدالعلی درباره آثار ارائه شده دانشجویانش در نمایشگاه « تایپ پراژکتز» بود که از 20 اسفندماه 95 در مدسه ویژه بر پا شده است. در این نمایشگاه، تجربیات دوره تایپوگرافی هنرجویان مدرسه ویژه در معرض نمایش گذاشته شده است.
علاقمندان جهت بازدید تا 25 اسفند ماه 95 میتوانند به آدرس: خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه سوم، پلاک 5 ،مدرسه ویژه مرجعه نمایند.
صحنه- الناز تعصب
صحنه- دلارام ولی زاده
صحنه- فاطمه تقی پور
صحنه- محدثه فتح الهی
صحنه-رضوان کثیری
قصه- فاطمه تقی پور