«جسم سالم، جان آرام»

در تابستان ٩٤ ایده اولیه خلق یک کمپین تبلیغاتی برای اطلاع رسانی درباره متمایزترین مرکز درمان و سلامت کشور، توسط بخش بازاریابی و فروش «گروه مهندسی باران» شکل گرفت. پس از طرح مساله، پیش نویس اولیه کمپین شامل طرح موضوع، پیام اصلی، رسانه و ابزارها، بودجه بندی و سایر جزییات طراحى شد. سپس طرح اولیه به بحث و بررسی گذاشته و همزمان با طراحی هویت بصری و تدوین کپی رایت توسط «استودیو چپ چین» و اضافه شدن «استودیو طراحی سروش رئوف»، شکل نهایی و برنامه دقیق اجرای کمپین تدوین شد. در نهایت در آذر ماه ۹۴ کمپین تبلیغاتی «جسم سالم، جان آرام» در مشهد و فضاهای مجازی آغاز به کار کرد. تصمیم بر این شد تا با ایجاد سوال و ابهامی جذاب برای دنبال کردن مسیر کمپین از فرمولی جدید و خلاقانه استفاده شود تا در گام اول موفق و برانگیزاننده عمل کند. پس کمپین در سه فاز اصلی طراحی شد و قرار شد در فاز اولیه، پنج مرحله را از سر بگذراند. به اين ترتیب رسانه های محیطی، آگهی های روزنامه، رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی، در مرحله اول با طرح زیر به شکلی گسترده پوشش یافتند.

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی

اما بیشترین آسیبی که برنامه های بازاریابی و تبلیغات را در نقاط مختلف با مشکل مواجه می سازد، عدم تطابق یا همراهی با فرهنگ حاکم و شرایط موجود در اجتماع محل عرضه است. پس برای جلوگیری از این آسیب، همزمان با برگزاری آیین های سوگواری مردم ایران در دهه آخر ماه صفر، طرح بیلبوردها، همگام با شرایط فرهنگی و مذهبی شهر و شهروندان و هماهنگ با روحیه بصری کمپین تغییر یافت.

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (1)


در مرحله سوم از فاز اول با حرکتی مداوم و سریالی، رونمایی از طرح اصلی تبلیغاتی آغاز شد و آشکار شدن حرف «س» و «آ» از سمت راست طرح، توانست مخاطب را با کنجکاوی بیشتری برای پیگیری مسیر مواجه کند. به همین ترتیب در بازه های ده الی پانزده روزه طبق برنامه از عبارت های «سلام» و «آرام» رونمایی شد. به همین صورت در آخرین مرحله از فاز اول در کلیه بیلبوردها و تبلیغات مکتوب و مجازی عبارات «سلامت» و «آرامش» همراه با لوگوی گروه مهندسی باران اکران شدند.

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (2)

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (3)

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (4)

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (5) جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (6) جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (7)

سلامت و آرامش از کجا آمدند؟

مطالعات تیم طراحی نشان میداد روح حاکم بر این پروژه از گزاره هایی سرچشمه گرفته که علاوه بر جنبه های سلامت جسمانی که هر مرکز درمانی پی می گیرد؛ به جنبه آرامش روح و روان نیز توجه فوق العاده دارد. خدمات ویژه اى که باران در برج های سلامت خود ارايه می نماید، بیش از هر چیز سبب می شود تا کاربران به آسایش و آرامش دست یابند. بنابراین در این مجموعه نیز دو عنصر سلامت جسم و آرامش جان در محوریت مفهوم بنیادین هویت سازمانی برند و کمپین تبلیغاتی اش قرار گرفت. در ادامه با بررسی بیشتر در رنگ ها و مفاهیم و فرم هایی که «جسم» و «جان» را نمایندگی می کنند، رنگ آبی برای بُعد جسمانی این مفهوم و رنگ سبز برای بُعد روانی و روحی آن انتخاب شد. در هم تنیدگی جسم و جان با ترکیب فرم، رنگ و تایپ (فونت رویا بولد برای نمایش صلابت جسم و فونت نازنین نازک برای نمایش ظرافت جان) نشان داده شد و در فصول بعدی در کلیه فرم های گرافیکی، پیکتوگرام ها و طرح های تبلیغاتی کمپین رسوخ پیدا کرد. ضمن اينكه ترکیب خدمات مهندسی و هتلی با خدمات درمانی در طرحِ نهاییِ فاز اول، با نمایش نمادین دست دوستی مهندس، هتل دار و پزشک در جایگاه سه قشر موثر در خلق چنین مفهومی ارايه شد. تاثیرگذاری این سریال نیز در پایان فاز اول با حضور پر رنگ ویديوی تبلیغاتی آن در رسانه های اجتماعی و تلویزیون های شهری بیشتر شد.
[fvplayer src=”http://as2.asset.aparat.com/aparat-video/60b0184176cc7f8f009b771cdfc56e313625706-360p__41525.mp4″]

با شروع فاز دوم، طرح هایی که به طور صریح تر بیانگر مفهوم و خدمات ارايه شده در برج سلامت بود به اکران درآمد و شعار محوری (جسم سالم، جان آرام) در یک بازی دوگانه با کلام و تصویر به بخش های مختلف کلینیکی بسط پیدا کرد. در این فاز علاوه بر آیتم های تبلیغات محیطی و رسانه های مجازی، روایتی موجز از خط سیر کمپین در قالب آگهی تمام صفحه روزنامه تدوین و طراحی شد و در آگهی های بعدی در خصوص ایده برج سلامت باران برای اولین بار به طرح مساله پرداخت.

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (8)

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (9)

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (10)

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (17)جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (13)

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (14)


25 24جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (19)

 

[fvplayer src=”http://as10.asset.aparat.com/aparat-video/bbe7c49b6a399621f6adfb1493e64ff93732450-360p__59953.mp4″]

[fvplayer src=”http://as4.asset.aparat.com/aparat-video/d7ee683d9adc70294815608f8b1aa9084025545-360p__70090.mp4″]

اجرای یکی از بیلبوردهای فاز ۲ با طراحی حرکت نور در ال ای دی

اکنون در آغاز سال ۱۳۹۵ این کمپین با ورود به فاز نزولی از حجم و تعدد رسانه های خود کاسته و در رسانه های محیطی، حال و هوای بهاری به خود گرفته است. بخش عمده و فاز سوم این کمپین که رونمایی رسمی و وسیع از نام، لوگو، شعار سازمانی، کاتالوگ و بسته بندی تبلیغاتی، تقویم و سایر موارد است، بعد از تعطیلات نوروز به نمایش در خواهد آمد.

جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (18)

 26 27
جسم سالم-جان آرام- کمپین تبلیغاتی (20)

متن از:
رضا نوریانى/ مدیر روابط عمومی و رسانه گروه مهندسی باران

همکاران: حامد مقدسی: مدیریت پروژه / دکتر حامی اشرف: مشاور امور سلامت و درمان/ رضا نوریانی: مدیریت نظارت بر فرایندها/ عقیل حسینیان: عکاسی و فیلمبرداری/ الیاس دعواتی: طراحی گرافیک/ جواد زری نیا: طراحی موشن گرافیک


image 
imageimageimage