طراحی گرافیک

۷ دلیلی که نشان می‌دهد طراحی گرافیک کسب و کار شما را رونق می‌بخشد

کسب‌وکارهای نوپا، برندهای کوچک و محلی، بعد از طی‌کردن مراحل اولیه نیاز به دیده‌شدن دارند. خلق تصاویر جذاب، با کمک طراحی گرافیک، تصویرسازی، تایپوگرافی و موشن گرافیک می تواند باعث جلب توجه مشتری، فروش محصولات بیشتر و در نهایت گسترش کسب و کار شود. یک طراحی خوب گرافیکی می تواند چنان رونقی به کسب و کار ببخشد که در نهایت می تواند شما را شگفت‌زده کند. در مطلب زیر تاثیرات یک طراحی گرافیکی خوب را بر کسب و کارها بررسی می کنیم و دلایل اهمیت آن را به صورت تک‌تک برایتان خواهیم‌گفت.

۷ دلیلی که نشان می‌دهد طراحی گرافیک کسب‌وکار شما را رونق می‌بخشد

رضایت و کارآمدی کارمندان

شرکتی که یک محیط کاری شاد و سالم دارد، هویت برندی قوی دارد. در این حالت نه تنها تمامی کارمندان از نام تجاری شرکت استقبال می‌کنند بلکه خود را در برابر آن متعهد می‌دانند و کارکردن در این شرکت برای آنها با احساس غرور همراه است. تعهد موجب رضایت و کارآمدی بیشتر کارمندان می‌شود. همچنین، طراحی گرافیکی خوب علاوه بر ایجاد هویت تجاری مثبت می‌تواند بر تمامی زمینه‌ها ازجمله وب‌سایت، کارت ویزیت و لباس‌فرم کارمندان نیز تاثیرگذار باشد. عکس این موضوع نیز صادق است. اگر شرکتی وب سایت پیچیده داشته باشد، فعالیت و جستجو در این وب سایت هم برای کارمندان و هم برای مشتریان آن بسیار ناخوشایند خواهد‌بود. و در نظر بگیرید، زمانی که کارمندان به نام تجاری شرکتشان اهمیت ندهند، نمی‌توانیم انتظار داشته‌باشیم مشتریان متوجه اهمیت برند ما شوند.

صرفه‌جویی در وقت

از کدام یک از فرمت‌های JPG, TIF, EPS, PDF و GIF برای تصاویر وبسایت استفاده می‌کنید؟ برای طراحی کارت ویزیت چطور؟ طراحان گرافیک نه‌تنها به خوبی می‌دانند چه زمانی از کدام یک از این فرمت‌ها باید استفاده‌کرد بلکه از حالت‌های رنگی RGB و CMYK ، کاربرد و وزن کاغذ و انواع سیستم‌های مدیریت محتوای وب‌سایت (CMS) آگاهی کامل دارند. همچنین، طراحان گرافیک مشاوران خوبی در زمینه تبلیغات هستند و در رابطه با مقیاس‌بندی و کنتراست رنگی می‌تواند شما را راهنمایی کنند. طراحان به لطف آموزش، شناخت نرم‌افزارها و سال‌ها تجربه، می توانند در پیشبرد سریع پروژه‌ها کمک بزرگی برایتان باشند.

پس انداز کردن پول

حتی اگر بودجه اندکی برای بازاریابی دارید، پیشنهاد ما این است که با یک طراح‌گرافیک خوب کارتان را شروع کنید. طراحان ارزان قیمت‌تر، اغلب کارهایی ضعیف‌تر ارائه می‌دهند و این موضوع بعدها به ضرر شما تمام خواهدشد. محصولی که بدون مشورت با یک طراح حرفه‌ای تولید شود ممکن است به دلیل مشکلات رنگ، طرح یا چیدمانی که دارد با هزینه بیشتری چاپ شود. اگر مجبور شوید لوگو ارزان قیمتی را تغییر دهید و یا به صورت مجدد آن را طراحی‌کنید، باید هزینه زیادی را صرف انجام دوباره این کارکنید.

تصاویر با کیفیت بالا تعامل بینندگان را افزایش می دهند

آیا به دنبال افزایش بازدید درشبکه های اجتماعی و جذب فالوورهای بیش تر هستید؟ فروش محصولات و افزایش مشتریان چطور؟ فرقی نمی‌کند بستر کاری شما وب‌سایت، وبلاگ یا یک شبکه اجتماعی است، همیشه استفاده از تصاویر با کیفیت‌بالا مشتریان را به سمت خود جلب می‌کند. یکی از مهم‌ترین معیارها برای کسانی که آنلاین خرید می‌کنند به خصوص خریداران B2B ، کیفیت تصاویر محصولات ارائه شده‌است. طراحان گرافیک با امکانات و تجهیزاتی که دارند، از اینفوگرافیک، تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالا برای ایجاد تصاویر استفاده‌می‌کنند.

ارتباطات گرافیکی

تلفن های همراه، رایانه، تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و مجلات دائما در حال تزریق اطلاعات به ما هستند و به خاطر این موضوع این روزها دامنه توجه ما محدودتر شده است. شرکت ها باید با وجود تمامی این مسائل تلاش کنند تا در عرض چند ثانیه توجه بینندگان را جلب‌کنند و آنها را به محصولات‌شان علاقه‌مندکنند. برای انجام این کار تصاویر بهترین گزینه هستند و به کمک آنها می توان پیام را به سرعت به مخاطب منتقل‌کرد. اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که این تصاویر باید خاص، متفاوت و با کیفیت بالا باشند. طراحی گرافیک پلی است که شما را وارد دنیای سریع ارتباطات می‌کند.

جذب مشتریان علاقه مند

فرقی نمی‌کند که درحال راه‌اندازی سایت هستید و یا به دنبال ثبت لوگو، همیشه از طرحی استفاده‌کنید که به صورت انحصاری برای شما ایجاد شده‌است. اینگونه، هویت منحصربه‌فرد خود را دارید که شما را از دیگر رقبایتان متمایز می‌کند و سبب می‌شود که مشتریان برای اطلاع از محصولات جدید، تنها شما را دنبال کنند. بسته‌بندی مواد غذایی نمونه خوبی برای این موضوع است. در فروشگاه‌ها ده‌ها برند مختلف چیپس عرضه می شود و با وجود اینکه روی بسته بندی محصولات برچسب ارزش غذایی قرار داده شده است اما اغلب طراحی جذاب بسته‌بندی آنها ما را ترغیب به خرید یک محصول می‌کند.

قدرتمند کردن برند

آیا برندی را می‌شناسید که لوگو خاص یا فونت منحصربه‌فردی نداشته باشد؟ به احتمال زیاد نه. به کمک طراحی گرافیک می‌توانید برای برند خود چهره‌ای قابل شناسایی درست‌کنید و از سایر برندها متمایز شوید. اگر در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید رقیبی نداشته باشید، ممکن است بتوانید بدون کمک طراحی گرافیک خوب به موفقیت برسید اما برای بیشتر شرکت‌ها برندسازی یکی از عوامل اصلی موفقیت است.
لوگوی شرکت، فونت، رنگ‌ها و چینش وب ‌سایت نشان دهنده حال و هوای برند شما است و طراحان گرافیک در طول مسیر برندسازی در کنار شما خواهندبود. برای اینکه هویت برند شما در ذهن‌ها ماندگار شوند و تبدیل به نمادی قابل اعتماد شود به صورت مستمر باید آن را در وب سایت، محصولات و تبلیغات بکار ببرید. به یاد داشته‌باشید که عواملی مانند یکی نبودن لوگو برند در سایت های مختف و یا به‌کار بردن فونت‌های مختلف بی نظمی و حرفه ای نبودن برند شما را نشان می دهد.

منبع


image 
imageimageimage