برندسازی یک کارخانه صنعتی توسط استودیویی از نروژ

هی‌دیز دیزاین  Heydays Design نام یک استودیوی طراحی نروژی است که در اسلو Oslo پایتخت نروژ پایه‌گذاری شده است. تخصص و تمرکز اصلی این استودیو بر طراحی و توسعه هویت‌های بصری، راه‌حل‌های دیجیتالی کردن تکنیک‌ها و دیگر راهکارهای مرتبط برای مشتریان بزرگ و کوچک است. آن‌ها به همراه مشتریانشان، ارزش‌های اصلی را شناسایی و مشخص می‌کنند تا راه‌حل‌های مرتبط و طراحی شده‌ای ایجاد کنند. در آخرین پروژه‌ی این استودیو که طراحی برند برای یک کارخانه صنعتی دانمارکی بنام راه‌حل‌های بادی (Danish KK Wind Solutions) بود، هی‌دیز دیزاین به KK کمک کرد تا بواسطه ایجاد یک پلتفرم و هویتی جدید به اهداف استراتژیک جدید خود دست یابد. این کارخانه، سیستم‌های کنترلی برای صنعت انرژی بادی فراهم می‌کند و تا کنون 60 درصد از ظرفیت‌های ساحلی دانمارک با سیستمهای انرژی بادی این برند مجهز شده است. در سال 1978، KK اولین سیستم کنترل الکتریکی را برای توربین‌های بادی ساخته است و از آن زمان تاکنون، آن‌ها یکی از نوآوران حقیقی در صنعت انرژی بادی بوده‌اند. در ادامه تصاویری از برندینگ این پروژه صنعتی را می‌بینیم:هویت بصری- ۱

هویت بصری- ۲  هویت بصری- ۳  هویت بصری- ۴  هویت بصری- ۵  هویت بصری- ۶  هویت بصری- ۷  هویت بصری- ۸  هویت بصری- ۹  هویت بصری- ۹  هویت بصری- ۱۰  هویت بصری- ۱۱ هویت بصری- ۱۲  هویت بصری- ۱۳  هویت بصری- ۱۴  ab8713c64dcad6ef5a13a3a2a9936f97 هویت بصری- ۱۵  هویت بصری- ۱۶  هویت بصری- ۱۷  هویت بصری- ۱۸  هویت بصری- ۱۹  هویت بصری- ۲۰  هویت بصری- ۲۱  هویت بصری- ۲۲  هویت بصری- ۲۳  هویت بصری- ۲۴ هویت بصری- ۲۵
منبع


image 
imageimageimage
    1. واکنش هیجانی جالبی ست… شور در آمدن یک استایل گرافیکی… این مدل طراحی اساس ساختاری حروف sans serif است که مبنای گرافیک مدرن را می‌سازد. هر وقت شور Helvetica درآمد، این مدل آیکون‌سازی هم از دور خارج می‌شود و جایش را می‌دهد به تایپوگرافی‌های پست‌مدرن‌ها به حول و قوه الهی!

      1. دوست عزیز بهتر بود جمله اول کامنتتون رو نمی آوردید تا نظرتون محترمانه باشه و نظردهنده رو متهم به هیجان و جوگیری نمیکردید.
        به هر حال بحث بنده سر گرافیک مدرن یا پست مدرن یا هر چیز دیگه ای نیست که اینها تعریف دارن و مباحث مفصل جداگانه ای هستن. بحث من سر «تکنیک» اجرا هست. من حرفم این بود که این روزها همه دارن از این تکنیک استفاده میکنن. گویا هیچ «روش» دیگه ای برای اجرای آیکن وجود نداره.
        برای اثبات حرفم کافیه همه پروژه های هویت بصری همین سایت روزرنگ رو نگاه کنید. تقریبا همه شون مونولاین هستن با گوشه های گرد در زمینه سفید.

        1. قضاوت كلي درباره اين كه همه دارند چه شكلي كار مي كنند و ارزش گذاري با يك جمله احساسي منشا منطقي و علمي ندارد. دستاورد گرافيك غرب و دنياي مدرن به دليل انباشت تجربه و تاريخچه هنرهاي تصويري بسيار قابل احترام است. پيش از نقد عجولانه، بايد آن را شناخت. در اين مورد خاص، كمي دورتر ايستادن و تطبيق تاريخچه طراحي تايپ فيس ها و آيكون ها به نتيجه منطقي تري منتهي مي شود تا نگاه كردن به پروژه هاي اين چند ماه روز رنگ و رسيدن به موضع انتقادي و البته شتابزده “چرا همه شون يه جورند؟” متاسفانه در تحليل اغلب دستاوردهاي دنياي جديد همين قدر مطمئن و همين قدر سريع هستيم!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *