تصمیم جدید کوکاکولا، نظر شما را در مورد این برند تغییر خواهد داد

کوکاکولا بالاخره دست از لجبازی برداشت و به سلیقه نسل جوان هم توجه نشان داد.

کوکاکولا زمانی جذاب بود، اما امروز معروف ترین برند جهان دیگر مثل قبل از فروشش راضی نیست.

به گفته مشاوران تجاری باتجربه، کوکاکولا دیگر آن جایگاه سابق را در بین جوان ها ندارد و به همین دلیل شروع به انجام کاری کرده که بسیاری از نمانام (برند) های هم نسل کوکاکولا ناچار به انجام آن شده اند؛ یعنی تغییر چهره محصولات و زیباتر کردن آنها، به ویژه در مورد کوکاکولای رژیمی.

تولید کوکاکولای رژیمی با طعم های زنجبیل و لیمو، آلبالو، پرتقال خونی و انبه، حاکی از تلاش ترحم برانگیز این برند برای حفظ جایگاهش در بازار است.

البته این طعم های جدید دوست داشتنی هستند؛ همان طعم قدیمی و اصیل کوکاکولا که با چهار طعم جدید ترکیب شده و البته کوکاکولای رژیمی ساده (و کسل کننده) هم کماکان تولید می شود.

اما این محصولات جدید بیشتر یادآور ترکیبات ابتکاری مادرها برای استفاده از مواد غذایی رو به انقضا هستند.

رافائل آسوادو، مدیر بخش آمریکای شمالی کوکاکولای رژیمی، علت این ابتکار را اینگونه توضیح می دهد:

«ما در حال مدرنیزه کردن کوکاکولا و معرفی آن به نسل جدید هستیم. با همان اعتماد به نفس و شکست ناپذیری همیشگی در حال کار هستیم و همان کوکاکولای قدیمی که مردم عاشق آن هستند، همیشه در صف اول محصولات ما باقی خواهد ماند، اما ما در حال اصالت بخشی بیشتر و خواستنی تر کردن کوکاکولا برای همه سلیقه ها و همه سنین هستیم.»

اما چرا باید محصولی این گونه بی رقیب، مدرنیزه شود؟

اگر به گفته مدیران این برند، کوکاکولا محصولی خاص است، پس چرا ارتباط نسل جوان با آن ضعیف شده است؟! آیا کوکاکولا زیادی خاص شده است؟ و چطور می شود محصولی را اصیل تر کرد؟! هر محصولی یا اصالت دارد یا نه و به سختی می توان اصالت بیشتری به محصول تزریق کرد!

مثلا تزریق بوتاکس ممکن است بتواند حجم لب را افزایش دهد، اما نمی تواند شما را آدم اصیل تری کند! احتمالا متوجه شده اید که نویسنده این سطور، دیگر میانه خوبی با کوکاکولای رژیمی ندارد، اما باز هم به آسوادو فرصت می دهیم که حرف قانع کننده ای بزند. به گفته او، بچه های هزاره سوم بیش از هرنسل دیگری تشنه ماجراجویی و تجربه های جدید هستند و ما می خواهیم در این مسیر در کنارشان باشیم.

شاید ترجمه سلیس این جمله این باشد که نسل جوان کوکاکولای رژیمی نمی خرند، پس ما فکر کردیم سوژه جدیدی برای به اشتراک گذاشتن در اینستاگرام به دستشان بدهیم.

بعید به نظر می رسد که این مزه های جدید میوه ای بتواند بچه های این زمانه را بیشتر از تلفن های همراه شان سرگرم کند.

به نظر می رسد که خود کوکاکولا هم چندان از روی میل و رغبت دست به این ابتکار نزده و مصرف کننده های باهوش، به خوبی می فهمند که کوکاکولا حسابی ترسیده است. فعالیت های مدنی برای وضع مالیات برای نوشیدنی های قندی، تأثیر منفی بر کل برند کوکاکولا داشته است.

مشخص است که خریداران کوکاکولای رژیمی – که عمدتا میانسال هستند – در مصرف مواد قندی محتاط تر شده اند.

این طعم های جدید و ترکیب های نه چندان جالب، شبیه چند قطعه موسیقی زیبا هستند که با بی سلیقگی ترکیب شده اند.

منبع


image 
imageimageimage