مکث موتور، به عنوان بخشی از گروه ماموت خودرو و با تأسیس در سال 1399، با هدف توسعه نوآورانه در زمینههای پرطرفدار بازار به وجود آمد. این شرکت با رویکرد نوآورانه و پایبندی به اصول بنیادین خود، در تاریخچه خود از سال 1400 با معرفی پیکاپ کلوت، یک خودروی توانمند و با قابلیتهای آفرودی، به عنوان نخستین محصول خود به بازار وارد شد.
با افزوده شدن خودروی تیارا به سبد محصولات، مکث موتور وارد بازار خودروهای سواری شد. اکنون تیارا به عنوان یکی از خودروهای محبوب در خیابانهای کشور است. مکث موتور با عرضه و تولید خودروهایی در دستههای مختلف از سواری گرفته تا تجاری سبک و الکتریکی تلاش کرده تا به تحقق اهداف خود در عرصه خودروسازی دست پیدا کند. در ادامه به جزئیات این پروژه بازطراحی و نکات کلیدی آن از زبان طراح مجموعه میپردازیم:
«با توجه به ورود به بازارهای خودرویهای هیبرید و نسل جدید، نیاز به بازطراحی نشان در این مجموعه احساس شد. همچنین سعی شد با توجه به ویژگیهای برند و شخصیت برند، نشاننوشتهای با خصوصیات مدرن و بهروز طراحی شود.»
لوگوی جدید و شروع مسیر جدید مکث موتور
«این لوگو، نمایانگر اصول بنیادی برند MAX است که در مواجهه با تحولات پیچیده و چالشهای مختلفی که در مسیر زندگی پیش میآیند، به مردم انگیزه میدهد. خطوط منحنی در لوگو به همان ترتیب که راههای پیچیده زندگی را ترسیم میکنند، نمایانگر پیچیدگیها و چالشهاست. چالشهایی که هر فرد در مسیر خود با آنها روبرو میشود. این منحنیها یادآوری میکنند که تجربههای زندگی بدون چالشها ناقص و کمعمق خواهد بود. ما در مسیر رانندگی از راههای پیچیده و مواجهه با تهدیدها عبور میکنیم. درست مانند آن در زندگی نیز با تهدیدها و موانعی مواجه خواهیم شد که به وسیله آنها پیشرفت خواهیم کرد.»
«از سوی دیگر این خطوط منحنی نهایت ارتباط با قدرت، پیروزی و تحقق اهداف را به یاد میآورند. آنها نهتنها نمایانگر قدرت فیزیکی، بلکه نمایانگر تلاشها، تصمیمگیریها و پیروزیهایی هستند که در مسیر بهدستآوردن اهداف سخت خود در زندگی به دست میآوریم.»
«این لوگو به ما یادآوری میکند که تحقق اهداف بزرگتر از تصورات ما امکانپذیر است. این تحقق با تلاش، انگیزه و تصمیمگیریهای مستمر خواهد بود. این نماد، تصمیم و اصرار ما را به دستیابی به موفقیتهای بالاتر در زندگی تشویق میکند و ما را به سوی اهداف بزرگتر، ارتفاعات بیشتر و تحقق آرمانهای بزرگتر هدایت میکند.»
«در این مفهوم، لوگوی جدید برند MAX به نمایندگی از تمام این ارزشها و مفاهیم، از جمله قدرت، پیروزی، تلاش و پیشرفت، تصویری از ارتفاعات و قلههای ایدهآلی که میتوان با دستیابی به ماکزیمم قدرت و امکانات به دست آورد، ایجاد میکند. زاویه ۴۵ درجه در خطوط منحنی به صورت نمادین به عنوان قلهای بر روی حروف M-A-X در لوگو نقش اصلی را بازی میکند. این نماد به وضوح نشاندهنده هدف ما از دستیابی به نهایت هر آن چیزی است که در پی آن هستیم.»
بازطراحی و چالش های آن
«این انحناها و خطوط نوکتیز تمامی تلاشها و تهدیدهای ما را به سوی اهداف بلندتر و نهایت آن تشویق میکنند. با لوگوی MAX، در همراهی با این برند، شما به اوجهای تجربههای بینظیر و پیشرفتهای ماکزیمم خواهید رسید.»
«چالش در مورد بازطراحی همیشه یک قدم بهتر برداشتن است. اینکه نشان جدید، از شخصیت برند الهام و قرض بگیرد و نگاهی نیز به بازارهای جدید داشته باشد. بخش هیجانانگیز پروژه، استفاده و لانچ محصول است. قطعا ظهور این نشان برروی خودروهای جدید مکث موتور از شیرینیهای این پروژه محسوب میشود.»