لوگو روزرنگ 1
  • مطالب روزرنگ
    مطالب روزرنگ
    متریال دیزاین

    گوگل نسخه‌ی جدید از متریال دیزاین را معرفی کرد

    لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی

    خطوطی که فرهنگ می‌سازند

    پوستر جام جهانی

    رونمایی از ۱۶ پوستر رسمی شهرهای میزبان جام جهانی فیفا 2026

    دیزنی سی‌سالگیA Goofy Movie را با این ویدیوی ۱۰ ساعته جشن گرفت

    فونت ورزشی

    معرفی فونت ورزشی «اینشیپ‌بادی»؛ از پویایی عضلات تا طراحی حروف

    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
Reading
بازطراحی نشان مکث موتور
ShareTweet
مکث موتور
لوگو
·24 دی 1402·1 Comment·0

بازطراحی نشان مکث موتور

مکث موتور، به عنوان بخشی از گروه ماموت خودرو و با تأسیس در سال 1399، با هدف توسعه نوآورانه در زمینه‌های پرطرفدار بازار به وجود آمد. این شرکت با رویکرد نوآورانه و پایبندی به اصول بنیادین خود، در تاریخچه خود از سال 1400 با معرفی پیکاپ کلوت، یک خودروی توانمند و با قابلیت‌های آفرودی، به عنوان نخستین محصول خود به بازار وارد شد.

با افزوده شدن خودروی تیارا به سبد محصولات، مکث موتور وارد بازار خودروهای سواری شد. اکنون تیارا به عنوان یکی از خودروهای محبوب در خیابان‌های کشور است. مکث موتور با عرضه و تولید خودروهایی در دسته‌های مختلف از سواری گرفته تا تجاری سبک و الکتریکی تلاش کرده تا به تحقق اهداف خود در عرصه خودروسازی دست پیدا کند. در ادامه به جزئیات این پروژه بازطراحی و نکات کلیدی آن از زبان طراح مجموعه میپردازیم:

«با توجه به ورود به بازارهای خودروی‌‌های هیبرید و نسل جدید، نیاز به بازطراحی نشان در این مجموعه احساس شد. همچنین سعی شد با توجه به ویژگی‌های برند و شخصیت برند، نشان‌نوشته‌ای با خصوصیات مدرن و به‌روز طراحی شود.»

مکث موتور
فهرست عناوین نمایش
لوگوی جدید و شروع مسیر جدید مکث موتور
بازطراحی و چالش های آن

لوگوی جدید و شروع مسیر جدید مکث موتور

«این لوگو، نمایانگر اصول بنیادی برند MAX است که در مواجهه با تحولات پیچیده و چالش‌های مختلفی که در مسیر زندگی پیش می‌آیند، به مردم انگیزه می‌دهد. خطوط منحنی در لوگو به همان ترتیب که راه‌های پیچیده زندگی را ترسیم می‌کنند، نمایانگر پیچیدگی‌ها و چالش‌هاست. چالش‌هایی که هر فرد در مسیر خود با آنها روبرو می‌شود. این منحنی‌ها یادآوری می‌کنند که تجربه‌های زندگی بدون چالش‌ها ناقص و کم‌عمق خواهد بود. ما در مسیر رانندگی از راه‌های پیچیده و مواجهه با تهدیدها عبور می‌کنیم. درست مانند آن در زندگی نیز با تهدیدها و موانعی مواجه خواهیم شد که به وسیله آن‌ها پیشرفت خواهیم کرد.»

مکث موتور

«از سوی دیگر این خطوط منحنی نهایت ارتباط با قدرت، پیروزی و تحقق اهداف را به یاد می‌آورند. آنها نه‌تنها نمایانگر قدرت فیزیکی، بلکه نمایانگر تلاش‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و پیروزی‌هایی هستند که در مسیر به‌دست‌آوردن اهداف سخت خود در زندگی به دست می‌آوریم.»

«این لوگو به ما یادآوری می‌کند که تحقق اهداف بزرگ‌تر از تصورات ما امکان‌پذیر است. این تحقق با تلاش، انگیزه و تصمیم‌گیری‌های مستمر خواهد بود. این نماد، تصمیم و اصرار ما را به دستیابی به موفقیت‌های بالاتر در زندگی تشویق می‌کند و ما را به سوی اهداف بزرگ‌تر، ارتفاعات بیشتر و تحقق آرمان‌های بزرگتر هدایت می‌کند.»

«در این مفهوم، لوگوی جدید برند MAX به نمایندگی از تمام این ارزش‌ها و مفاهیم، از جمله قدرت، پیروزی، تلاش و پیشرفت، تصویری از ارتفاعات و قله‌های ایده‌آلی که می‌توان با دستیابی به ماکزیمم قدرت و امکانات به دست آورد، ایجاد می‌کند. زاویه ۴۵ درجه در خطوط منحنی به صورت نمادین به عنوان قله‌ای بر روی حروف M-A-X در لوگو نقش اصلی را بازی می‌کند. این نماد به وضوح نشان‌دهنده هدف ما از دستیابی به نهایت هر آن چیزی است که در پی آن هستیم.»

مکث موتور
مکث موتور

بازطراحی و چالش های آن

«این انحناها و خطوط نوک‌تیز تمامی تلاش‌ها و تهدیدهای ما را به سوی اهداف بلندتر و نهایت آن تشویق می‌کنند. با لوگوی MAX، در همراهی با این برند، شما به اوج‌های تجربه‌های بی‌نظیر و پیشرفت‌های ماکزیمم خواهید رسید.»

«چالش در مورد بازطراحی همیشه یک قدم بهتر برداشتن است. این‌که نشان جدید، از شخصیت برند الهام و قرض بگیرد و نگاهی نیز به بازارهای جدید داشته باشد. بخش هیجان‌انگیز پروژه، استفاده و لانچ محصول است. قطعا ظهور این نشان برروی خودرو‌های جدید مکث موتور از شیرینی‌های این پروژه محسوب می‌شود.»

مکث موتور
مکث موتور
مکث موتور



رشید رهنما
طراح گرافیک



برچسب ها
رشید رهنما
Share
مطالب مرتبط
لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی
لوگو
·20 اردیبهشت 1404

خطوطی که فرهنگ می‌سازند

لوگوی تسلا
لوگو
·4 فروردین 1404

لوگوی تسلا چه مفهومی دارد؟ نگاهی به طراحی و تغییرات آن

logo
لوگو
·11 اسفند 1403

بازطراحی لوگوتایپ برندهای ایرانی

لوگوی جدید OpenAI
لوگو
·19 بهمن 1403

این لوگوی جدید OpenAI است

One Comment

  1. محمد باقر رضایی گفت:
    24 دی 1402 در 12:52 قبل از ظهر

    با هر فلسفه و توجیهی که طراح و تیم خلاق و تیم مارکتینگ مطرح کنند، همچنان نشان خوبی نیست. اساسا این فلسفه های مطرح شده خیلی وصله ناجوری است برای این نشانه به وزن و تعادل در اولین نگاه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روزرنگ

تکنولوژی
·27 اردیبهشت 1404

این ابزار هوش مصنوعی سن زیستی شما را تنها از روی یک عکس تخمین می‌زند

لنزهای Zeiss
عکاسی
·27 اردیبهشت 1404

احیای افسانه‌ای لنزهای Zeiss برای سینمای مدرن

دوسالانه بین‌المللی پوستر لوبلین
فراخوان
·26 اردیبهشت 1404

فراخوان هفتمین دوسالانه بین‌المللی پوستر لوبلین ۲۰۲۵

تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی
تکنولوژی
·25 اردیبهشت 1404

ابزار جدید «AI Alive» تیک‌تاک، عکس‌های شما را با یک پرامپت به ویدیو تبدیل می‌کند

جشنواره بین‌المللی انیمیشن اُتاوا
فراخوان
·25 اردیبهشت 1404

فراخوان جشنواره بین‌المللی انیمیشن اُتاوا 2025

متریال دیزاین
رابطه کاربری
·24 اردیبهشت 1404

گوگل نسخه‌ی جدید از متریال دیزاین را معرفی کرد

هویت بصری ایرانی
خبر روز
·24 اردیبهشت 1404

جایزه‌ی برنز A’Design Award 2025 برای یک هویت بصری ایرانی

چک‌لیست عکاسی
عکاسی
·23 اردیبهشت 1404

چک‌لیست کامل عکاسی: چگونه از اشتباهات رایج جلوگیری کنیم

پوستر کن
خبر روز
·22 اردیبهشت 1404

کن ۷۸ با دو پوستر عاشقانه آغاز می‌شود

هوش مصنوعی در عکاسی
عکاسی
·21 اردیبهشت 1404

زنده‌کردن کتاب پرفروش عکاسی حیات‌وحش با کمک هوش مصنوعی

منوی اصلی

  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ

موضوعات روز

  • گفت‌وگو
  • آموزش
  • الهام بخش
  • فراخوان

بیشتر

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • فرم ثبت سفارش اولیه استودیو روزرنگ
  • پروژه‌هایتان را منتشر کنید
تمامی حقوق برای وبسایت روزرنگ محفوظ است
  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
متن مورد نظر را وارد نمایید یا جهت خارج شدن از جستجو ESC را بزنید.
همه نتایج را ببینید