لوگو روزرنگ 1
  • مطالب روزرنگ
    مطالب روزرنگ
    خودروهای تصادفی

    نمایش خودروهای تصادفی در جاده‌های ترکیه برای هشدار به رانندگان

    ایمنی کودکان

    کمپین تأثیرگذار هوندا برای ایمنی کودکان

    تصویرسازی دستی

    بازگشت تصویرسازی دستی در برندینگ و بسته‌بندی

    شکلات‌سازی KitKat

    KitKat از مردم می‌خواهد با هوش مصنوعی بی‌ادب‌تر باشند

    سانسور کتاب

    طراحی کتابی غیرقابل خواندن در اعتراض به سانسور

    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • لایف استایل
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
Reading
بازطراحی نشان مکث موتور
ShareTweet
مکث موتور
لوگو
·24 دی 1402·1 Comment·0

بازطراحی نشان مکث موتور

مکث موتور، به عنوان بخشی از گروه ماموت خودرو و با تأسیس در سال 1399، با هدف توسعه نوآورانه در زمینه‌های پرطرفدار بازار به وجود آمد. این شرکت با رویکرد نوآورانه و پایبندی به اصول بنیادین خود، در تاریخچه خود از سال 1400 با معرفی پیکاپ کلوت، یک خودروی توانمند و با قابلیت‌های آفرودی، به عنوان نخستین محصول خود به بازار وارد شد.

با افزوده شدن خودروی تیارا به سبد محصولات، مکث موتور وارد بازار خودروهای سواری شد. اکنون تیارا به عنوان یکی از خودروهای محبوب در خیابان‌های کشور است. مکث موتور با عرضه و تولید خودروهایی در دسته‌های مختلف از سواری گرفته تا تجاری سبک و الکتریکی تلاش کرده تا به تحقق اهداف خود در عرصه خودروسازی دست پیدا کند. در ادامه به جزئیات این پروژه بازطراحی و نکات کلیدی آن از زبان طراح مجموعه میپردازیم:

«با توجه به ورود به بازارهای خودروی‌‌های هیبرید و نسل جدید، نیاز به بازطراحی نشان در این مجموعه احساس شد. همچنین سعی شد با توجه به ویژگی‌های برند و شخصیت برند، نشان‌نوشته‌ای با خصوصیات مدرن و به‌روز طراحی شود.»

مکث موتور
فهرست عناوین نمایش
لوگوی جدید و شروع مسیر جدید مکث موتور
بازطراحی و چالش های آن

لوگوی جدید و شروع مسیر جدید مکث موتور

«این لوگو، نمایانگر اصول بنیادی برند MAX است که در مواجهه با تحولات پیچیده و چالش‌های مختلفی که در مسیر زندگی پیش می‌آیند، به مردم انگیزه می‌دهد. خطوط منحنی در لوگو به همان ترتیب که راه‌های پیچیده زندگی را ترسیم می‌کنند، نمایانگر پیچیدگی‌ها و چالش‌هاست. چالش‌هایی که هر فرد در مسیر خود با آنها روبرو می‌شود. این منحنی‌ها یادآوری می‌کنند که تجربه‌های زندگی بدون چالش‌ها ناقص و کم‌عمق خواهد بود. ما در مسیر رانندگی از راه‌های پیچیده و مواجهه با تهدیدها عبور می‌کنیم. درست مانند آن در زندگی نیز با تهدیدها و موانعی مواجه خواهیم شد که به وسیله آن‌ها پیشرفت خواهیم کرد.»

مکث موتور

«از سوی دیگر این خطوط منحنی نهایت ارتباط با قدرت، پیروزی و تحقق اهداف را به یاد می‌آورند. آنها نه‌تنها نمایانگر قدرت فیزیکی، بلکه نمایانگر تلاش‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و پیروزی‌هایی هستند که در مسیر به‌دست‌آوردن اهداف سخت خود در زندگی به دست می‌آوریم.»

«این لوگو به ما یادآوری می‌کند که تحقق اهداف بزرگ‌تر از تصورات ما امکان‌پذیر است. این تحقق با تلاش، انگیزه و تصمیم‌گیری‌های مستمر خواهد بود. این نماد، تصمیم و اصرار ما را به دستیابی به موفقیت‌های بالاتر در زندگی تشویق می‌کند و ما را به سوی اهداف بزرگ‌تر، ارتفاعات بیشتر و تحقق آرمان‌های بزرگتر هدایت می‌کند.»

«در این مفهوم، لوگوی جدید برند MAX به نمایندگی از تمام این ارزش‌ها و مفاهیم، از جمله قدرت، پیروزی، تلاش و پیشرفت، تصویری از ارتفاعات و قله‌های ایده‌آلی که می‌توان با دستیابی به ماکزیمم قدرت و امکانات به دست آورد، ایجاد می‌کند. زاویه ۴۵ درجه در خطوط منحنی به صورت نمادین به عنوان قله‌ای بر روی حروف M-A-X در لوگو نقش اصلی را بازی می‌کند. این نماد به وضوح نشان‌دهنده هدف ما از دستیابی به نهایت هر آن چیزی است که در پی آن هستیم.»

مکث موتور
مکث موتور

بازطراحی و چالش های آن

«این انحناها و خطوط نوک‌تیز تمامی تلاش‌ها و تهدیدهای ما را به سوی اهداف بلندتر و نهایت آن تشویق می‌کنند. با لوگوی MAX، در همراهی با این برند، شما به اوج‌های تجربه‌های بی‌نظیر و پیشرفت‌های ماکزیمم خواهید رسید.»

«چالش در مورد بازطراحی همیشه یک قدم بهتر برداشتن است. این‌که نشان جدید، از شخصیت برند الهام و قرض بگیرد و نگاهی نیز به بازارهای جدید داشته باشد. بخش هیجان‌انگیز پروژه، استفاده و لانچ محصول است. قطعا ظهور این نشان برروی خودرو‌های جدید مکث موتور از شیرینی‌های این پروژه محسوب می‌شود.»

مکث موتور
مکث موتور
مکث موتور



رشید رهنما
طراح گرافیک



برچسب ها
رشید رهنما
Share
مطالب مرتبط
لوگوی باشگاه‌های فوتبال
لوگو
·31 مرداد 1404

آیا لوگوهای باشگاه‌های فوتبال با بحران طراحی روبرو هستند؟

لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی
لوگو
·20 اردیبهشت 1404

خطوطی که فرهنگ می‌سازند

لوگوی تسلا
لوگو
·4 فروردین 1404

لوگوی تسلا چه مفهومی دارد؟ نگاهی به طراحی و تغییرات آن

logo
لوگو
·11 اسفند 1403

بازطراحی لوگوتایپ برندهای ایرانی

One Comment

  1. محمد باقر رضایی گفت:
    24 دی 1402 در 12:52 قبل از ظهر

    با هر فلسفه و توجیهی که طراح و تیم خلاق و تیم مارکتینگ مطرح کنند، همچنان نشان خوبی نیست. اساسا این فلسفه های مطرح شده خیلی وصله ناجوری است برای این نشانه به وزن و تعادل در اولین نگاه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روزرنگ

طراحی فراگیر
دیدگاه و مقاله
·30 مهر 1404

طراحی فراگیر: خلق تجربه‌ای برای همه بدون کوتاه آمدن از زیبایی

عکاسی مستند
خبر روز
·30 مهر 1404

سازمان‌های امدادی به‌جای عکس‌ واقعی از تصاویر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

هوش مصنوعی صنعتی
تکنولوژی
·29 مهر 1404

ادوبی سلاح جدیدی برای برندهای بزرگ جهان معرفی کرد

Sublime Photo Awards 2025
عکاسی
·28 مهر 1404

انتشار آثار برگزیده جایزه بین‌المللی Sublime Photo Awards 2025

مشکل هوش مصنوعی
دیدگاه و مقاله
·28 مهر 1404

هوش مصنوعی مشکل کلیشه‌سازی دارد

استودیوهای طراحی
کسب و کار
·28 مهر 1404

شیوه‌های نو در طراحی گرافیک؛ بازتعریف مفهوم استودیو

خودروهای تصادفی
کمپین‌ تبلیغاتی
·27 مهر 1404

نمایش خودروهای تصادفی در جاده‌های ترکیه برای هشدار به رانندگان

تایپوگرافی در طراحی
دیدگاه و مقاله
·27 مهر 1404

چرا تایپوگرافی و فونت‌ها از همیشه مهم‌تر شده‌اند؟

اصول طراحی کاراکتر
آموزش
·26 مهر 1404

راهنمای طراحی کاراکتر برای انیمیشن به سبک دیزنی

ایمنی کودکان
کمپین‌ تبلیغاتی
·26 مهر 1404

کمپین تأثیرگذار هوندا برای ایمنی کودکان

منوی اصلی

  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • لایف استایل
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ

موضوعات روز

  • گفت‌وگو
  • آموزش
  • الهام بخش
  • فراخوان

بیشتر

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • فرم ثبت سفارش اولیه استودیو روزرنگ
  • پروژه‌هایتان را منتشر کنید
    تمامی حقوق برای وبسایت روزرنگ محفوظ است
    • مطالب روزرنگ
      • گرافیک دیزاین
        • پوستر
        • هویت بصری
        • تایپوگرافی
        • تایپ دیزاین
        • طراحی کتاب
        • بسته بندی
        • لوگو
        • گرافیک محیطی
        • موشن‌گرافیک
        • صفحه‌آرایی
        • رابطه کاربری
        • الهام بخش
      • تصویرسازی
        • کارتون
        • طراحی کاراکتر
      • انیمیشن
      • عکاسی
      • موضوعات روز
        • خبر روز
        • تکنولوژی
        • فراخوان
        • آموزش
        • دیدگاه و مقاله
        • گفت‌وگو
        • کسب و کار
        • کمپین‌ تبلیغاتی
        • معرفی‌ کتاب
        • خلاقیت
        • دیزاین
        • لایف استایل
        • گیم
        • بوم‌رنگ
        • پروژه دانشجویی
    • خدمات روزرنگ
      • طراحی هویت بصری
      • طراحی لوگو
      • طراحی گرافیک بسته بندی
      • طراحی تجربه و رابطه کاربری
    • رادیو روزرنگ
      متن مورد نظر را وارد نمایید یا جهت خارج شدن از جستجو ESC را بزنید.
      همه نتایج را ببینید