طراحی هویت بصری لایف وب
طراحی هویت بصری لایف وب

طراحی هویت بصری لایف وب

هویت بصری شرکت ها، با توجه به زمینه ی فعالیت آنها، گستره ی مخاطب، اهداف بنیان گذاران و سلیقه ی خاص طراح شکل می گیرد. در پروژه ی این هفته  روزرنگ، سراغ طراح هویت بصری شرکت دانش بنیان لایف وب، رفته‌ایم و مراحل طراحی، روند ایده پردازی و اجرای هویت بصری آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم. لایف وب یک شرکت دانش بنیان در زمینه داده کاوی است که اقدام به تهیه گزارش‌های تحلیلی دقیق و کاربردی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می کند.

طراحی هویت بصری لایف وب

«وقتی بازطراحی لوگو شرکت لایف‌وب به من سپرده شد، به خوبی از احساسات و درک کارفرما از محیط پیرامونش آگاهی داشتم و لزوم ارائه یک نشانه ساده، مشخص و روایتگر که در آن هویت و برند قبلی شرکت هم دیده شده باشد کاملاَ بدیهی بود.»

الهام از نمادها و نشانه ها

لایف وب به شکل روزانه حجم زیادی داده جمع آوری کرده و با ارائه ی گزارش های تحلیلی منطبق با نیاز مخاطب، مشتریانش را در راستای رسیدن به اهداف کاری و یک زندگی بهتر یاری می کند. با توجه به کارکردهای لایف وب، طراح روند ایده پردازی در این پروژه را این گونه توصیف می کند:

«برای دستیابی به تمامی ارزش‌های تولیدی لایف وب، لازم بود تا یک معادله بصری مناسب طراحی شود. بدین جهت از شکل فلش رو به پایین که نمایانگر دریافت اطلاعات (دانلود) است استفاده گردید. از طرفی از شش ظلعی منظم استفاده شد. این شکل هندسی در بر گیرنده چهار نکته اساسی است.

  • یک: نظم که در جمع آوری داده ها به آن تاکید داریم.
  • دو: حجم وسیع و کلان داده هایی که در سرورهای لایف وب از زمان تاسیس شرکت، موجود است.
  • سه: استفاده از هویت شش ضلعی لوگوی سازمانی پیشین لایف وب است.
  • و چهار: برگرفته از چند ضلعی کف دست می باشد و بسط روایتی از شعارقبلی لایف وب؛ «دیتا در دستان شماست» تا شعار جدید « نمای زندگی آنلاین» در بطن لوگو خود نمایی کند و بیش از پیش ارتباط گرم و صمیمی خود را با مخاطب حفظ نماید.»

طراحی هویت بصری لایف وب

اهمیت هماهنگی دیدگاه طراح و کارفرما

زمانی که یک پروژه به طراح سپرده می شود، مهم ترین اصل هماهنگ شدن دیدگاه کارفرما و موسس با طراح است.
«مهمترین چالش من تغییر دیدگاه مدیران سازمان از تفکر سنتی نسبت به لوگو به یک تفکر مدرن بود که شاید بیش از شش ماه برای اعتماد سازی بین دو طرف زمان طی شد.»

«نوع دید من به این هویت بصری جدید شبیه یک نوزاد تازه متولد شده است که از ابتدای طراحی تا اکنون که این پروژه را منتشر میکنم سعی در رشد وارتقای آن داشتم و همیشه ایده هایی که به ذهنم رسیده است را برای هر چه بهتر شدن این هویت انجام دادم همانند یک مادر برای فرزند»

«در این پروژه باید ازتلاش معین حاجی احمد برای طراحی لوگوموشن و حسین رزاق نژاد طراح پستهای اینستاگرام لایف وب که در زیباتر شدن این پروژه کمک کردند تشکر کنم.»

طراحی هویت بصری لایف وب

طراحی هویت بصری لایف وب طراحی هویت بصری لایف وب طراحی هویت بصری لایف وب طراحی هویت بصری لایف وب