لوگوی جدید توییتر
لوگوی جدید توییتر

لوگوی توییتر رسما تغییر کرد

توییتر از لوگوی جدیدش رونمایی کرد. این تغییر به عنوان بخشی از یک تغییرتجاری گسترده‌تر صورت گرفته است. در این لوگو پرنده آبی حذف شده و به جای آن حرف X قرار گرفته است. این شبکه اجتماعی در روز دوشنبه لوگوی جدید توییتر را با یک X سفید که روی صفحه سیاه قرار گرفته است، جایگزین کرد.

ایلان ماسک، مالک توییتر و مدیر اجرایی آن، لیندا یاکارینو، به طور همزمان از لوگوی جدید این شبکه اجتماعی رونمایی کردند. «X اینجاست! بیایید این کار را انجام دهیم». این متن توئیت یاکارینو بود. او همچنین تصویری از لوگوی جدید را که در دفاتر شرکت در سانفرانسیسکو قرار داده شده را همراه آن منتشر کرد.

تغییر لوگو، جدیدترین تغییر توئیتر از زمانیست که آقای ماسک، این پلتفرم اجتماعی را با قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد.

روز یکشنبه، میلیاردر توییتر، در سری پست‌هایی در حساب کاربری‌اش از اعمال تغییراتی در روز دوشنبه خبر داده بود. ایلان ماسک در توییتی نوشت: « به زودی با برند توییتر و به تدریج با همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد».

ایلان ماسک هم چنین روزیکشنبه گفت که می خواهد لوگوی توئیتر را تغییردهد. او از میلیونها دنبال کننده‌اش در این پلتفرم نظرسنجی کرد. او پرسید که آیا آنها موافق تغییر رنگ سایت از آبی به مشکی هستند یاخیر؟

نقشه ماسک برای آینده توئیتر؛ «ابر برنامه X»

اکنون تمامی اکانت‌های زیرمجموعه سازمان توییتر نیز به‌جای لوگوی پرنده آبی، با لوگوی X دیده می‌شوند. ایلان ماسک اعلام کرده بود که در برند جدید این شبکه اجتماعی، هر توییت معادل یک ایکس خواهد بود. اما به نظر می‌رسد که مالک توییتر هنوز به همه جوانب این برنامه جامع برای ری‌برند توییتر فکر نکرده است. زیرا حتی خود او نیز در ارائه پاسخ به برخی کاربران درباره ویژگی‌های قدیمی توییتر مانند اشتراک توییتر بلو در دوره جدید این پلتفرم ناتوان بوده است.

این شرکت بعداز مدیریت پرفراز و نشیب ماسک از اکتبر 2022، نام تجاری خود را به X Corp تغییرداد. این تغییرات در راستای دیدگاه ماسک برای تبدیل توئیتر به یک «ابربرنامه» خبر می‌دهد.

اکتبر گذشته اوبه این موضوع اشاره کرد که خرید توئیتر، تسریع کننده برای خلق برنامه‌ای همه کاره به نام X است.

شرکت موشکی ماسک که نام انگلیسی آن Space Exploration Technologies Corp است، معمولا با نام SpaceX شناخته می شود. ماسک در سال 1999، استارت آپی به نام X.com را راه اندازی کرد. این استارت آپ یک شرکت خدمات مالی آنلاین که اکنون به نام PayPal شناخته می شود.

تغییرات توئیتر در زمان ایلان ماسک

طبق آمار توییتر روزانه حدود 200 میلیون کاربر فعال دارد. این درحالیست که از زمانی که این سرمایه‌دار در سال 2022، توییتر را خریداری کرد، بسیاری از کارکنانش را اخراج کرد و مکرراً دچار نقص فنی شده است.

لوگوی توییتر
لوگوی توییتر

از زمانی که ایلان ماسک به توئیتر آمده، بسیاری از کاربران به دلیل مشکلات به وجود آمده از توئیتر بسیار خشمگین‌اند. حذف توئیتهای تبلیغاتی، پرداخت پول برای خدمات رایگان، تغییر محتواها و بازگشت حساب‌های توئیتری ممنوع از جمله تغییراتیست که باعث نارضایتی کاربران شده است. ماسک اول ماه جوئیه گفت که توئیتر نیمی از درآمدش را از زمان ورود او به توئیتر از دست داده‌است.

متا شرکت پشتوانه فیس‌بوک و اینستاگرام در اوایل این ماه پلتفرمی مبتنی بر متن را به نام Threads راه اندازی کرد. طبق برخی برآوردها تا کنون 150 میلیون کاربر در این پلتفرم ثبت نام کرده اند. براساس داده ها، میزان زمانی که کاربران برای برنامه تریدز صرف می‌کنند در هفته‌های پس از عرضه آن به شدت کاهش یافته است.


image 
imageimageimage