لوگوی پست

رونمایی از لوگوی جدید پست

شرکت ملی پست به نوسازی ناوگان موتوری و تغییر لوگو با هدف نوسازی اجزای مختلف شبکه‌ خود اقدام کرد.نعمتی با تاکید بر تغییر لوگوی شرکت ملی پست در راستای تحول شرکت بیان کرد: هدف ما پوست‌اندازی شرکت ملی پست است و نوسازی برند هم از بحث‌های ماست. اما باید توجه داشت نوسازی محدود به تغییر برند نیست و همه اجزای شبکه پست در حال نوسازی و پوست‌اندازی است و این نوسازی باید در اجزای مختلف شبکه پستی اتفاق بیفتد.

گفتنی است مراسم نوسازی ناوگان موتوری و رونمایی از لوگوی جدید شرکت پست در راستای تحول این شرکت،‌ یکشنبه 27 مرداد ماه در شرکت ملی پست برگزار و تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی پست، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و شرکت نیرومحرکه منعقد شد.

لوگوی پست لوگوی پست

منبع


image 
imageimageimage
  1. قبلی بسیار زیبا و خوب بود و کاملا جا افتاده بود و پس از سالها استفاده، هویت و اصالتی یافته بود.
    این کار بسیار ساده و دم دستی است. شاید برای شرکتی با خدمات محدود که شروع به کار می کرد، بد نباشد ولی برای شرکت پست ایران با آن پشتوانه،اصلا تغییر مناسبی نیست.

  2. ابتدایی ترین تاییدیه و تثبیت کننده ی یک لوگو مرور زمان است..در طول زمان لوگو مفهوم و اهمیت می یابد…با احترام به نظرات مخالفان و موافقان لوگوی جدید، گرچه قصدم دفاع از لوگوی جدید نیست اما تغییر و بالاخص خلاصه و ساده شدن لوگوها در طول زمان امری کاملا منطقی و بدیهی است….گاهی به شیوه و روش ساده شدن لوگوی شرکت سیتروئن در یکصد سال اخیر و یا نمونه های مشابه در محصولات صوتی و تصویری، این شیوه را تایید میکند…نکته مهم استفاده درست از روش در مقاطع درست و حساس زمانی است..بطوریکه عموم برندهای مهم، این کار را در زمان درست ( مثلا هنگامی که دیگر امکان و یا قابلیت ویژه ای که در لوگو نهان بوده است، دیگر وجود و یا کاربرد ندارد) استفاده کرده اند…در مورد لوگوی پست، لوگوی قبلی کاملا در ذهن ها جا افتاده بود و بیانگر مفهوم و کارکرد و وظیفه این شرکت بوده و هست..حتی خطوط سه گانه ی لوگو نیز همیشه خطوط ابطال تمبر و مقصد را نیز متصور میکرد . به نظر من موافق با نظر یکی از دوستان ( درویشی) که این لوگوی مینیمال برای یک شرکت مبتدی خوب بود، در شرایطی که بالاخص در کشور ما بازار کپی و تقلب خدمات داغ داغ است، این رونمایی رو اصلا منطقی و مناسب نمی بینم….

  3. دومی ساده تر وبهتر شده یه نفس کشیده با تبلیغات منظم خوب جا می افتد .ورفت وبرگشت مراسلات راهم تداعی می کند.البته برای خیلی از جاها هم می تواند کاربرد داشته باشد .مثلا دفاتر هواپیمایی .موسسات فرهنگی وعام المنفعه وووو.از نمادهای قدیمی پست هم مثل شیوروپاکت نامه وپرفراژ تمبروغیره هم به دلیل تغییر در نفس پست نمی توانسته استفاده کند هم تکراری می شد وهم منسوخ شده ودرضمن وفاداری به آرم قبلی را هم باید یه جورایی نشان می داده .پس نمره ش خیلی بد نیست .از آرم اداره پست امریکا که بهترشده !

  4. من واقعا نظرات مخالفان رو درک نمی کنم.. کار قبلی کار خوبی بود.. ولی کار جدید خیلی بهتر شده و به مرور زمان جای خودش رو باز می کنه.. اگه در متن خبر هم دقت کنید اداره پست فقط قصد پوست اندازی در برند رو نداشته و در همه اجزا کاری جدید قصد تحول داشته.. طبیعی هست که در تغییر لوگو و کارهای گرافیکی کاری باید صورت می گرفت.. تازه باید آفرین بگیم به اداره پست و تیم طراحی که چنین قدم بزرگی رو برداشتن..

    زنده باد..

  5. درود بر دوستان
    یه لحظه به ماهیت لوگوی قبلی فکر کنید: پرنده کاغذی
    تمام چیزی که یک شرکت پستی نیاز داشته رو در لوگوی قدیمی داریم. پرنده کاغذی الهام بخش فرستادن نامه تا بسته های مقواییه.در ضمن کاملا مینیمال بود و نیازی به شادی سازی نداشت. لوگوی جدید یه اجرای متفاوت و جدیده و هویتی مبتنی بر لوگوی قدیمی نداره. یه روزی دوباره برمی‌گردن و لوگوی قدیمی رو میذارن. اتفاقی که برای بیمه ایران هم افتاد. همیشه ساده سازی نشان دهنده تحول نیست. این کارها فقط روح رو از اثر میگیره.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *