تصویرسازی، روشن و شفاف کردن، تزیین کردن و به تصویر کشیدن یک محتوا یا معنا، برای مخاطبی ویژه است. بنابرین یکی از اولین مراحل کار یک تصویرگر، قبل از دست به قلم شدن، خواندن و درکِ صحیح معنا، متن یا محتواست. در حقیقت، در مواجهه با متن و محتوا، ( چه چیزی را به تصویر بکشم؟) سوالی است که هر تصویرگری باید قبل از (چگونه بکشم؟) از خود بپرسد.
فهرست عناوین
نمایش
سرفصلهای وبینار
- در این وبینار ما به عنوان یک تصویرگر یاد میگیریم:
- چگونه محتوا را بخوانیم و چگونه برای رسیدن به صحیح ترین دریافت، آن را تحلیل کنیم.
- چگونه از درون معنا و متن ایده یابی تصویری داشته باشیم؟
- گرهها و چالشهای طراحی اتود و استوری برد چیست؟ با چه شیوههایی آنها را حل کنیم.
- در پذیرش ِ سفارش، کدام محتوا را برای تصویرگری انتخاب کنیم و چگونه در گزینش اولویتهای محتوا و یا خوانشهای متفاوت موفق عمل کنیم.
- چگونه از تحلیل صحیح متن در راستای طراحی استوریبرد و تقسیمبندی درست فریمهای داستان بهره ببریم.
- چگونه عناصر خیال، چاشنیهای محتواساز و ارزش افزوده برای متن داشته باشیم.
- چگونه از دل معنا یا محتوا، تصاویر پیوسته، متحد و متنوع بیرون بیاوریم.
- چگونه مفاهیم و ابعاد انتزاعی محتوا را برای مخاطب ملموس کنیم؟
- چگونه از کیفیات و عناصر بصری در راستای انتقال معنا بهره گیری کنیم؟
مخاطبین
- تصویرگران، دانشجویان، دانشآموزان هنر و هرکس به هنر تصویرگری علاقمند است.
- مدرس دانشگاه و دورههای آزاد آموزشی تصویرگر بیش از ۴۰ عنوان کتاب کودک تصویرگر مجلات کودک و نوجوان ناظر هنری پروژههای مختلف ساخت کتاب و مدیرهنری نشر “دی “
مدرس وبینار: مهرانه جندقی
- تصویرگر، نویسنده، مدرس و مدیرهنری کارشناسارشد گرافیک
مدت وبینار: 2 ساعت