بسيارى از متنهاى منتشر شده در مطبوعات، به تنهايى براى مخاطب جذاب نیستند مگراينكه توسط مدياهاى ديگرى از هنر حمايت شوند. تصويرسازى وكارتونهاى مطبوعاتى در حمايت از متن و كمك به پيشبرد درك خوانندگان، نقشى محورى دارند و بدون حضور آنان خانه مطبوعات، سرد و بىروح خواهد شد. بدون شك همان طورکه يك محتواى مطبوعاتى، قوانين خود را مىطلبد؛ يك تصويرسازى و كارتون مطبوعاتى هم بايد در چارچوبی ژورناليستى ارائه شود. چارچوبى كه باید در آن واحد، سرعت ارتباط با مخاطب، درخدمت محتوا بودن و انتخاب تكنيكی مناسب با كيفيت چاپ را در نظر گرفت.
پست امروز، اختصاص دارد به مجموعهاى از پروژههاى كارتون مطبوعاتى على جهانشاهى كه میتوان آنها را به نوعى تصويرگرى هم دانست. اين مجموعه، گزيدهاى از يكسال كار براى روزنامه است كه به گفتهی خود طراح، تلاش شده است كه در اين دوره به معيارهاى ژورناليستى نزديكتر شود. على مى گويد: «در طراحى و اجراى اين طرحها تا جای ممکن سعى كردم ذهن خواننده روزنامه را معطوف به خبر كنم و از برداشتهاى جانبى دورى كنم؛ چون بعضى از برداشتها مىتواند روزنامه را در وضعيت خطرناكى قراردهد.» او مىگويد: «از نظر فرم هم سعى كردم به خط و ارزشهاى خطى اولويت ببخشم و تاجايى كه ممكن بود از رنگ دور شدم.»
على جهانشاهى متولد 1344 تهران و فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشگاه تهران و دیپلم نرم افزارهای تری دی از ونکوور سنترال کالج ونکوور کاناداست. او به مدت بيست سال است كه در زمينه كارتون و تصويرسازى فعال است و در این مدت با مجلات و روزنامههای متعددی از جمله: همشهری، سروش، داستان، صبح امروز ، جامجم و کیهان کاریکاتور، آفتابگردان، مجله شهر و برخی مطبوعات در ونکوور کانادا همکاری داشته است. وی در سال 1390 مسئول بخش تصویرسازی گروه مجلات همشهری بوده و هماکنون دبیر سرویس کاریکاتور روزنامه شرق است.