« یکی از مهمترین مسائل جوامع شهری امروز، برقراری ارتباط و بحث اطلاع رسانی سریع است، و پس از آن مسأله زیبایی و آرامش محیط شهر میباشد که می تواند سلامت ذهنی و روحی افراد را در پی داشته باشد، گرافیک محیطی (بیلبورد)یکی از رسانه های تأثیر گزار و مهمی است که علاوه بر تأمین اهداف ذکر شده در بالابردن فرهنگ عمومی جامعه، اقتصاد و… نیز نقش مهمی را ایفا می کند. تبلیغات در جامعه های سرمایه داری نیز بدون درنظر گرفتن مسائل سیاسی، به عنوان یکی از ضروریات و نیروهای محرک چرخ های اقتصاد به حساب می آید که بدون شک، می تواند اطلاعاتی برای خرید محصولات و یا سرویس های مورد احتیاج را در اختیار شهروندان قرار دهد.
ترکیب کمینه گرایی مینی مالیسم با توجه به اهمیت زمان در جوامع شهری مدرنیته، و وهم گرایی سورئالیسم در این بیلبوردها راهکاری برای به چالش کشیدن بیننده با استفاده از اشکال غیر واقعی در عین حال ممکن و یا بلعکس حس برقراری ارتباط سریعتر تبلیغ و جایگیری در حافظه مخاطب بوده است که با در نظر گرفتن خود محصول که خصوصیات بارز خودروهای پیشرفته امروزی را داراست، دارای کارایی فراوان و عملکردی مناسب برای اقشار مختلف با کاربریهای متفاوت میباشد.»
«بررسی بصری بیلبوردهای تجاری آمریکا در دو دهه اخیر» موضوع بخش عملی و «طراحی 8 بیلبورد جهت کمپین تبلیغاتی اتومبیل پژو208 در ایران»، موضوع بخش تئوری پایان نامه کارشناسی ارشد گرافیک امیر کاک اللهی با راهنمایی کامران افشار مهاجر است که در بالا تو ضیحات مربوط به آن را خواندید.