واژهى اينفوگرافيك (info graphic) خلاصه شدهی information graphic است. اين شاخه از هنر گرافيك امروزه به شكل حيرتآورى گسترش پيدا كرده و به عنوان يك ابزار كار آمد اطلاع رسانى تصويرى استفاده مىشود. اينفوگرافيك در قرن اطلاعات به كمك بشر آمده تا كمك كند اطلاعات و دادهها بصورت بصرى و سهل الوصول منتقل شوند و ايدههاى پيچيده؛ سريع، واضح و زيبا به نمايش درآيند. تحقيقات نشان ميدهد كه مردم توجه كمترى به نوشتهها و متون دارند و تمايل بيشترى براى دريافت اطلاعات تصويرى دارند.
شايد به خاطر آن است که مغز ما علاقه ى زيادى به تحليل و ذخيرهى اطلاعات به صورت بصری دارد. ساختن یک اینفوگرافیک از اطلاعات، تنها ترجمهى آن چه مىتوان خواند به چيزى كه بتوان ديد، نيست؛ بلكه شامل پايش اطلاعات، برقرارى ارتباط بين آنها، تشخيص الگوها و نمايش آنها به روشى است كه به مخاطب اين توانايى را بدهد كه از آن اطلاعات براى خود دانش قابل فهم توليد كند.
در ادامهى مطلب خواهيم ديد كه تيم Coming -soon چگونه تلاش میکنند كه اينفوگرافى خود را به شكل جديدى ارائه كنند. آنها براى اجراى اين اينفوگرافى زنده، 30متر بالا رفتند و 750 متر چوب، صدها طناب، 22 تن شن سیاه و ماسه را به كار گرفتند. اين اينفوگرافی پر زحمت براى اجلاس و گزارش سالانه کمپانی ablynx در سال ۲۰۱۴ (شرکت بلژیکی که در حوزه فناوری نانو فعالیت میکند) تدارك ديده شد. مدير خلاقيت اين پروژه، حيم ون و محصولى از استودیوی بلژیکی Coming -soon بود.