«طراحی لوگو به دلیل حساسیت بالا مسئولیت سنگینی را متوجه طراح میکند. طراحی نماد و نشانهای که معرف منشاء، شخصیت و هویت یک نهاد باشد و تمام فعالیتهای گذشته، حال و آینده آن را نمایندگی کند، کاری دشوار است که به عقیده من نیاز به مطالعه دقت و هوشمندی فراوان دارد.
به طور کلی در فرآیند دیزاین، یک اثر خوب از تعامل مثبت هر دو طرف یعنی سفارش دهنده و طراح بر مبنای شناخت صحیح از جامعه هدف بوجود میآید.
مسئولیت هدایت این روند به عهده طراح است که به عقیده من مهمترین و چالشبرانگیزترین مرحله در فرآیند کلی دیزاین است. تعریف دقیق صورت مساله، شناخت جامعه هدف، آنالیز دقیق نیازهای سفارش دهنده، تعریف زیباییشناسی مبتنی بر پارامترهای موجود و … پاسخ یه این پرسشها گره اصلی دیزاین را باز کرده و راه را برای خلاقیت مبتنی بر اصول هموار میکند. برای این مهم در وهله اول تلاش میکنم تا همه چیز را به دقت ثبت کنم.
نتیجه این کار کلیدواژههای بصری محوری سفارش است که در مرحله بعد میبایست تبدیل به جمله شوند. از اینجا به بعد شروع به اتود کشیدن میکنم و همزمان کارها را با معیارهای بدست آمده میسنجم. سپس اتودها را مقایسه کرده و …»
در پست امروز روزرنگ مجموعه نشانه های « محمدعلی خفاجی» را خواهید دید که در موضوعات مختلفی طراحی شده اند. خفاجی طراح گرافیک و مدیرهنری متولد ۱۳۶۴ اصفهان است و هنرآموخته موسسه فرهنگی هنری قباد شیوا است.