لوگو روزرنگ 1
  • مطالب روزرنگ
    مطالب روزرنگ
    پوستر جام جهانی

    رونمایی از ۱۶ پوستر رسمی شهرهای میزبان جام جهانی فیفا 2026

    دیزنی سی‌سالگیA Goofy Movie را با این ویدیوی ۱۰ ساعته جشن گرفت

    فونت ورزشی

    معرفی فونت ورزشی «اینشیپ‌بادی»؛ از پویایی عضلات تا طراحی حروف

    ایکس‌باکس

    تبلیغ جدید ایکس‌باکس: بیدار شو!

    سبک جیبلی

    استفاده از سبک استودیو جیبلی برای مک‌دونالدز حاشیه‌ساز شد

    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
Reading
طراحی نشانه کارگزاری بیمه آسیا «ایمن حامی پارس»
ShareTweet
لوگو
·30 خرداد 1397·7 Comments·0

طراحی نشانه کارگزاری بیمه آسیا «ایمن حامی پارس»

« به مناسبت 30 سال خدمت رسانی، کارگزاری بیمه آسیا در شهرستان نیشابور بر آن شد تا هویت مستقل خود را که در لوای برند بیمه آسیاست اعلام نماید.

خواسته های کارفرما بدین شرح بود :1_در نگاه کلی، طراحی باید نزدیک به ساختار برند مادر یعنی بیمه آسیا باشد 2_ جانمایی کلمات توضیحات لوگو در طراحی با عنوان ” ایمن حامی پارس ” باشد 3- اصالت، استواری و قدمت داشته باشد 4- سازمانی بودن و رسمی بودن کارگزاری را نشان دهد 5- اهداف و آرمانهای بیمه آسیا در دل نشان یا لوگو  در نظر گرفته شود 5-بهره گیری از رنگ که بیانگر احساس رشد پویایی بیمه و تعهد و خدمت رسانی باشد  6-آسایش و امنیت و جبران ضرر مالی و جانی  هم در مفهوم لوگو گنجانده شود.

مشکلی که در شروع اتودهای اولیه کمی من را نگران می‌کرد اعمال نفوذ بعضا کمی سلیقه‌ای و جو تفکرات حاکم بر طراحی بود.

اتودهای بعدی طراحی لوگوتایپ با عنوان “ ایمن حامی پارس ” دوباره آغاز شد و در مرحله آغازین تحلیل و مطالعه و تمرکز برروی شاخصه های بیمه و اهداف و خواسته های مشتری و در نهایت برگردان معادل بصری و نمادهای آن در لوگو صورت گرفت و در کل شاخصه های بیمه از نگاه مردمی هم بررسی شد که شامل: آینده نگری، ضمانت و تعهد، جلوگیری از ضرر و زیان، حفاظت از مال وجان، جایگزین مناسب در لحظه حادثه، برگشت پذیری سرمایه و جبران ضرر و زیان صورت گرفته و . . . بود.

در این مرحله خواسته و پافشاری کارفرما بر این بود که لوگو مثل دیگر لوگوهای بیمه، البته همان قدیمی ها باید یونیک، تک، واحد و حتی یک قالب مشخص و تقریبا قرینه و رسمی باشد به گونه ای که اگر این لوگو با بقیه لوگوها در کنار هم قرار گیرند چشم را آزار ندهد و به اصطلاح در کل بد چشمی نکند که خود نکته بسیار مهمی بود.»

« حامد پیرایش نیا » کارشناسی ارتباط تصویری از دانشکده هنر سمنان است.

Share
مطالب مرتبط
لوگوی تسلا
لوگو
·4 فروردین 1404

لوگوی تسلا چه مفهومی دارد؟ نگاهی به طراحی و تغییرات آن

logo
لوگو
·11 اسفند 1403

بازطراحی لوگوتایپ برندهای ایرانی

لوگوی جدید OpenAI
لوگو
·19 بهمن 1403

این لوگوی جدید OpenAI است

لوگوهای ۲۰۲۴
لوگو
·5 دی 1403

بهترین (و بدترین) لوگوهای ۲۰۲۴

7 Comments

  1. سعید نجف آبادی گفت:
    30 خرداد 1397 در 12:36 قبل از ظهر

    سلام و عرض خسته نباشید به طراح محترم.
    ارائه تصویری و تحلیل خیلی خوب و مناسبی داشتید که مطابق اهداف روزرنگ بوده و زحمتی که کشیدید قابل تقدیر و تشکره. ولی در بحث ایده و اجرا نکاتی می بینم که برام لاینحل مونده. بخصوص در گرید و ساختار کار که مهمترین و بارزترین نکته ای که دیده میشه زاویه فرم پایین سمت چپ هست که تا جایی که من میبینم چهل و پنج درجه عنوان کردید، درحالی که زاویه کاملا متفاوتی داره که کل کار رو از حالت تقارن بصری خارج کرده. به نظرم میاد در اجرای کار، جا برای کنکاش بیشتر و اجرای دقیقتر و مناسبتر وجود داشت.
    باز هم عرض تبریک و تشکر و عذرخواهی.
    آرزوی موفقیتهای بالاتر

    پاسخ
  2. سپهری گفت:
    30 خرداد 1397 در 3:37 بعد از ظهر

    ضمن تایید صحبت های آقای نجف آبادی ،
    اولین حرفی که در تصویر در نگاه اول به چشم میخوره ، حرف “چ” است. این نکته ی خیلی مهمی بود که ظاهرا یا به آن توجهی نشده یا به آن اهمیت داده نشده

    پاسخ
  3. ناشناس گفت:
    30 خرداد 1397 در 7:41 بعد از ظهر

    با توجه به اینکه زمان وبودجه و در نهایت اعمال نظر سفارش دهنده بسیار مهم است از این نظر طراح باید تمام تلاش خودرا در مسیر درست محتوای لوگو و برند قرار دهد و مانع از گریز هدفمندی طراحی از استراتزی لوگو شود و در این راستا مشاوره و راهنمایی و بعضا صرف وقت آموزش به سفارش دهنده میتواند مفیدتر واقع شود و با اشراف به زمان محدود سفارش دهنده تقاضای ریدیزاین مجدد وجود دارد حتی می توان این امر را در برندهای معتبر جهانی ملاحظه کرد.

    پاسخ
  4. محمدرضا شمس الکتابی گفت:
    6 تیر 1397 در 6:20 بعد از ظهر

    درود بر شما
    با کمال احترام
    آخه پس چرا کجه .
    این همه وقت گذاشتی برادر برا کارت اما انگار زدن تو سر لوگو و کج شده.
    احتمالا به الف وسط گیر میکرده زاویه را عوض کردی که نباید میکردی

    پاسخ
    1. سپهری گفت:
      7 تیر 1397 در 1:05 بعد از ظهر

      کج به نظر رسیدنش مربوط به اون نقطه اتصال حرف “پ” به حرف “ح” میشه.

      پاسخ
  5. سید محمد کاظم گفت:
    18 تیر 1397 در 11:52 قبل از ظهر

    سلام علیکم.
    با عرض خسته نباشید خدمت آقای پیرایش‌نیا.
    اینکه فرمودید حرف الف نشانه استحکام است حرف متینی است اما شکل کلی لوگوی بیشتر از آنکه نشان حمایت و ایمنی باشد بیشتر نشان ساختار شکنی است و حد اقل حس امنیت را به خوبی منتقل نمی‌کند. چرا که حرف الف دل لوگو را شکافته و همچنین خطوط شکسته و تیز به کار رفته و همین باعث می‌شود تا شمایل تیز و شکسته این لوگو برای کارهای صنعتی بیشتر مناسب باشد. اگر در لوگوی اصلی بیمه‌ی آسیا دقت بفرمایید حالت نرم و دوار بخش بالا در کنار نرمی قسمت های چپ و راست و همچنین قرار گیری سه دندانه درون این فضا (که مانند خانه شده و سه دندانه هم نشان افراد خانواده) بسیار بهتر این حس امنیت را به همراه لطافت منتقل خواهد کرد.
    البته بی‌انصافی است کلمه‌های استفاده شده در این دو لوگو را با هم یکی بدانیم. کلمه آسیا بسیار خوش‌لوگوتر(!) و متعادل تر است تا ایمن حامی پارس! اصلا اینطور نام‌گذاری‌ها با‌عث مشکلات مختلفی می‌شوند. به قول معروف اگر شرکت اپل در ایران بود به نام (سیب سیستم گستر شرق) طراحی لوگو برای آن بسیار سخت تر می‌شد!)
    با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و مجموعه روزرنگ
    یاعلی

    پاسخ
  6. فائزه ناظری گفت:
    31 تیر 1397 در 2:52 بعد از ظهر

    سلام و درود جناب پیرایش نیا… خسته نباشید و خدا قوت. این مربعی که وسط لوگو در اومده که در واقع فضای منفی لوگو هست باید مربع کامل باشه. الان از فرم مربعش خارج شده و در واقع کج و معوج به نظر میرسه. حالت دستیش و اتودش که در قسمت بالا طراحی کردید خیلی بهتر از اجرای نهایی و سیستمیشه. ولی در کل لوگوی زیبا و مناسبی هست.موفق باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روزرنگ

تکنولوژی
·19 اردیبهشت 1404

فیگما ابزارهای جدید طراحی و وب‌سایت مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کرد

نسخه جدید ACDSee Gemstone
تکنولوژی
·18 اردیبهشت 1404

نسخه جدید ACDSee Gemstone؛ رقیبی جدی برای فتوشاپ با امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی

Generative Expand فتوشاپ
آموزش
·17 اردیبهشت 1404

چگونه از ابزار Generative Expand فتوشاپ استفاده کنیم

نرخ‌نامه طراحان گرافیک
دیدگاه و مقاله
·16 اردیبهشت 1404

نرخ‌نامه طراحان گرافیک؛ کی داده کی گرفته؟!

تاب‌آوری
کسب و کار
·15 اردیبهشت 1404

هفت بار زمین بخور، هشت بار برخیز: راز تاب‌آوری در رهبری و کسب‌وکار

مسابقه تصویرسازی BOit
فراخوان
·14 اردیبهشت 1404

فراخوان چهارمین دوره مسابقه بین‌المللی تصویرسازی BOit

Rinse & Repeat صابونی که فرآیند خلاقیت را روایت می‌کند
خلاقیت
·13 اردیبهشت 1404

این صابون فرآیند خلاقیت را روایت می‌کند

تکنولوژی
·12 اردیبهشت 1404

ابزار جدید انویدیا: تبدیل صحنه‌های ساده سه‌بعدی به تصاویر پرجزئیات با کمک هوش مصنوعی

طراحان گرافیک
دیدگاه و مقاله
·11 اردیبهشت 1404

چرا همه طراحان گرافیک از مک استفاده می‌کنند؟

خبر روز
·10 اردیبهشت 1404

«پادشاه دیوانه»: تصویرسازی مینیمال نشریه The Atlantic از ترامپ

منوی اصلی

  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ

موضوعات روز

  • گفت‌وگو
  • آموزش
  • الهام بخش
  • فراخوان

بیشتر

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • فرم ثبت سفارش اولیه استودیو روزرنگ
  • پروژه‌هایتان را منتشر کنید
تمامی حقوق برای وبسایت روزرنگ محفوظ است
  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
متن مورد نظر را وارد نمایید یا جهت خارج شدن از جستجو ESC را بزنید.
همه نتایج را ببینید