گرافیک محیطی کافه گالری Art-zavod در اوکراین

کافه گالری Art-zavod یکی از بزرگترین و خلاقانه ترین مکان هابرای هنرمندان در اوکراین است. در گذشته این محل یک چاپخانه بزرگ به اندازه 120000 متر مربع بوده است و اینک تبدیل به محلی برای برگزاری نمایشگاه ها، فستیوال ها و دیگر رویداد ها شده است. به تازگی استودیو otherland در اوکراین، گرافیک محیطی آنجا را طراحی کرده است که در ادامه توضیحات و تصاویر مربوط به این پروژه را از زبان طراحان این مجموعه با هم مرور می کنیم:

«قبل از شروع به کار نیاز بود که یک سری از مشکلات حل شوند. همانطور که اشاره شد این مکان خیلی بزرگ است و بسیاری از بازدیدکنندگان، از فضاهای مختلف در آنجا بی خبر می ماندند. مشکل دیگر محل عبور و مرور از بین دیوارهای آجری به دیگر فضا ها و ایجاد سردرگمی در نام های متفاوتی که روی ساختمان ها گذاشته شده بود.

ما مدت زمان زیادی را صرف پیاده روی بین ساختمان ها کردیم تا رفتار بازدیدکنندگان را پیش بینی و درک کنیم. یک راهنمای گشت و گذار و نقشه برای خود درست کردیم تا بیشتر کمکمان کند. سردرگمی بیشتر در جاهایی پیش می آمد که به فضای بسته و شلوغ می رسیدیم. مدت زمان زیادی را روی طراحی نقشه خود برای رفت و آمد گذاشتیم. تغییرات زیادی اعمال شد، ساختمان ها رنگ گذاری شد و سیستم مسیر یابی طراحی کردیم. هویت بصری تابلو ها و نشانه ها را سعی کردیم مینیمال و کاملا گویا کنیم تا بازدید کنندگان سردرگم نشوند و حالا شما نتیجه یک ماه تلاش ما را می توانید در تصاویر ببینید…»

منبع