انیمیشن برداشت آزادی

«با توجه به علاقه شخصی من به پوسترهای لهستان و پس از تحقیق درباره ی چگونگی شکل گیریشان، تصمیم گرفتم با الهام از شیوه‌ی کار آن ها و استخراج نمادهای استفاده شده در این پوسترها که اغلب مضمون آزادی داشتند؛ انیمیشنی با عنوان «برداشت آزادی» بسازم.
ایده ی کار، متحرک سازی تصاویر و نمادهای پوسترهای لهستان در کنار هم بود. با اتمام تحقیقات و جمع بندی آثار در اواسط تابستان ۹۳، شروع به طراحی استوری بورد با کانسپت چرخه‌ی آزادی نمودم. بهترین تکنیکی که در راستای تصویرسازی ها و تصاویر به کار برده شده در پوسترهای لهستان می‌توانست به این موضوع کمک کند، ترکیبی از تکنیک‌های کات اوت و فوتو انیمیشن به روش استاپ موشن و همچنین دخالت دست به صورت پیکسلیشن است. در پوسترهای لهستان اغلب شاهد یک تصویر بزرگ در وسط کادر هستیم و بیشترین تمرکز طراحان پوستر بر روی تصویر اصلی پوستر است و به پس زمینه پوستر به اندازه تصویر اصلی اهمیت داده نمى شود. در انیمیشن «برداشت آزادى» هم با همین رویکرد، زمینه ها ساده انتخاب شد تا بیشترین تمرکز بر روی تصاویر باشد. همچنین این انیمیشن را به صورت لوپ طراحی كردم تا ابتدا و انتهای فیلم یک پلان مشترک داشته باشند.
‎بعد از اتمام استوری بورد، پیش تولید سنگین کار آغاز شد. تمام تصاویر کار شده به صورت تصویرسازی و یا عکاسی که بر روی آنها طراحی می شد با الهام از تصاویر پوسترهای لهستان كار شدند. پیش تولید حدود ۴ ماه زمان برد. مرحله ی انیمیت در طی دو هفته بسیار فشرده به اتمام رسید و سرانجام انیمیشن برداشت آزادی به مدت ۱۰۰ ‎ثانیه به روش ۱۲ فریم بر ثانیه انیمیت شد.»

توضيحات «سیما مرتضی نیا» در مورد پروژه پايان نامه دانشجويى اش را خوانديد. سيما متولد سال ۱۳۶۹ و فارغ التحصیل کارشناسی ارتباط تصویری از دانشگاه نیشابور است. این پروژه و پژوهش در بهمن ۹۳ برای پایان نامه مقطع کارشناسی او ارايه شده است.
استاد راهنما: فرید یاحقی / تدوین: عقیل حسینیان/ آهنگساز: آرام کفایتی / مشاور و طراحی لوگو تایپ: داوود مرگان


 معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو  معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو  1  2
معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو  معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو  معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو  معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو
معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو
معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو  معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو  معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو  معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو  معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو  معرفی مفاهیم و نمادهای آزادی در پو  

[aparat width=”560″ ]http://www.aparat.com/v/4Jxk3[/aparat]
 [aparat width=”560″ ]http://www.aparat.com/v/HZ4At[/aparat]