لوگو روزرنگ 1
  • مطالب روزرنگ
    مطالب روزرنگ
    نتفلیکس

    این انیمیشن در هفته اول انتشار به رتبه دوم جهانی نتفلیکس رسید

    زبان طراحی لیکوئید گلس اپل

    معرفی لیکوئید گلس: زبان طراحی جدید اپل

    فونت لحظه

    نسخه دوم فونت «لحظه» با امکانات جدید منتشر شد

    بچه‌های بد

    دریم‌ورکس تریلر رسمی «بچه‌های بد ۲» را منتشر کرد

    متریال دیزاین

    گوگل نسخه‌ی جدید از متریال دیزاین را معرفی کرد

    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
Reading
حساسیت‌های طراحی لوگو
ShareTweet
لوگو
·9 بهمن 1395·23 Comments·0

حساسیت‌های طراحی لوگو

«طراحی لوگو به دلیل حساسیت بالا مسئولیت سنگینی را متوجه طراح می‌کند. طراحی نماد و نشانه‌ای که معرف منشاء، شخصیت و هویت یک نهاد باشد و تمام فعالیت‌های گذشته، حال و آینده آن را نمایندگی کند، کاری دشوار است که به عقیده من نیاز به مطالعه دقت و هوشمندی فراوان دارد.

به طور کلی در فرآیند دیزاین، یک اثر خوب از تعامل مثبت هر دو طرف یعنی سفارش دهنده و طراح بر مبنای شناخت صحیح از جامعه هدف بوجود می‌آید.

مسئولیت هدایت این روند به عهده طراح است که به عقیده من مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین مرحله در فرآیند کلی دیزاین است. تعریف دقیق صورت مساله، شناخت جامعه هدف، آنالیز دقیق نیازهای سفارش دهنده، تعریف زیبایی‌شناسی مبتنی بر پارامترهای موجود و … پاسخ یه این پرسش‌ها گره اصلی دیزاین را باز کرده و راه را برای خلاقیت مبتنی بر اصول هموار می‌کند. برای این مهم در وهله اول تلاش می‌کنم تا همه چیز را به دقت ثبت کنم.

نتیجه این کار کلیدواژه‌های بصری محوری سفارش است که در مرحله بعد می‌بایست تبدیل به جمله شوند. از اینجا به بعد شروع به اتود کشیدن میکنم و همزمان کارها را با معیارهای بدست آمده می‌سنجم. سپس اتودها را مقایسه کرده و …»

در پست امروز روزرنگ مجموعه نشانه های « محمدعلی خفاجی» را خواهید دید که در موضوعات مختلفی طراحی شده اند. خفاجی طراح گرافیک و مدیرهنری متولد ۱۳۶۴ اصفهان است و هنرآموخته موسسه فرهنگی هنری قباد شیوا است.

 

نشانه کنگره بین‌المللی میراث مشترک ایران و ترکیه
نشانه گروه هنری Mak projects
نشانه شخصی عکاس سید جواد میریزدی
نشانه پیشنهادی انتشارات نصایح
نشانه گروه جهادی ربیون
نشانه و نشانه‌نوشته استودیو واو
نشانه املاک داوودی
نشانه شرکت درب و پنجره اسپروز
نشانه پیشنهادی کتابخانه تخصصی امام رضا علیه السلام
نشانه موسسه قرآنی نورالمهدی
نشانه فروشگاه آرایشی بهداشتی سیب سرخ
نشانه موسسه فرهنگی هنری هدهد
نشانه کمپین فضای مجازی letter for you
نشانه پیشنهادی موسسه سلمان
نشانه پیشنهادی موسسه مطالعات استراتژیک التمدن
نشانه پایگاه اینترنتی moviation
نشانه موسسه رسانه‌ای سلما


محمدعلی خفاجی


برچسب ها
محمد علی خفاجی
Share
مطالب مرتبط
لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی
لوگو
·20 اردیبهشت 1404

خطوطی که فرهنگ می‌سازند

لوگوی تسلا
لوگو
·4 فروردین 1404

لوگوی تسلا چه مفهومی دارد؟ نگاهی به طراحی و تغییرات آن

logo
لوگو
·11 اسفند 1403

بازطراحی لوگوتایپ برندهای ایرانی

لوگوی جدید OpenAI
لوگو
·19 بهمن 1403

این لوگوی جدید OpenAI است

23 Comments

  1. hamid گفت:
    9 بهمن 1395 در 12:30 قبل از ظهر

    من به عنوان یک فرد نیمه حرفه ای چیزی ندیدم .
    دوستان حرفه ای تر چیزی بگن شاید به دانشمون افزوده شد .

    پاسخ
    1. هاشمیان گفت:
      9 بهمن 1395 در 3:25 بعد از ظهر

      متاسفانه عده ای ازدوستان هنرمند که زیاد هم هستن در پست های روزرنگ جوری صحبت میکنند که انگار شخصی که آثارش رو به اشتراک گذاشته محکوم شده و باید به فنا بره!!!
      هنرمند عزیز آقای محمد علی خفاجی آثارش رو داره به اشتراک میزاره تا هم دوستان استفاده کنن و هم اگه نقدی هست (البته از نوع قاعده مند) تا گفته بشه. همین

      پاسخ
  2. سیدناصرخادم گفت:
    9 بهمن 1395 در 3:12 بعد از ظهر

    فقط اولین نشانه، به نظرم خوب بود.

    پاسخ
  3. محمدرضا گفت:
    9 بهمن 1395 در 3:34 بعد از ظهر

    زاویه دید ایشون به گونه ای هست که شخصا بارها و بارها به کارها نگاه کردم تا رابطه ها و مفهوم کار رو بفهمم بعد از بررسی دقیق غالبا متوجه شدم که بنا به خواسته سفارش دهنده و محتوایی که باید توی کار رعایت بشه کمتر میشه طرحی بهتر از طرح پیشنهادی ایشون ارائه داد

    پاسخ
  4. reza گفت:
    9 بهمن 1395 در 7:19 بعد از ظهر

    در برخی لوگو ها یک امر بدیهی و ابتدایی بنام پرهیز از وجود جزئیات در کار اصلا دیده نمیشه. مثلا در کار اول و آخرین کار…
    این لوگو ها در اجراهای سایز کوچک و یا در یک چاپ ساده جزئیات خودشونو از دست میدن.

    پاسخ
    1. جعفری گفت:
      10 بهمن 1395 در 9:56 قبل از ظهر

      من هم موافقم.جزئیات بسیار ریز گاهاتو سایزکوچیک دیده نمیشه و این یک اشکال در طراحی لوگو و نشانه است.

      پاسخ
    2. SAM GFX گفت:
      11 بهمن 1395 در 7:56 قبل از ظهر

      آخرین تصویر اصلا لوگو نیست!
      یعنی از هرجهت نگاه میکنم نمیشه بهش بگم لوگو

      درهرصورت برای ایشون آرزوی موفقیت دارم….

      پاسخ
    3. محمدرضا گفت:
      11 بهمن 1395 در 7:27 بعد از ظهر

      کاملا مشخصه که کارهایی که دارای جزئیاتی هست که شما میبینید برای وب هست نه چاپ یکم دقت باید کرد

      پاسخ
      1. SAM GFX گفت:
        18 بهمن 1395 در 6:12 بعد از ظهر

        هیچ ربطی نداره
        وب یا چاپ
        لوگویی که زیباییش رو از جزئیاتش میگیره و برای زیبا بودن وابستگی کامل به جزئیات بسیار ریزش داره، عملا لوگو نیست
        چون چنین لوگویی در سایز کوچک عملا جزئیاتش نامشخص میشه
        وقتی جزئیات نامشخص بشن، زیبایی لوگو هم نامشخص میشه و ازبین میره
        و این هم برای وب و هم برای چاپ صادقه

        البته که، در این حالت نه تنها زیباییش از بین میره، بلکه کلیت لوگو هم ازبین میره ….!!!!!

        پاسخ
        1. محمدرضا گفت:
          23 بهمن 1395 در 2:44 قبل از ظهر

          توی لوگو کاربرد اصل اولیه هست با توجه به نوع کاربرد بقیه چیزا بررسی میشه و به صورت کلی نمیشه نظر داد قانون های کلی که برای لوگو گذاشته شده و شما بیان میکنید من درآوردی هست و اصول اینا که شما میگی نیس
          لطفا دقت کنید

          پاسخ
    4. محمدرضا گفت:
      23 بهمن 1395 در 2:46 قبل از ظهر

      چه جالبه که این اصول بدیهی و ابتدایی که شما میفرمایید اصلا به طور کلی اصل نیست بلکه کاربرد اصله و همه چیز تحت الشعاع کاربرده

      پاسخ
    5. ناشناس گفت:
      10 اسفند 1395 در 5:47 بعد از ظهر

      کاملا مواققم

      پاسخ
  5. ناشناس گفت:
    10 بهمن 1395 در 8:28 قبل از ظهر

    چی بگم والا …

    پاسخ
  6. علیرضا حصارکی گفت:
    10 بهمن 1395 در 12:23 قبل از ظهر

    جناب خفاجی عزیزم

    دید شما برایم متفاوت و جذاب بود

    تشکر برای این اشتراک هنری

    پاسخ
    1. محمدعلی خفاجی گفت:
      10 بهمن 1395 در 7:55 بعد از ظهر

      باعث خوشحالی بنده است
      ممنون

      پاسخ
  7. قاسم گفت:
    11 بهمن 1395 در 12:32 قبل از ظهر

    به نظر میرسه یه عادت بدی پیدا کردیم که فقط دنبال ایراد گرفتن و نابود کردن طرف مقابلمون هستیم. هر کسی که کارهاش رو توی روز رنگ به اشتراک میزاره، این ادعا رو نداره که کارش خیلی خفنه و از بقیه بهتره. اون شخص کارهاش رو ارائه میده تا بازخوردشون رو ببینه و متوجه عیب و ایراد کارش بشه. البته بعضی از دوستان نقد درستی انجام دادن و مودبانه گفتن که نشانه آخری تعاریف درست یه نشانه رو نداره (که واقعا هم همینطوره!). اما بعضا میبینیم که یه سری از دوستان با یه حالت تمسخرآمیز و بصورت خیلی کلی میکن که کارها مزخرف هستند و جملاتی شبیه به این.
    به نظر من یه تعداد از نشانه های آقای خفاجی خیلی خوب هستند. مثل انتشارات نصایح، موسسه هدهد، کتابخانه امام رضا، موسسه نورالمهدی، استودیو واو. بعضی از کارهاشون رو هم به شخصه نپسندیدم مثل موسسه سما و درب و پنجره اسپروز.

    پاسخ
    1. مائده گفت:
      11 بهمن 1395 در 3:12 بعد از ظهر

      شما خودت میگی یسری کارها خیلی خوب بود و یسری کارهارو نپسندیدی، بقیه هم حق دارن مثل شما نظرشون رو بگن دیگه، شاید یکی همه کارها به نظرش خوب باشه یا همه کارها بد. شما از کجا میدونی هرکسی به چه دلیل کارهاشو تو روزرنگ میذاره؟ اگر بر فرض مثال به این دلیل کار ارائه میدن که ایراد کارشون رو بدونن به نظرتون پیام شما حاوی مطلب مفیدی بود که طراح رو متوجه ایرادش کنه یا اینکه انتظار داری چون شما کار رو نپسندیدی طراح هم نپسنده؟ در واقع ایراد گرفتن کار اشتباهی نیست همینطور که بقیه از کارها ایراد گرفتن، شما از حرف بقیه و منم از حرف شما :))

      پاسخ
      1. محمدرضا گفت:
        11 بهمن 1395 در 7:35 بعد از ظهر

        کسی که در زمینه مبانی فرم و مبانی زیبایی شناسی کارشناس نیست حق نداره نظر بده. فقط میتونه بگه من خوشم نمیاد که اونم مهم نیس. تازه وقتی کسی ایراد میگیره باید بگه به چه مقوله ای ایراد داره اینکه دوستان میگن خوب نیس، آیا اصلا میدونن خوب بودن چه ملاک های علمی داره؟ شاید هم اصلا قبول ندارن که گرافیک علمه!!! فکر نمیکنم کسی که فوتوشاپ یا الیستریتور یا کورل کار کرده باشه بتونه در زمینه گرافیک نظر بده. خیلی اوقات عدم تواضع ما در مقابل اساتید در جای مناسب باعث میشه ما از یادگیری باز بمونیم. چیزی که کم پیدا میشه بینش درست در زمینه های مختلفه که با زانوی ادب زدن در مقابل استاد و تفکر درست به دست میاد نه حرافی بی مورد.

        پاسخ
      2. قاسم گفت:
        12 بهمن 1395 در 9:03 بعد از ظهر

        حرفتون رو کاملا قبول دارم… هر کسی میتونه نظرش رو بگه (چه نظر موافق و چه مخالف). منظور من این نبود که کسی نباید نظر منفی بده…من با لحن تمسخرآمیز بعضی از دوستان مشکل دارم! منظورم هم فقط در مورد این مطلب نیست… شما کامنت‌های مطالب قبلی رو هم ببینی، پر از نظراتی هستش که طرف از موضع بالا با یه لحن نه چندان قشنگ صاحب اثر رو نابود کرده! مشکل من ادبیات ادعادار یه تعدادی از افراده که ظاهرا هر کاری توی روز رنگ منتشر بشه از نظرشون مزخرفه. وگرنه از نظر من هم ایراد گرفتن (با لحن درست) کار اشتباهی نیست.

        پاسخ
  8. امین گفت:
    11 بهمن 1395 در 11:35 بعد از ظهر

    دوست عزیز سلام
    بسیاری از نمونه ها که در این صفحه به نمایش گذاشته شدند فاقد نخستین و مهمترین ویژگی یک نشانه هستند و اون خوانا و کامل بودن در نسخه تک رنگ یا Monochrome هست و در یک کپی Monochrome تمام خواص و جلوه های بصری خودشون رو از دست داده و لطمه بسیاری به لحاظ پیکره بندی و ساختار به اونها وارد میشه.
    در مورد آثاری که از سایه پردازی، سه بعدی سازی و تلورانس رنگی در ترسیم لوگو استفاده کردین این اشکال مهم و بزرگی هست که به نظرم رسید باهاتون در میان بگذارم.
    موفق باشید

    پاسخ
    1. محمدرضا گفت:
      12 بهمن 1395 در 1:05 بعد از ظهر

      اصل اولیه در لوگو کاربرد است. اگر monochrome اصل باشد در اینصورت بسیاری از آرم های شرکت های بزرگ دنیا به راحتی زیر سوال میروند مثل اغلب لوگوهای شرکت‌های ماشین سازی
      اینکه ما بدانیم کاربرد مورد نیاز مشتری چیست اصل اولیه و شکل دهنده پیکربندی لوگو می باشد در غیر اینصورت در برخی مواقع اگر مثلا monochrome بودن اصل شود به شدت دست دیزاینر بسته شده و چه بسا اصلا کار به سرانجام نرسد
      به عبارت دیگر monochrome شاید یکی از مزیت های یک آرم باشد که چه بسا در برخورد با کاربرد آن آٰرم اهمیت چندانی برای استفاده نداشته باشد و طراح پس از اجرای بینش ذهنی خود از سفارش، محصول تک رنگ آٰرم را نیز به مشتری عرضه کند
      خلاصه کلام اینکه monochrome بستگی به نوع سفارش و درخواست مشتری دارد و نه اینکه اصل باشد

      پاسخ
  9. حمیدرضا آذرخیل گفت:
    16 بهمن 1395 در 12:57 قبل از ظهر

    با سلام و خسته نباشید به همکار گرامی

    در مجموع در بعضی کارها، فرم‌های خوبی دیده می‌شود ولی به دلیل رعایت نشدن نکاتی که در ادامه عرض می‌کنم، به کار نهایی آسیب رسیده است. البته نکاتی که دوستان نیز به درست اشاره کردند:

    1. بیشتر نشانه‌ها جزییات بسیاری داشته و فواصل فرم‌ها و یا حروف کم بوده که مسلما در اندازه‌های کوچکتر به طرح آسیب می‌رساند.
    2. انتخاب رنگ در بیشتر کار‌ها به کار نهایی آسیب رسانده و این مساله که لوگو به صورت تک رنگ نیز بایستی به خوبی دیده شود در نظر گرفته نشده است.
    3. به نشانه نوشته در کنار نشانه توجه کمتری شده و در بعضی کارها که توجه شده و اجرا گردیده تناسبی با نشانه ندارد.
    4. در نشانه‌هایی که به کمک رنگ و نورپردازی سعی در حجم دادن و سه‌بعدی نشان دادن نشانه شده است، متاسفانه اکثرا موفق نبوده و بیشتر به کار لطمه زده است. مانند نشانه “استودیو واو”

    تنها دو نشانه قابل تامل وجود دارد: “نورالمهدی” و “املاک داوودی” که این آخری مشکل عدم توجه به نشانه نوشته را دارد.

    پاسخ
  10. محمد گفت:
    21 فروردین 1398 در 10:36 بعد از ظهر

    با احترام به طراح. در بسیاری از کارها ایرادهای مبانی و بنیادی دیده می شود!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روزرنگ

Pixelmator Pro
تکنولوژی
·10 تیر 1404

نخستین بروزرسانی بزرگ Pixelmator Pro پس از پیوستن به اپل منتشر شد

نتفلیکس
انیمیشن
·9 تیر 1404

این انیمیشن در هفته اول انتشار به رتبه دوم جهانی نتفلیکس رسید

فرمت PNG
خبر روز
·8 تیر 1404

فرمت PNG پس از ۲۲ سال با پشتیبانی از HDR و انیمیشن به‌روزرسانی شد

عینک هوشمند شیائومی
تکنولوژی
·7 تیر 1404

نخستین عینک هوشمند شیائومی معرفی شد

صداگذاری با هوش مصنوعی
تکنولوژی
·7 تیر 1404

صداگذاری با هوش مصنوعی: با صدای خودتان در Adobe Firefly جلوه‌های صوتی ویدیویی بسازید

هوش مصنوعی گوگل
تکنولوژی
·6 تیر 1404

گوگل هوش مصنوعی تصویرساز Imagen 4 را به‌صورت رایگان منتشر کرد

مستر بیست
خبر روز
·5 تیر 1404

ابزار جدید مستر بیست: تصاویر پیش‌نمایش یوتیوب، آزاردهنده‌تر از همیشه

شروع عکاسی حرفه‌ای
عکاسی
·4 تیر 1404

چیزهایی که کاش پیش از شروع عکاسی حرفه‌ای می‌دانستم

کوپایلوت
خبر روز
·3 تیر 1404

چطور مایکروسافت «کوپایلوت» را به نامی همه‌منظوره برای هوش مصنوعی تبدیل کرد؟

فتوشاپ 26.8
تکنولوژی
·2 تیر 1404

فتوشاپ 26.8 منتشر شد؛ معرفی سیستم متن پویا و پشتیبانی از فرمت‌های جدید

منوی اصلی

  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ

موضوعات روز

  • گفت‌وگو
  • آموزش
  • الهام بخش
  • فراخوان

بیشتر

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • فرم ثبت سفارش اولیه استودیو روزرنگ
  • پروژه‌هایتان را منتشر کنید
تمامی حقوق برای وبسایت روزرنگ محفوظ است
  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
متن مورد نظر را وارد نمایید یا جهت خارج شدن از جستجو ESC را بزنید.
همه نتایج را ببینید