سایه نوشتار

پروژه‌ای که امروز خواهیم دید، مبتنی براستفاده ازسایه و تابش نور به کلمات و حروف است که طراح سعی کرده  با ترکیب بندی و تغییر زوایه نور و نصب حروف برجسته با استفاده از مواد گوناگون بر سطوح مختلف صاف و یا ناهموار به الگوهای نوشتاری جدیدی دست یابد.
طراح در این  پروژه تلاش کرده است تا با استفاده از موادی چون سیم مفتول فلزی و یا لامپ‌های نئونی و تلفیق با تکنیک های نرم افزاری به مناظر و ترکیب بندی خاصی از تایپوگرافی حروف فارسی دست یابد. مفتول های سیمی و فلزی به عنوان یکی از مواد انتخابی در این پروژه به علت خاصیت و ویژگی انحنایی و انعطاف پذیری‌شان و نیز یکپارچگی آن در خدمت خط و حروف فارسی قرار قرارگرفته است.
در این شیوه طراح تلاش کرده کلمات، حروف و تصاویر را از حالت یکنواخت و تخت خود خارج کند، با استفاده از نور برجسته کند و با به کارگیری از نرم افزار و تکنیک عکاسی،  فضا سازی زیبایی شناسانه‌ای از تایپوگرافی حروف ایجاد کند. این مجموعه بخشی از پروژه‌ کارشناسی ارشد سجاد همتی می باشد که در سال92 در دانشکده هنرهای زیبا ارایه شده است.
در ادامه مطلب برای دیدن تصاویر این پروژه‌ همراه ما باشید.

 

سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (16)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (19)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (11)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (10)    سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (8)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (18)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (17)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (15)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (14)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (13)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (12)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (9)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (1)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (2)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (3)  
سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (5)  سایه نوشتار - پروژه دانشجویی (6)