لوگو روزرنگ 1
  • مطالب روزرنگ
    مطالب روزرنگ
    تبلیغ کریسمس

    سوپرمارکت فرانسوی، دیزنی و پیکسار را به چالش کشید: قدرت انیمیشن دست‌ساز در تبلیغ کریسمس

    هویت بصری گالری لندن

    رونمایی از هویت بصری ۱۲۵ سالگی گالری «وایت‌چپل» لندن

    اسباب‌بازی هپی‌میل

    مک‌دونالدز با ۷۰ اسباب‌بازی هپی‌میل، هفتادمین سالگرد دیزنی‌لند را جشن می‌گیرد

    طراحی فونت

    چرا فونت‌ها شبیه هم طراحی می‌شوند؟ و چرا این لزوماً بد نیست

    هویت‌بصری Royal Albert Hall

    بازآفرینی هویت‌بصری Royal Albert Hall؛ نگاهی مدرن به میراث ۱۵۴ ساله یک نماد فرهنگی

    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • لایف استایل
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
Reading
طراحی نشانه کارگزاری بیمه آسیا «ایمن حامی پارس»
ShareTweet
لوگو
·30 خرداد 1397·7 Comments·0

طراحی نشانه کارگزاری بیمه آسیا «ایمن حامی پارس»

« به مناسبت 30 سال خدمت رسانی، کارگزاری بیمه آسیا در شهرستان نیشابور بر آن شد تا هویت مستقل خود را که در لوای برند بیمه آسیاست اعلام نماید.

خواسته های کارفرما بدین شرح بود :1_در نگاه کلی، طراحی باید نزدیک به ساختار برند مادر یعنی بیمه آسیا باشد 2_ جانمایی کلمات توضیحات لوگو در طراحی با عنوان ” ایمن حامی پارس ” باشد 3- اصالت، استواری و قدمت داشته باشد 4- سازمانی بودن و رسمی بودن کارگزاری را نشان دهد 5- اهداف و آرمانهای بیمه آسیا در دل نشان یا لوگو  در نظر گرفته شود 5-بهره گیری از رنگ که بیانگر احساس رشد پویایی بیمه و تعهد و خدمت رسانی باشد  6-آسایش و امنیت و جبران ضرر مالی و جانی  هم در مفهوم لوگو گنجانده شود.

مشکلی که در شروع اتودهای اولیه کمی من را نگران می‌کرد اعمال نفوذ بعضا کمی سلیقه‌ای و جو تفکرات حاکم بر طراحی بود.

اتودهای بعدی طراحی لوگوتایپ با عنوان “ ایمن حامی پارس ” دوباره آغاز شد و در مرحله آغازین تحلیل و مطالعه و تمرکز برروی شاخصه های بیمه و اهداف و خواسته های مشتری و در نهایت برگردان معادل بصری و نمادهای آن در لوگو صورت گرفت و در کل شاخصه های بیمه از نگاه مردمی هم بررسی شد که شامل: آینده نگری، ضمانت و تعهد، جلوگیری از ضرر و زیان، حفاظت از مال وجان، جایگزین مناسب در لحظه حادثه، برگشت پذیری سرمایه و جبران ضرر و زیان صورت گرفته و . . . بود.

در این مرحله خواسته و پافشاری کارفرما بر این بود که لوگو مثل دیگر لوگوهای بیمه، البته همان قدیمی ها باید یونیک، تک، واحد و حتی یک قالب مشخص و تقریبا قرینه و رسمی باشد به گونه ای که اگر این لوگو با بقیه لوگوها در کنار هم قرار گیرند چشم را آزار ندهد و به اصطلاح در کل بد چشمی نکند که خود نکته بسیار مهمی بود.»

« حامد پیرایش نیا » کارشناسی ارتباط تصویری از دانشکده هنر سمنان است.

Share
مطالب مرتبط
لوگوی باشگاه‌های فوتبال
لوگو
·31 مرداد 1404

آیا لوگوهای باشگاه‌های فوتبال با بحران طراحی روبرو هستند؟

لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی
لوگو
·20 اردیبهشت 1404

خطوطی که فرهنگ می‌سازند

لوگوی تسلا
لوگو
·4 فروردین 1404

لوگوی تسلا چه مفهومی دارد؟ نگاهی به طراحی و تغییرات آن

logo
لوگو
·11 اسفند 1403

بازطراحی لوگوتایپ برندهای ایرانی

7 Comments

  1. سعید نجف آبادی گفت:
    30 خرداد 1397 در 12:36 قبل از ظهر

    سلام و عرض خسته نباشید به طراح محترم.
    ارائه تصویری و تحلیل خیلی خوب و مناسبی داشتید که مطابق اهداف روزرنگ بوده و زحمتی که کشیدید قابل تقدیر و تشکره. ولی در بحث ایده و اجرا نکاتی می بینم که برام لاینحل مونده. بخصوص در گرید و ساختار کار که مهمترین و بارزترین نکته ای که دیده میشه زاویه فرم پایین سمت چپ هست که تا جایی که من میبینم چهل و پنج درجه عنوان کردید، درحالی که زاویه کاملا متفاوتی داره که کل کار رو از حالت تقارن بصری خارج کرده. به نظرم میاد در اجرای کار، جا برای کنکاش بیشتر و اجرای دقیقتر و مناسبتر وجود داشت.
    باز هم عرض تبریک و تشکر و عذرخواهی.
    آرزوی موفقیتهای بالاتر

    پاسخ
  2. سپهری گفت:
    30 خرداد 1397 در 3:37 بعد از ظهر

    ضمن تایید صحبت های آقای نجف آبادی ،
    اولین حرفی که در تصویر در نگاه اول به چشم میخوره ، حرف “چ” است. این نکته ی خیلی مهمی بود که ظاهرا یا به آن توجهی نشده یا به آن اهمیت داده نشده

    پاسخ
  3. ناشناس گفت:
    30 خرداد 1397 در 7:41 بعد از ظهر

    با توجه به اینکه زمان وبودجه و در نهایت اعمال نظر سفارش دهنده بسیار مهم است از این نظر طراح باید تمام تلاش خودرا در مسیر درست محتوای لوگو و برند قرار دهد و مانع از گریز هدفمندی طراحی از استراتزی لوگو شود و در این راستا مشاوره و راهنمایی و بعضا صرف وقت آموزش به سفارش دهنده میتواند مفیدتر واقع شود و با اشراف به زمان محدود سفارش دهنده تقاضای ریدیزاین مجدد وجود دارد حتی می توان این امر را در برندهای معتبر جهانی ملاحظه کرد.

    پاسخ
  4. محمدرضا شمس الکتابی گفت:
    6 تیر 1397 در 6:20 بعد از ظهر

    درود بر شما
    با کمال احترام
    آخه پس چرا کجه .
    این همه وقت گذاشتی برادر برا کارت اما انگار زدن تو سر لوگو و کج شده.
    احتمالا به الف وسط گیر میکرده زاویه را عوض کردی که نباید میکردی

    پاسخ
    1. سپهری گفت:
      7 تیر 1397 در 1:05 بعد از ظهر

      کج به نظر رسیدنش مربوط به اون نقطه اتصال حرف “پ” به حرف “ح” میشه.

      پاسخ
  5. سید محمد کاظم گفت:
    18 تیر 1397 در 11:52 قبل از ظهر

    سلام علیکم.
    با عرض خسته نباشید خدمت آقای پیرایش‌نیا.
    اینکه فرمودید حرف الف نشانه استحکام است حرف متینی است اما شکل کلی لوگوی بیشتر از آنکه نشان حمایت و ایمنی باشد بیشتر نشان ساختار شکنی است و حد اقل حس امنیت را به خوبی منتقل نمی‌کند. چرا که حرف الف دل لوگو را شکافته و همچنین خطوط شکسته و تیز به کار رفته و همین باعث می‌شود تا شمایل تیز و شکسته این لوگو برای کارهای صنعتی بیشتر مناسب باشد. اگر در لوگوی اصلی بیمه‌ی آسیا دقت بفرمایید حالت نرم و دوار بخش بالا در کنار نرمی قسمت های چپ و راست و همچنین قرار گیری سه دندانه درون این فضا (که مانند خانه شده و سه دندانه هم نشان افراد خانواده) بسیار بهتر این حس امنیت را به همراه لطافت منتقل خواهد کرد.
    البته بی‌انصافی است کلمه‌های استفاده شده در این دو لوگو را با هم یکی بدانیم. کلمه آسیا بسیار خوش‌لوگوتر(!) و متعادل تر است تا ایمن حامی پارس! اصلا اینطور نام‌گذاری‌ها با‌عث مشکلات مختلفی می‌شوند. به قول معروف اگر شرکت اپل در ایران بود به نام (سیب سیستم گستر شرق) طراحی لوگو برای آن بسیار سخت تر می‌شد!)
    با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و مجموعه روزرنگ
    یاعلی

    پاسخ
  6. فائزه ناظری گفت:
    31 تیر 1397 در 2:52 بعد از ظهر

    سلام و درود جناب پیرایش نیا… خسته نباشید و خدا قوت. این مربعی که وسط لوگو در اومده که در واقع فضای منفی لوگو هست باید مربع کامل باشه. الان از فرم مربعش خارج شده و در واقع کج و معوج به نظر میرسه. حالت دستیش و اتودش که در قسمت بالا طراحی کردید خیلی بهتر از اجرای نهایی و سیستمیشه. ولی در کل لوگوی زیبا و مناسبی هست.موفق باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روزرنگ

تبلیغ کریسمس
انیمیشن
·21 آذر 1404

سوپرمارکت فرانسوی، دیزنی و پیکسار را به چالش کشید: قدرت انیمیشن دست‌ساز در تبلیغ کریسمس

فونت Times New Roman
خبر روز
·21 آذر 1404

 نبرد تایپوگرافی در وزارت خارجه آمریکا: روبیو «تایمز نیو رومن» را به جای «کالیبری» برگرداند

فتوشاپ در ChatGPT
تکنولوژی
·20 آذر 1404

فتوشاپ در ChatGPT رایگان شد (تقریباً!)

کروسان
لایف استایل
·20 آذر 1404

کمپین تازه Lidl با عطری الهام‌گرفته از کروسان، توجه کاربران را جلب کرد

اپلیکیشن Google Photos
تکنولوژی
·19 آذر 1404

ابزارهای ویرایش ویدیو در اپلیکیشن Google Photos قدرتمندتر شد

هویت بصری گالری لندن
هویت بصری
·19 آذر 1404

رونمایی از هویت بصری ۱۲۵ سالگی گالری «وایت‌چپل» لندن

رنگ سال
دیدگاه و مقالهلایف استایل
·18 آذر 1404

پنتون رنگ سال ۲۰۲۶ را معرفی کرده و این انتخاب بیش از آن‌چه فکر کنید معنا دارد

تمرکز عمیق شاخص
کسب و کار
·18 آذر 1404

محافظت از زمان تمرکز عمیق ؛ موج جدید بهره‌وری در شرکت‌های جهانی

هویت بصری CNBC
خبر روز
·17 آذر 1404

لوگوی جدید CNBC نیامده جنجال به پا کرد

به‌روزرسانی ZBrush آیپد
تکنولوژی
·17 آذر 1404

به‌روزرسانی ZBrush آیپد را به ابزاری قدرتمند برای اسکن سه‌بعدی تبدیل می‌کند

منوی اصلی

  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • لایف استایل
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ

موضوعات روز

  • گفت‌وگو
  • آموزش
  • الهام بخش
  • فراخوان

بیشتر

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • فرم ثبت سفارش اولیه استودیو روزرنگ
  • پروژه‌هایتان را منتشر کنید
    تمامی حقوق برای وبسایت روزرنگ محفوظ است
    • مطالب روزرنگ
      • گرافیک دیزاین
        • پوستر
        • هویت بصری
        • تایپوگرافی
        • تایپ دیزاین
        • طراحی کتاب
        • بسته بندی
        • لوگو
        • گرافیک محیطی
        • موشن‌گرافیک
        • صفحه‌آرایی
        • رابطه کاربری
        • الهام بخش
      • تصویرسازی
        • کارتون
        • طراحی کاراکتر
      • انیمیشن
      • عکاسی
      • موضوعات روز
        • خبر روز
        • تکنولوژی
        • فراخوان
        • آموزش
        • دیدگاه و مقاله
        • گفت‌وگو
        • کسب و کار
        • کمپین‌ تبلیغاتی
        • معرفی‌ کتاب
        • خلاقیت
        • دیزاین
        • لایف استایل
        • گیم
        • بوم‌رنگ
        • پروژه دانشجویی
    • خدمات روزرنگ
      • طراحی هویت بصری
      • طراحی لوگو
      • طراحی گرافیک بسته بندی
      • طراحی تجربه و رابطه کاربری
    • رادیو روزرنگ
      متن مورد نظر را وارد نمایید یا جهت خارج شدن از جستجو ESC را بزنید.
      همه نتایج را ببینید

      بازارچه هنر

      بازارچه هنر روزرنگ