« به مناسبت 30 سال خدمت رسانی، کارگزاری بیمه آسیا در شهرستان نیشابور بر آن شد تا هویت مستقل خود را که در لوای برند بیمه آسیاست اعلام نماید.
خواسته های کارفرما بدین شرح بود :1_در نگاه کلی، طراحی باید نزدیک به ساختار برند مادر یعنی بیمه آسیا باشد 2_ جانمایی کلمات توضیحات لوگو در طراحی با عنوان ” ایمن حامی پارس ” باشد 3- اصالت، استواری و قدمت داشته باشد 4- سازمانی بودن و رسمی بودن کارگزاری را نشان دهد 5- اهداف و آرمانهای بیمه آسیا در دل نشان یا لوگو در نظر گرفته شود 5-بهره گیری از رنگ که بیانگر احساس رشد پویایی بیمه و تعهد و خدمت رسانی باشد 6-آسایش و امنیت و جبران ضرر مالی و جانی هم در مفهوم لوگو گنجانده شود.
مشکلی که در شروع اتودهای اولیه کمی من را نگران میکرد اعمال نفوذ بعضا کمی سلیقهای و جو تفکرات حاکم بر طراحی بود.
اتودهای بعدی طراحی لوگوتایپ با عنوان “ ایمن حامی پارس ” دوباره آغاز شد و در مرحله آغازین تحلیل و مطالعه و تمرکز برروی شاخصه های بیمه و اهداف و خواسته های مشتری و در نهایت برگردان معادل بصری و نمادهای آن در لوگو صورت گرفت و در کل شاخصه های بیمه از نگاه مردمی هم بررسی شد که شامل: آینده نگری، ضمانت و تعهد، جلوگیری از ضرر و زیان، حفاظت از مال وجان، جایگزین مناسب در لحظه حادثه، برگشت پذیری سرمایه و جبران ضرر و زیان صورت گرفته و . . . بود.
در این مرحله خواسته و پافشاری کارفرما بر این بود که لوگو مثل دیگر لوگوهای بیمه، البته همان قدیمی ها باید یونیک، تک، واحد و حتی یک قالب مشخص و تقریبا قرینه و رسمی باشد به گونه ای که اگر این لوگو با بقیه لوگوها در کنار هم قرار گیرند چشم را آزار ندهد و به اصطلاح در کل بد چشمی نکند که خود نکته بسیار مهمی بود.»
« حامد پیرایش نیا » کارشناسی ارتباط تصویری از دانشکده هنر سمنان است.