لوگو روزرنگ 1
  • مطالب روزرنگ
    مطالب روزرنگ
    لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی

    خطوطی که فرهنگ می‌سازند

    پوستر جام جهانی

    رونمایی از ۱۶ پوستر رسمی شهرهای میزبان جام جهانی فیفا 2026

    دیزنی سی‌سالگیA Goofy Movie را با این ویدیوی ۱۰ ساعته جشن گرفت

    فونت ورزشی

    معرفی فونت ورزشی «اینشیپ‌بادی»؛ از پویایی عضلات تا طراحی حروف

    ایکس‌باکس

    تبلیغ جدید ایکس‌باکس: بیدار شو!

    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
Reading
لوگوی رسمى المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو / kenjiro sano
ShareTweet
لوگو
·3 مرداد 1394·18 Comments·0

لوگوی رسمى المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو / kenjiro sano

لوگوی مخصوص بازی های المپیک و پارالمپیک سال 2020 دیروز در توکیو رونمایی شد. این دو لوگو بخش مهمی از هویت بصری این رویداد را شکل می دهد که توسط کنجیرو سانو(kenjiro sano) طراحی شده است. در ادامه همراه روزرنگ باشید تا به تحلیل بیشتر این لوگو بپردازیم.

لوگوی بازی های 2020 توکیو به شکل یک حرف بزرگ T می باشد که حالتی انتزاعی(خیالی) دارد. در مرکز این آرم، تنه مشکی رنگی وجود دارد و زواید حروف به رنگ طلایی و نقره ای بوده و یک نقطه قرمز رنگ در بالای سمت راست این نشان وجود دارد که به خورشید قرمز رنگ پرچم کشور ژاپن اشاره دارد. گفته شده که این نشان بیانگر جملات “تمامی جهانیان گرد هم می آیند” و “اتحاد به شکل یک تیم واحد” می باشد. همین عناصر به کار رفته در طراحی نشان بازی های 2020، دوباره با یکدیگر ترکیب می شوند تا نشان بازی های پارالمپیک را ایجاد کنند که حاکی از برابری بین تمام ورزشکاران است.

هر دو این نشان ها در کنار عبارت “توکیو 2020″(TOKYO 2020) طراحی شده اند که از نسخه سفارشی شده تایپ فیس Clarendonاثر ادووارد هافمن (Edouard Hoffmann) استفاده شده است.
وقتی که تمام دنیا برای مسابقات 2020 توکیو گرد هم می آیند، لذت متحد شدن به شکل یک تیم واحد را تجربه خواهیم کرد.

با پذیرش یک یک انسانها به عنوان فردی برابر و مساوی با خود، معنای کامل یکی شدن را القا خواهد کرد. علایم مسابقات 2020توکیو ، با نمادپردازیِ قدرتِ این اتحاد شکل گرفته است. رنگ سیاه تنه مرکزی حرف T، نشان دهنده تنوع است، ترکیبی از تمام رنگ ها. شکل دایره نشان دهنده دنیایی است که در آن همه یکدیگر را می پذیرند. رنگ قرمز دایره نشان دهنده نیروی هر قلب تپنده است.

این عناصر با یکدیگر ترکیب می شوند تا علایم هر دو گروه از بازی های المپیک و پارالمپیک را ایجاد نمایند. نماد المپیک 2020 توکیو ، از وجود حرف T در عبارت tokyo tomorrow team(به معنی تیم توکیویی فردا می باشد)، الهام گرفته شده است. همچنین نماد پارالمپیک 2020 توکیو ، از نشان جهانی برابری و مساوات الهام گرفته شده است. طراحی این لوگو دمیدن روحی واحد است که بتوان بازی های المپیک و پارالمپیک را با هدف داشتن دنیایی بهتر و آینده ای درخشان تر، به اجرا درآورد.

tokyo2020_olympics_logo_db01-818x550

tokyo2020_olympics_logo_db02-818x550

tokyo2020_olympics_logo_db03-818x269

tokyo2020_olympics_logo_db05-818x458

tokyo2020_olympics_logo_db06-818x457

tokyo2020_olympics_logo_db07-818x458

tokyo2020_olympics_logo_db08-818x458

tokyo2020_olympics_logo_db09-818x550

tokyo2020_olympics_logo_db041-818x435

[aparat width=”510″ ]http://www.aparat.com/v/YEWHF[/aparat]
برچسب ها
المپیک
Share
مطالب مرتبط
لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی
لوگو
·20 اردیبهشت 1404

خطوطی که فرهنگ می‌سازند

لوگوی تسلا
لوگو
·4 فروردین 1404

لوگوی تسلا چه مفهومی دارد؟ نگاهی به طراحی و تغییرات آن

logo
لوگو
·11 اسفند 1403

بازطراحی لوگوتایپ برندهای ایرانی

لوگوی جدید OpenAI
لوگو
·19 بهمن 1403

این لوگوی جدید OpenAI است

18 Comments

  1. امین گفت:
    4 مرداد 1394 در 11:27 قبل از ظهر

    حتما من خیلی بی سوادم که فکر میکنم این لوگو خیلی خیلی خیلی مزخرفه. یه عالمه نوشته واسه ماله کشیدن بهش نیازه که شما کم نذاشتین…

    پاسخ
    1. علی کاظمی گفت:
      5 مرداد 1394 در 1:55 قبل از ظهر

      متاسفانه واقعا مزخرفه!
      منو یاد آثار گرافیک 1800 میندازه ، که بازم اونا قشنگ تر از این هستن
      راستش من که طرح رو دیدم متن رو نخوندم و فعلا نمیخونم
      معتقدم طرح قشنگ نباشه هرچی هم توضیح بیاره قابل قبول نیست!

      پاسخ
      1. امین گفت:
        5 مرداد 1394 در 10:47 قبل از ظهر

        همون بهتر که نخوندی علی عزیز. چون واقعا مضحکه 🙁

        پاسخ
        1. من گفت:
          6 مرداد 1394 در 12:48 قبل از ظهر

          خيلى هم جذابو قشنگه بيخود غر غر نكنيد لودفا

          پاسخ
          1. علی کاظمی گفت:
            6 مرداد 1394 در 1:10 بعد از ظهر

            نظر شما قابل احترام…
            منتها طرح های ورزشی سالهای قبل المپیک ، جام جهانی و رویدادهای دیگر رو ببینید
            متوجه کم کاری این طرح می شوید
            به علاوه اینکه طرح برای رویداد بزرگی ست ، باید همه کس پسند نیز باشد!
            چون قرار است در سراسر کشور و دنیا چاپ و رویت شود! از همین دیدگاه ها متوجه می شویم که فقط یک نفر خوشش اومده از طرح و 5-6 نفر مخالف طرح اند .
            خب این اصلا آمار خوبی نیست تا اینجای کار ، و خود گویای بدکاری طراح است

  2. حسین گفت:
    4 مرداد 1394 در 11:27 قبل از ظهر

    افتضاح . میدان طراح های ظهیر السلام بهتر از این در میاوردن.

    پاسخ
    1. سها گفت:
      6 مرداد 1394 در 12:44 قبل از ظهر

      منظورتون طراح هاى ميدان ظهيرالاسلامه؟؟

      پاسخ
  3. امین گفت:
    4 مرداد 1394 در 11:31 قبل از ظهر

    تو سریال شوخی کردم مهران مدیری در نقش منتقد سینما بازی میکرد، در رابطه با یه فیلمی به مجری گفت این فیلم آشغاله. مجری پرسید: میتونید دقیقا بگید منظورتون از آشغال چیه؟ مهران مدیری گفت: آشغال دیگه عزیزم، همونی که شبا میذاریم بیرون. این لوگو هم چیزی بیشتر از آشغال نیست. همونی که شبا میذاریم بیرون 🙁

    پاسخ
  4. علی کاظمی گفت:
    4 مرداد 1394 در 2:08 بعد از ظهر

    ! واقعا زیبا نیست…
    به نظر من بسیار بد هست این لوگو!
    اگر میخواستن سبکه باهاوس کار کنن ، باز هم بد کار کردن

    پاسخ
    1. كاربر گفت:
      6 مرداد 1394 در 12:47 قبل از ظهر

      دوست عزيز سبكه باهاوس اشتباهه // بايد بنويسيد سبك باهاوس // اون ه فقط در اخر جمله به جاى (است) استفاده مى شه : مثلا سبكش جالبه (ه درسته)
      اما
      چه سبكه عجيبى (ه غلطه)

      پاسخ
      1. علی کاظمی گفت:
        6 مرداد 1394 در 1:03 بعد از ظهر

        ببخشید بحث ادبی نداشتیم اینجا ،
        بحث تخصصی هنر و گرافیکِ
        اگر سر رشته ای ندارید ، شرکت نکنید!
        یا به سرغ بحث های ادبی بروید و آنجا شرکت کنید

        پاسخ
        1. كاربر گفت:
          7 مرداد 1394 در 7:39 بعد از ظهر

          همين كه فكر مى كنيد چنين نكته ى ابندايى و مهمى اسمش (بحث ادبى) هست نشانه بى سوادى شماست. شما حتى نمى دونيد سبك باهاوس رو چطور مى نويسن!!! چه رسه به اينكه بدونيد اصلا سبك باهاوس چيست؟! ضمنا ربطى به گرافيك و ادبيات نداره… هر گرافيستى هم بايد باسواد باشه و سواد و معلوماتش مثل بچه هاى مدرسه اى نباشه. واقعا زشته واقعا خنده داره ! به جاى تشكر از اينكه بهتون تذكر دادن تا ديگه اشتباه فاحش ننويسيد تازه طلبكار هم هستيد!! باقي بقايتان.

          پاسخ
          1. علی کاظمی گفت:
            7 مرداد 1394 در 9:04 بعد از ظهر

            دوست عزیز ،
            “اشتباه فاحش ” چیز دیگریست …
            و با اشتباه تایپی و سطحی فرق دارد
            و اینکه سواد چیز مهمی ست که بنده در حال تحصیلش هستم ، تحصیل آکادمیک هنر…
            در اینجا هم کسی به دنبال چیزی نیست جز هنر ،اضافه شدن به معلومات هنری اش و بحث هنری
            بنده تالیف هم داشته ام ، در زمینه مکاتب سورئال و باهاوس
            پس آوردن ” ه ” در جای اشتباه بصورت سهوی هیچ ربطی به دانش بنده ازین مکاتب ندارد!
            پس لطفا باعث مکدر شدن احوالات هم نشویم!
            بنده هم به شما توهینی نکردم پس شما که سوادتون بالاست ، ادب رو حفظ کنید و نگویید که ” نشانه بى سوادى شماست. شما نمى دونید سبک باهاوس رو چطور مى نویسن!!! چه رسه به اینکه بدونید اصلا سبک باهاوس چیست؟! و…
            ”
            چرا که ادب هم مانند سواد لازمه اخلاقی یک طراح گرافیک می باشد . ضمنا بنده هم نکته ی ادبی به شما بدهم ، آنهم این است که ” گرافیست” اشتباه است و درستش ” طراح گرافیک ” است، اکثرا این اشتباه رو دارند اما کلمه لاتین است و در این صفت ist نمیگیرد. باتشکر

          2. مهری گفت:
            11 مرداد 1395 در 10:17 قبل از ظهر

            کاملا موافقم.این یک نکته خیلی ابتدایی هست که در برخی موارد یادمون میره و باید رعایت بشه.

  5. ارسلان پورحلاجی گفت:
    5 مرداد 1394 در 10:32 قبل از ظهر

    چند روزه درگیرشم . با چند تن از دوستان هم بررسی کردیم و جالب بود که همه میگفتن نچسبه . بنظرم برای لوگو سوای شناخت نمادها و توضیحات و هر چیز اصولی دیگری باید به فرم رسید به دلچسب بودن به دلنشین بودن بعد فلسفه بعد توجیه و تفسیر . این اصلا به سلیقه من نمیخوره !!!

    پاسخ
  6. وحید گفت:
    12 مرداد 1394 در 2:01 بعد از ظهر

    با سلام
    به نظر بنده از لحاظ اینکه خواسته یک فضای کاملا ژاپنی همراه با روحیات خودشونو به تصویر بکشه موفق بوده !

    پاسخ
  7. جیم گفت:
    11 بهمن 1394 در 5:49 بعد از ظهر

    بد نیست بدونید که تئاتر لیژ (Théâtre de Liège) به دلیل کپی برداری از روی لوگوی این تئاتر، از طراح شکایت کرده و لوگوی المپیک 2020 در سپتامبر 2015 پایین کشیده شد.

    پاسخ
  8. محمد گفت:
    1 خرداد 1395 در 1:02 قبل از ظهر

    اشکالی که بهش وارده اینه که روحیه ی زمانه توش وجود نداره. به کارای سالهای قبل از جنگ جهانی دوم شبیهه و خیلی مرده و بی روحه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روزرنگ

هوش مصنوعی در عکاسی
عکاسی
·21 اردیبهشت 1404

زنده‌کردن کتاب پرفروش عکاسی حیات‌وحش با کمک هوش مصنوعی

تصویرسازی تمبر
خبر روز
·21 اردیبهشت 1404

نمایشگاه تصویرسازی تمبر «برسد به دست تاریخ» در خانه هنرمندان ایران

مسابقات بین‌المللی A' Design Award
خبر روز
·21 اردیبهشت 1404

موفقیت طراحان ایرانی در مسابقات بین‌المللی A’ Design Award

لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی
لوگو
·20 اردیبهشت 1404

خطوطی که فرهنگ می‌سازند

تکنولوژی
·19 اردیبهشت 1404

فیگما ابزارهای جدید طراحی و وب‌سایت مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کرد

نسخه جدید ACDSee Gemstone
تکنولوژی
·18 اردیبهشت 1404

نسخه جدید ACDSee Gemstone؛ رقیبی جدی برای فتوشاپ با امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی

Generative Expand فتوشاپ
آموزش
·17 اردیبهشت 1404

چگونه از ابزار Generative Expand فتوشاپ استفاده کنیم

نرخ‌نامه طراحان گرافیک
دیدگاه و مقاله
·16 اردیبهشت 1404

نرخ‌نامه طراحان گرافیک؛ کی داده کی گرفته؟!

تاب‌آوری
کسب و کار
·15 اردیبهشت 1404

هفت بار زمین بخور، هشت بار برخیز: راز تاب‌آوری در رهبری و کسب‌وکار

مسابقه تصویرسازی BOit
فراخوان
·14 اردیبهشت 1404

فراخوان چهارمین دوره مسابقه بین‌المللی تصویرسازی BOit

منوی اصلی

  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ

موضوعات روز

  • گفت‌وگو
  • آموزش
  • الهام بخش
  • فراخوان

بیشتر

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • فرم ثبت سفارش اولیه استودیو روزرنگ
  • پروژه‌هایتان را منتشر کنید
تمامی حقوق برای وبسایت روزرنگ محفوظ است
  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
متن مورد نظر را وارد نمایید یا جهت خارج شدن از جستجو ESC را بزنید.
همه نتایج را ببینید