« نتایج فراخوانهای داخلی گاهی آنقدر عجیب است که ممکن است به این زودیها فراموش نشود. طراحی لوگوی مشهد 2017 از جمله فراخوانهایی بود که نتیجه اش با اعتراض شماری از طراحان گرافیک روبرو شد. فارغ از همهی حاشیهها و بواسطهی علاقهای که به نتیجهی کار داشتم تصمیم گرفتم مراحل طراحی و اجرای این پروژه را در روزرنگ به اشتراک بگذارم.
لوگویی که برای یک رویداد بین المللی مثل اکسپوها، رقابت های ورزشی و … طراحی میشود باید فاکتورهای بینالمللی بودن را داشته باشد یعنی گیرا، جذاب، گویا و هماهنگ باشد و از همه مهمتر اینکه قابل بسط برای استفاده در شرایط و رسانههای مختلف نیز باشد. همهی این ویژگی های غیر قابل اغماض باعث شکل گیری ایدهی اصلی این لوگو شده ا ست.»
آنچه خوانديد توضيحات « ابوذر محمدی » درباره طرح پیشنهادی وی برای این رویداد بود که در ادامه مراحل کار را با هم خواهيم ديد: