موشن گرافیکی برای سال نو

«اواسط  سال 1396 بود که  تصمیم گرفتیم برای عید سال 1397 ویدئویی تبلیغاتی و عیدانه استودیو بومرنگ را برای انتشار در فضای مجازی تولید کنیم؛ اما بنا به دلایلی این پروژه در سال 1396 انجام نشد و به سال 1397 موکول شد.
در این ویدئو قصد داشتیم رویکرد متفاوتی به سال نو داشته باشیم.. همه ما پایان هر سال تصمیمات فراوانی برای سال جدید می گیریم و با خودمان عهد می کنیم که در سال جدید به گونه ای دیگر زندگی کنیم و خیلی وقتها هم صد در صد موفق نمی شویم.

همین تصمیمات، الهام بخش تیم ما برای ساخت چنین کاری شد. حدود 25 ایده مهمی که از تصمیمات هرساله ما حاصل می شدند را استخراج کردیم  و از بین آن ایده‌ها ، نهایتا به 13 ایده جذاب تر رسیدیم که قابلیت پرداخت و به تصویر کشیدن آن از طریق موشن گرافیک وجود داشت.
در تک تک ایده ها نگاه ما به اینگونه بود که هیچ شخصیت انسانی در کار وجود نداشته باشد و تلاش کنیم که مفاهیم ویدئو را با المانها و ابجکتهای جذاب و گیرا به همراه رنگ و ترکیب بندی شاد و متناسب با شب عید بسازیم؛ در ضمن سعی کردیم بر خلاف همه ویدئوهای عیدانه کمترین تاثیر پذیری را  از المانهای تکراری عید یا سفره هفت سین بگیریم.

با تحقیقات فراوان در نمونه کارهای ساخته شده برای سال نو ،سعی کردیم تکنیک شاخت، ترکیب رنگی و  و ترکیب بندی هر پلان کار را پیدا کنیم و همینطور از این نمونه کارها، در این کار الهام بگیریم.
در نهایت برای این کار تکنیک سه بعدی رو نمای دوربین ایزومتریک در نظر گرفتیم.اما بعد از تستهای زیاد به این نمایی که در حال حاضر در پروژه هست رسیدیم.

با توجه به ایده‌های متفاوت هر پلان باید برای اجرای از صفر تا صد هر پلان استراتژی متفاوتی اتخاذ می کردیم. 40 درصد مدلهای این کار، مدلهای آماده و 60 درصد مدلها از صفر ساخته شد.
تکنیکهای استفاده شده در هر پلان حاصل ساعتها کار، تست وR & D های متفاوت بود و سعی بر آن بود که بهترین حس ممکن را به مخاطب انتقال بدهد و مخاطب را درگیر همین تصمیماتی که هرساله اتخاذ می کند بنماید.

تبدیلها یا مورفهای آبجکتها جزو جذاب ترین و وقت گیر ترین پلانهای این پروژه بود که توانستیم به بهترین  نحو ممکن انجام بدهیم. در نهایت پس از اماده شدن بیشتر از نیمی از کار برای صداگذاری ارسال شد و نهایتا نسخه اول کار با تعداد 9 پلان برای عید آماده شد. نسخه دوم کار انشاالله با پلانهای جذابتر در خرداد یا تیر 1398 منتشر خواهد شد.
این پروژه نتیجه نزدیک به هزار ساعت تحقیق و کار بی قفه بود و جا دارد از زحمات همکاران عزیزم به ویژه خانم محیا رساله که ایده های نابشان منشا اصلی استارت این پروژه بود، محمد امین رنجبر که زحمت موسیقی و صدا گذاری این کار را کشیدند و آقایان بهزاد رجبی پور، رضا انصاری و احمد قریب  که راهنمایی های بسیار زیادی در جهت عالی انجام شدن این پروژه کردند،تشکر و قدردانی کنم.
در این پروژه از نرم افزارهای سینما فوردی، افتر افکتز، ایلاستریتور، فتوشاپ، پریمیر استفاده شده است.»

رضا رفیع ، مدیر استودیو موشن گرافیک و انیمیشن بومرنگ  است.