لوگو روزرنگ 1
  • مطالب روزرنگ
    مطالب روزرنگ
    فونت لحظه

    نسخه دوم فونت «لحظه» با امکانات جدید منتشر شد

    بچه‌های بد

    دریم‌ورکس تریلر رسمی «بچه‌های بد ۲» را منتشر کرد

    متریال دیزاین

    گوگل نسخه‌ی جدید از متریال دیزاین را معرفی کرد

    لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی

    خطوطی که فرهنگ می‌سازند

    پوستر جام جهانی

    رونمایی از ۱۶ پوستر رسمی شهرهای میزبان جام جهانی فیفا 2026

    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
Reading
چه لوگوهایی براى فيلم سینمایی محمد (ص) طراحی شده بودند؟ [به روز رسانی]
ShareTweet
لوگو
·12 شهریور 1394·91 Comments·1

چه لوگوهایی براى فيلم سینمایی محمد (ص) طراحی شده بودند؟ [به روز رسانی]

سرانجام بعد از مدت ها انتظار، فیلم سینمایی محمد(ص) به کارگردانى مجیدمجیدى اکران شد تا فصل جدیدى از فیلم هاى مذهبى، تاريخى در تاریخ سینماى ایران رقم بخورد. این فیلم پرهزینه از مدت ها پیش از اکران، حواشى متعددى داشت كه از آن جمله مى توان به طراحى عنوان فیلم اشاره نمود که با حساسیت فراوانى دنبال و مطرح شد و تعداد زیادى از طراحان را درگیر کرد. به طورى که طى فراخوانى صدها اثر جمع آورى و در نهایت سه اثر برگزیده شد. اما ظاهرا تهیه کنندگان و جناب مجیدى به این امر قانع نشده و بنابراین به تعداد محدودی از طراحان حرفه اى (مصطفی اسدللهی، صداقت جباری، جلیل رسولی، فرزاد ادیبی،مسعودنجابتی، سیدحسن موسی‌زاده، دامون خانجانزاده، علی وزیریان، صابرشیخ رضایی، محمدرضا دوست محمدی، ابوالفضل خسروی) به صورت مستقیم سفارش داده شد تا هنر خود را به نمایش گذاشته و براى نمایشگاه و کتاب این موضوع  دست به قلم شوند.
در نهایت از میان مجموع آثار دعوت شدگان و هیات داوران که شامل آقایان مسعودنجابتى، صداقت جبارى و جلیل رسولى بود؛ طراحى نوشته ى اقاى «جلیل رسولى» توسط کارگردان انتخاب و بدون مراسم خاصى و به صورت غیرمستقیم در کنفرانس خبرى فیلم رونمایى شد.
در ادامه مطلب توجه شما را به دیدن طرح هاى پیشنهادى که براى این فیلم طراحى شده و به صورت اختصاصی در اختیار روزرنگ قرار گرفته است دعوت می‌کنیم. به نظر شما بهترین عنوان براى فیلم محمد (ص) کدام مى توانست باشد؟

03 02 01b

صداقت جباری

Mohammad Rasoulollah Logo 05.cdrمصطفی اسداللهی

Mohammad.cdrمسعود نجابتی

Farzad Adibi 1 Farzad Adibi 2فرزاد ادیبی

لوگو محمد رسول اللهجلیل رسولی

DAMOON KHANJANZADEH(logotype)دامون خانجان زاده

محمد رسول الله (2)علی وزیریان

mohammadسیدحسن موسی‌ز‌اده

Mohammad S Final Mohammad S Finalصابرشیخ رضایی

Mohammad02ابوالفضل خسروی

payambar final d payambar final cمحمدرضا دوست محمدی

برچسب ها
حسن موسی زادهدامون خانجانزادهعلی وزیریانمسعود نجابتی
Share
مطالب مرتبط
لوگوتایپ‌های فارسی و انگلیسی
لوگو
·20 اردیبهشت 1404

خطوطی که فرهنگ می‌سازند

لوگوی تسلا
لوگو
·4 فروردین 1404

لوگوی تسلا چه مفهومی دارد؟ نگاهی به طراحی و تغییرات آن

logo
لوگو
·11 اسفند 1403

بازطراحی لوگوتایپ برندهای ایرانی

لوگوی جدید OpenAI
لوگو
·19 بهمن 1403

این لوگوی جدید OpenAI است

91 Comments

  1. امین گفت:
    12 شهریور 1394 در 10:07 قبل از ظهر

    به غیر از کار استاد اسدالهی هیچ کدوم ار کارا شایسته چنین فیلمی نیستن. سفارش دهنده حق داشتن قانع نشن

    پاسخ
    1. كاربر گفت:
      12 شهریور 1394 در 10:23 قبل از ظهر

      قانع كه شدن ، اما به كار اقاى جليل رسولى كه بيشتر به كار دانشجويان ترم اول گرافيك شبيه شده تا كار يه استاد

      پاسخ
      1. کاظم گفت:
        12 شهریور 1394 در 11:45 قبل از ظهر

        به نظرم کار آقای جلیلی از این جهت که سفارش نشانه برای فیلم بوده است، از همه بهتر است. و آقای مجیدی انتخاب درستی کرده است. ولی اگر بدون توجه به فیلم بخواهم نظر دهم، کار اول آقای صابر را می پسندم.
        نکته مهم اینه که معمولا سفارش های خیلی خاص، ترس و دلهره طراح را در پیش داره و معمولا طراحان حرفه ای در این مواقع کارهای ضعیفی ارائه می دهند.

        پاسخ
      2. حم گفت:
        12 شهریور 1394 در 12:03 قبل از ظهر

        اتفاقا کاره آقا رسولی مناسب ترین کار برای این فیلم بوده،‌و انتخاب شایسته‌ای، کجا شبیه کار دانشجویان ترم اول، اگر دانشجویان ما همچین هنری داشتن که دیگر غمی نداشتم

        پاسخ
        1. ناشناس گفت:
          13 مهر 1394 در 2:22 بعد از ظهر

          شما پس یه سر به نمایشگاه های دانشجویان ما و افتخارات بین المللی ایشان بزن یادت نره

          پاسخ
      3. ناشناس گفت:
        13 مهر 1394 در 2:21 بعد از ظهر

        منم موافقم خیلی ضعیفه و ابتدایی بیشتر صنعتی هست

        پاسخ
        1. لیلا گفت:
          5 خرداد 1399 در 9:14 قبل از ظهر

          اتفاقا خیلی هم قوی بوده و انتخاب کاملا درست و صحیحی داشتن . آن کسی که نظری مخالف داره کاملا مشخص هست که نه شناختی از خطوط سنتی و اصیل داره و نه از هویت و روحیه لوگو چیزی میفهمه. ریشه این لوگو خطوط کوفی مغربی هست که با توجه به اینکه داستان فیلم به کودکی پیامبر اشاره داره فرمی ساده و کودکانه گرفته که بسیار عالی هست. حتی رنگ هم کاملا بجا استفاده شده تلفیقی از تاریخ و حس کودکانه رو بخوبی رسونده. واقعا عالی هست

          پاسخ
    2. ناشناس گفت:
      12 شهریور 1394 در 11:11 قبل از ظهر

      چي ؟ كار آقاي اسداللهي خوبه يعني واقعا؟ عجب !

      پاسخ
    3. علی کاظمی گفت:
      12 شهریور 1394 در 2:54 بعد از ظهر

      شما مطئنید کارهارو درست دیدید؟
      کار آقای اسداللهی بنظر بنده قابلیت نمایش در این سایت رو هم نداره !
      این استخوان بندی و فونت محکم و بتن وار ، بدرد لوگو فیلم با روحیه معنوی به هیچ وجه طبق تحصیلات بنده در گرافیک نمیخورد!

      پاسخ
      1. امین گفت:
        15 شهریور 1394 در 12:41 قبل از ظهر

        علی عزیز ما داریم راجع به لوگو یک فیلم نظر شخصی میدیم. نه راجع به پوستر. من کارا رو با لوگو تایپ های فیلمای موفق هالی وود کنار هم میذارم و بدون هیچ تعصبی نسبت به کارای اسداللهی نظرمو میگم. خیلی رو درستی تحصیلاتتون مطمئن نباشید. همین طور که من نیستم

        پاسخ
        1. علی کاظمی گفت:
          19 شهریور 1394 در 1:19 قبل از ظهر

          به هرحال میشه از نظرات دوستان نتیجه گرفت
          همینطور از لایک ها و آنلایک ها…
          که نشون میده کار آقای اسداللهی واقعا جالب نبوده ظاهرا!

          پاسخ
    4. reza گفت:
      24 شهریور 1394 در 3:57 قبل از ظهر

      یک فیلم دولتی و سفارشی با بودجه نجومی، آنهم در اوضاع بد اقتصادی…
      همه چیزش باید به همه چیزش بیاید.

      پاسخ
  2. سليمى گفت:
    12 شهریور 1394 در 10:21 قبل از ظهر

    باسلام
    متاسفانه برخلاف انچه تصور ميكرديم لوگوهاى طراحى شده توسط اساتيد هم نه تنها چنگى به دل نميزند بلكه گاها بسيار سطحى و عجولانه طراحى شده اند!
    نگاه كنيد به لوگوى جناب اديبى كه مشخصا حتى براى اجرا و درك تناسبات هم وقت نگذاشته اند….از همه بدتر كار محمدرضا دوست محمدى است كه بيشتر به شوخى نزديك است تا يك لوگوى فاخر و سطح بالا براى يك فيلم فاخر
    نهايتا كار اقايان موسى زاده ودامون خانجانزاده به مراتب بهتر از مابقيست

    پاسخ
    1. علی اکبر گفت:
      13 شهریور 1394 در 1:28 قبل از ظهر

      کار آقای خانجان زاده مناسب نیست برای یک فیلم.
      لوگوی فیلم باید با قسمت زیادی از مخاطبین ارتباط برقرار کنه.

      پاسخ
      1. سما آرانی گفت:
        13 شهریور 1394 در 12:59 قبل از ظهر

        کار آقای دامون رو لطفا یک نفر برای من توضیح میده؟ من اصلا متوجه نمیشم

        پاسخ
        1. ناشناس گفت:
          5 مهر 1394 در 3:38 قبل از ظهر

          استاد خانجانزاده سعی کرده بجای استفاده از خود حروف از اعراب حروف استفاده کنند

          پاسخ
          1. ت گفت:
            13 مهر 1394 در 3:14 بعد از ظهر

            آهان یعنی ارتبا با همه مردم …!پس آقای مجیدی هم ادقیقه ازاول وآخرفیلم رانشان بدهد بعد تمام !!!روح حضرت را که نمی خواهند احظار کنند…نام فیلم جان فیلم است داداش !

  3. nassit گفت:
    12 شهریور 1394 در 11:13 قبل از ظهر

    به جای مانور دادن روی 4 تا اسم بهتره کارهای ارسالی جشنواره رو نشون بدید که با عشق طراحی شده نه با سفارش

    پاسخ
    1. ناشناس گفت:
      1 مهر 1394 در 1:34 قبل از ظهر

      جانا سخن از زبان ما میگویی

      پاسخ
  4. shaz گفت:
    12 شهریور 1394 در 11:19 قبل از ظهر

    ضمن احترام به طراحی اساتید محترم متاسفانه هریک از عناوین طراحی شده اشکالات خاصی دارند، تعدادی از آنها برای ست اداری طراحی شده اند وتعدادی مبتدی (در حد یک محمد خوشگل بنویسم) تنها کاری که شاید کمی قابل تامل باشد کار آقای موسی زاده است در مورد ایده خلاقانه آقای خانجان زاده نیز ضمن آنکه به شخصه کار را می پسندم اما قابلیت انتقال عام و نیز فهم برای سایر زبان ها را ندارد، من فکر می کنم این قضیه باید از چند منظر آسیب شناسی شود نخست آنکه شیوه و نحوه طراحی و بیان عنوانی مناسب برای یک فیلم بایستی چه مشخصه هایی داشته باشد؟ دوم آیا طراحی عنوان یک فیلم همانند طراحی لوگوی یک ست اداری است که فارغ از بستر و فضای حاکم به تصویر قابل طراحی باشد (اشتباهی که فکر می کنم در چند مورد به چشم می خورد)؟

    پاسخ
  5. حم گفت:
    12 شهریور 1394 در 12:05 قبل از ظهر

    انتخاب کار آقا رسولی میشه گفت متاسب ترین کار برای این فیلم بوده، روحیه فیلم را در خودش دارد، و میشه گفت انتخاب شایسته‌ای بوده، و اگر این کار نبود سازندگان برای عنوان فیلم به مشکل بر می‌خوردند.

    پاسخ
  6. دیزاینر گفت:
    12 شهریور 1394 در 12:10 قبل از ظهر

    به نظر من کارهای آقایان موسی زاده و نجابتی از همه بهتر بوده است

    پاسخ
  7. ناشناس گفت:
    12 شهریور 1394 در 12:34 قبل از ظهر

    کلا اینقدر بعضی هاش بده که اصلا ولش … چطور روشون شده آخه !

    پاسخ
  8. Reza گفت:
    12 شهریور 1394 در 12:44 قبل از ظهر

    چرا ازبین لوگوهایی که در فراخوان شرکت داده شده بودند و در نهایت ۴۰ اثر به بخش پایانی راه یافته و انتخاب گردیدند نباید انتخاب میشد!!!!
    هرچند آن هم آثار نفرات برتر به صورت کاملا سلیقه ای بوده و بدور از دید گرافیک و طراحی بصری بوده!!!!
    همیشه در کشورمان این شکل اثری انتخاب میشود!!!
    چرا نباید به جوانان اعتماد کرد!!?
    چرا همیشه فراخوان ها فرمالیته است!!!!
    آیا این الگوهایی که نمایش گذاشته اید در حد طراحی گرافیک و حتی آثار اساتید کشورمان هست!!!
    اثر منتخب که کاملا سلیقه بوده در حد چنین فیلمی نیست!! با پیچش و بازی انگشت که به آبنبات شبیه است تا م!!
    بیاید با انصاف و عادلانه اثری انتخاب کنیم!!!
    نه ، اینکه چون اساتید زمانی دورانشان بوده و جوان هایی پر استعداد در وقتشان نبوده اند که بتوانند با آنها خود را مقایسه کنند، اثرشان برتر باشد!!!
    همین کار ها باعث میشود جوان هنرمند از هنر دلزده شود و راه برای اساتید باز باشد!!!ودر نهایت گرافیک مان راه به جایی نداشته باشد!!!
    ***لطفا به جوانان اعتماد کنید***
    باشد که تلنگری به خودمان بزنیم

    پاسخ
  9. Reza گفت:
    12 شهریور 1394 در 12:47 قبل از ظهر

    دلمان پر است از حق کشی ها و ناداوریها
    به چه کسانی باید انتقاد و گلایه کنیم!!!
    چه کسی جوابگو جوانان دلبریده از گرافیک کشورمان است!!!??

    پاسخ
  10. علاقمند گفت:
    12 شهریور 1394 در 2:00 بعد از ظهر

    به نظر میرسد که کارگردان بیشتر نظرش انتخاب یک لوگو از یک شخصیت قدیمی و مطرح و پیشکسوت تر در عالم خط و گرافیک بوده است/ صرف نظر از این مطلب چنانچه کار استاد رسولی با اندکی اصلاح گرافیکی(مثلا نزدیک تر شدن الله به میم اول محمّد) تغییر داده شده بود
    فی الجمله از همه کارهای بالا بهتر است/ در مرحله بعد کار استاد موسی زاده بی عیب و نقص تر و آماده اکران است و در شآن فیلم/ اگر چه در40 اثر برگزیده هم کارهای بسیار زیبا و محکم و قابل اعتنایی وجود دارد/

    پاسخ
  11. Sadmin گفت:
    12 شهریور 1394 در 2:43 بعد از ظهر

    توی این مجموعه فقط کار آقای موسی زاده مناسبه فیلمه.
    دوستان اگه دقت کنن دو تا کاری که از آقای دوست محمدی اینحا گذاشته شده لوگو نیستن بلکه پوستر هستن. به صلوات زیر هر دو دقت کنید. من توی سایت خود آقای دوست محمدی هم دیدم این دو تا رو تو بخش پوستر سایت خودش قرار داده.
    در ضمن من کتاب آثار این جشنواره رو دارم. یه چند تا از لوگوهای اساتید توی پست نیست. مثلا دو تا از صداقت جباری اینجا نیست. خلاصه اونجا تو کتاب مجموعه کامله
    کارهای فرزاد ادیبی و مصطفی اسدللهی از حیث مبتدی بودن حیرت انگیزن!
    در بین همه کارهای جشنواره چه آثار برگزیده و چه آثار استادها به چهار پنج تا لوگوی مناسب بیشتر نبود. از جمله کار نفر اول که خیلی مناسب این فیلم بود
    در مجموع اینکه مجید مجیدی خودش کارو انتخاب کرده نباید بهش خرده گرفت. کارگردان حق داره خودش لوگوی فیلمش رو انتخاب کنه همونطور که قاب بندی پلان ها رو انجام میده. یه چیزیه که به کارگردان و روحیاتش برمیگرده و نباید از حیث گرافیک و دیزاین بهش نگاه کرد.

    پاسخ
    1. حم گفت:
      12 شهریور 1394 در 3:52 بعد از ظهر

      کار استاد موسی زاده برای فیلم نیست،‌برای شخص و تم شخصی خودشون رو داره، و اصلا توجهی به فیلم و شخصیت فیلم ندارد، بیشتر سبک و شخص خودشون رو معرفی کردند. و این شاید یک ضعف به حساب بیاد (البته شاید) منظورم این است که ایشان بدون توجه به موضوع کار و همون سبک همیشگی خودشون را انجام دادند.

      پاسخ
      1. من گفت:
        3 مرداد 1395 در 1:54 بعد از ظهر

        سبک ایشون به لوگو این فیلم میخوره

        پاسخ
  12. علی کاظمی گفت:
    12 شهریور 1394 در 2:46 بعد از ظهر

    من سریعا دنبال اثر دامون گشتم
    و … کار دامون رو ک دیدم تعجب کردم! از آقای خانجانزاده بعید بود ، تم رنگی استفاده شده حداقل میتونست همخونی با آن دوران داشته باشه…
    کارهای ایشون فوق العاده اند ، میتونستن بهتر کارکنن
    کار آقای جلیلی واقعا خوبه ، همخونی داره ، و کاملا مرتبط…
    کار آقای صابرشیخ رضایی هم خیلی شیک و خوبه
    منتها احتمالا دلیل برگزیده نشدنش این بوده که شاید میخواستند حال و هوای آن زمان رو بیشتر برسونه و رنگ آبی و یک لوگو شیک و تر و تمیز ، به آن دوران همخوانی زیادی ندارد. اما لوگوء زیباییست

    پاسخ
  13. علی کاظمی گفت:
    12 شهریور 1394 در 3:08 بعد از ظهر

    آقای علی وزیریان فکر نکرده اند که اگر این لوگو کوچک شود چه بلایی بر سر کلمه “رسول الله ” می آید ؟
    اصلا خوانده می شود ؟

    پاسخ
  14. سیامک فارسی گفت:
    12 شهریور 1394 در 4:18 بعد از ظهر

    بحران خلاقیت در آثار بزرگان گرافیک و رویکرد تکرار منش و شیوه طراحی شخصی در کلیه آثار دیده میشه نه دیدگاه بین المللی را مجاب میکنه و نه هنرمتدان جوان کشورمان .را … با این اوضاع و احوال استفاده از یک تیتر ساده به خط ثلث معنمولی قطعا بهتر بود ..

    پاسخ
  15. امیرحسین نوری گفت:
    12 شهریور 1394 در 7:05 بعد از ظهر

    اصولا همیشه مشخص بوده که در پروژه های بزرگ ، وقتی برای لوگو و نماد به اساتید صاحب سبک و اشخاص شناخته شده مراجعه میشه ، کار شکست میخوره . چون اون عزیزان بیشتر از اینکه تو وجودشون اون حس و حالی که باید رو بیاورند ، فکرشون درگیر این است که مبادا اثر خوبی نشود ( که در 90 درصد مواقع میشود ) و مبادا فلانو مبادا بهمان و هزار زهر مار دیگر …
    لذا در این مواقه ، آثار دانشجویان و افراد آماتور بیشتر جوششی و حالی و دلنشین میشود تا اساتید .

    پاسخ
  16. رهام فدايى گفت:
    12 شهریور 1394 در 11:00 بعد از ظهر

    كار دوست محمدى چى ميگه اون وسط؟؟ 😐

    پاسخ
  17. علی اکبر گفت:
    13 شهریور 1394 در 1:23 قبل از ظهر

    انتخاب خیلی درستی بوده.
    کار آقای رسولی با فاصله بهترین کار هست از این بین.
    هم نشان دهنده حال و هوای فیلم هست وهم یه شخصیت جدا گانه از کارهای معمولی داره.
    بعضی ها آماتور گونه برخورد کردن.
    با تشکر از روزرنگ بابت این مطلب.

    پاسخ
    1. وحید هروی گفت:
      16 شهریور 1394 در 1:15 بعد از ظهر

      نشان دهنده حال و هوای فیلم هست !؟ شخصیت جداگانه ؟! اگه منظورتون کارتونی بودن این کار است که بلی هست ! اما برای فضای بین المللی بعید می دونم …

      پاسخ
  18. پویل گفت:
    13 شهریور 1394 در 2:20 قبل از ظهر

    آدم یاد کلوچه فومن می افته !
    به نظرم هیچکدم از کارها نه از لحاظ مفهومی و نه فرمی ربطی به فیلم نداشتند.

    پاسخ
  19. مونا گفت:
    13 شهریور 1394 در 12:13 قبل از ظهر

    در… بودن اين آقايون كه تعدادي شان داور مسابقه طراحي لوگو محمد رسول الله بودن همين بس كه جايزه نفر اولو دادن به يك آقايي كه طرحش عينا از يك كتيبه كپي شده بود .

    پاسخ
  20. NANA گفت:
    13 شهریور 1394 در 12:26 قبل از ظهر

    وات د فاز اساتید؟؟؟؟

    پاسخ
  21. ابوذر محمدی گفت:
    13 شهریور 1394 در 1:12 بعد از ظهر

    ابتدا این لوگوها رو به دو بخش لوگو و نمی دونم چی؟ تقسیم می کنم
    “نمی دونم چی؟” در واقع آن چیزی ست که استادان گاها” در مورد اشتباهات خود در طراحی لوگو و پوستر بایستی بیان کنند ولی به جای آن از جملاتی مانند “خوب اینم یه نوع نگاهه” ، ” همیشه که نباید اینطوری بشه” ، “کار هنر ساختارشکنیه” ، “خواستم نوع جدیدی از … رو نشونتون بدم” استفاده می کنن
    “شاید لوگو” ی منتخب فیلم به زعم حقیر (با سابقه 14 سال طراحی لوگوهای پیزوری و بدردنخور برای بقالی محله مون) اصلن لوگو نیست … نقاشی خط هم نیست … تایپوگرافی هم نیست ، یک تمرین ترکیب است که با رنگ مرده (شاید به زعم طراح رنگ سنتی – اسلامی) روی یک برگ کاغذ گلاسه تصویر شده و از روی آن عکس گرفته اند . این عکس به قدری کم کیفیت است که طراحان گرافیک پوستر را برای درج لوگو با مشکل مواجه کرده است.
    این لوگو طراحی جناب جلیل خان رسولی (گویا از استادان خوشنویسی ایرانی) بوده است که علاوه بر فیلم و گروه کارگردانی ، داوری حضرات رو زیر یک علامت سوال گنده می برد

    اثر “علی وزیریان” هم یک “نمی دونم چی؟” هست . چون ایشون هم تعریف درستی از لوگو و تایتل نداره . این اثر حتی شایسته ی صرف وقت نیست ، فقط بر همین بسنده می کنم که اگر کسی توانست این اثر را فقط یک پرینت ساده بگیرد و چیزی از موتیف های کنارش بفهمد برای ما هم تعریف کند تا با ابعاد هنری جناب وزیریان هم بیشتر آشنا بشویم

    اثر “محمدرضا دوست محمدی” هم بیشتر مشابه یک بک گراند ناشیانه موبایل ، یک تصویر وایبری مناسبتی ، یک برگه ی ادعیه (از نوع هدایای تبلیغاتی گروه صنعتی …) و شاید شبیه به یک پوستر مناسبتی طراحی شده در دهه های 40 و 50 و شروع استفاده از قول (بی یال و کوپال) فوتوشاپ در ایران اسلامی ست .
    اگر آقای دوست محمدی بزرگوار را کسی دید ، از قول حقیر بپرسد : “استاد ، لوگو چیست؟” هرچه گفت و این “نمی دونم چی؟” در آن گنجید ، یادداشت کنید! من برگه ی یادداشت شده ی شما رو چیزی بالاتر از مبلغ این فراخوان خریدارم

    از “نمی دونم چی؟” ها که بگذریم بحث کمی جدی تر می شود!لوگوهایی که توسط “استادان گرافیک” تاکید می کنم “استادان گرافیک” طراحی شده است

    جناب استاد “فرزاد ادیبی” … چیزی که در یک لوگوی نوشتاری (به هر زبانی) به طور کلی اهمیت داشته و دارد رعایت رسم الخط استاندارد آن الفبا ست . نوع اتصالات ، تقدم و تاخر ، شروع و پایان نگارش و … است .
    آنچه این اثر را از یک کالیگرافی ساده با یک خط عربی متمایز ساخته است ، نوع قرارگیری “م” است . این ترکیب به قدری مبتدیانه ست که به طور کلی هویت “م” رو شبیه حرفی مثل “ل” کرده است … در هیچ رسم الخطی از زبان فارسی و عربی “م” از بالا به پایین متصل نمی شود . پس خیلی ساده و فارغ از تعصب استاد و شاگردی عرض می کنم که به زعم حقیر این لوگوتایپ “مردود شهریور” است!!!
    اثردوم ایشان هم جز یک کالیگرافی ناشیانه با مزین به خط خطی چیزی نیست!

    استاد “مسعود نجابتی “را همه با لوگوتایپ هایش می شناسند . لوگوتایپ هایی که هیچ بویی از خطوط پارسی نبرده اند و همین ویژگی در کارهای ایشان در حوزه ی لوگوتایپ های مذهبی ، باعث شده بود پیش خودم فکر کنم که چرا این سفارش مستقیم به ایشان داده نشد؟!
    ولی بعد از دیدن این اثر متوجه شدم که خیلی هم نمی شود روی اتفاقات تایپو محور مسعودخان همیشه مطمئن حرف زد!
    یک لوگوی چاق ! اولین چیزی ست که می بینیم . منحنی های “لپ گلی” به کار رفته در این لوگوتایپ بنده را به سمت گرافیک کشورهای عربی ای همچون سوریه و لبنان می برد . کاری که شاید با اصلاح “ح” از هرکسی جز “مسعود نجابتی” نسبتا” قابل قبول بود!!!

    استاد “مصطفی اسد اللهی” …!!!!!؟؟!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
    شاید لازم باشد یک ورکشاپ یک روزه “نه گفتن!” در باغ موزه هنر ایرانی ای ، خانه هنرمندانی یا انجمن گرافیک برگزار کرد ، یک عالمه استاد گرفت ، ریخت توش و یک دانشجوی ترم اول گرافیک آورد برای آموزش !
    اثر مصطفی خان هم چنگی به دل نمی زند . شاید اگر این اثر را خیلی سال دیگر “وقتی که ایشان یادشان برود که لوگو زده اند برای فراخوان” بعنوان یک کار کلاسی از یک دانشجوی ترم اولی نشانشان بدهند ، خودشان هم نپذیرند.
    آنچه در پذیرش یک طرح بعنوان لوگو به طور قطع غیر قابل اغماض است “انحصار” و “زیبایی” ست .
    تمام این متلک ها را گفتم که عرض کنم شاید استاد اسدللهی با “نه” گفتن به طراحی لوگو برای این فیلم ، اثر بهتری در تاریخ گرافیک ایران از خود بر جای می گذاشت!

    دامون خانجانزاده
    طراح فونت دیبا ، حالا طرحی نشانده که کمی جای اغماض باقی میگذارد . یک مینیمال ساده و خوشرنگ ولی بدترکیب!!!
    استفاده از اعراب کلمه “محمد” شاید برای طرح یک پوستر جلب نظر کند . شاید هم با پارتی بازی و درخواست تجدید نظر در ترکیب بشود که بعنوان لوگو پذیرفتش اما قطعن یک لوگوتایپ نیست! + اینکه اعراب فی نفسه حکم تزئین دارند! “صدا بخشی” به حروف … حالا ببینید ، محمد(ص) در این فیلم ستایش شده است . کاری که دامون در اثرش آن را نقض کرده است . محمد را به خودی خود فاقد وجود کرده و تعدادی علامت فرعی را باقی گذاشته است!

    استاد حسن موسی زاده و ترکیبات حروفش را همه می شناسند . پست مدرنیسم در آثار ایشان به وضوح مشهود است . یک طرح ساده ی پارسی با تزئیناتی برداشته از اسلیمی در قالبی مشخص و انتخاب رنگی جذاب حداقل قضاوتی را که باقی می گذارد این است که : ” واقعن از لوگوی انتخاب شده خیلی بهتره”
    و تنها یک سوال که “آیا نهایت توانایی حسن موسی زاده همین است؟”

    هرچه در مورد اثار فرزاد ادیبی +مصطفی اسدللهی عرض کردم ، ضرب در 2 در مورد اثر “ابوالفضل خسروی” باید گفت …
    اثری که خون هر طراح لوگویی را به جوش می اورد . انگاری از ابزار Pen در فتوشاپ خیلی ناشیانه چند خطی بیرون زده ، ایشان کلاژ کرده اند!
    ترکیب نازیبا ، فرم نا متوازن حروف ، خطوط تیز و نامتناسب … !!!!
    هر بیننده ای از این همه نازیبایی به شگقت خواهد آمد!

    “صابر شیخ رضایی” اما تکانکی می دهد ذهن را …
    در طرح اولی ترکیبات عربی دلچسبی نمی بینیم ، دلیل این نچسبیدن بیشتر از اینکه نوع خطوط باشد ، نوع ترکیبات است ، یک ترکیب حروف عربی برای یک فیلم فارسی؟!
    اما طرح دوم یک طرح نسبتا” بی نقص و جذاب بوده است . و افسوس باید خورد که چرا انتخاب نشده . استفاده از ترکیبات بنایی ، تلفیق نام محمد و یک پرنده ، استفاده از خطوط کاملا” ایرانی و استفاده درست و متناسب از منحنی ها …
    این طرح یک تلفیق زیباست ، که هر بیننده ای (با هر زبان) را ابتدا به هویت سازندگان فیلم ، ژانر فیلم (تاریخی – مذهبی) و رویکرد آن رهنمون می سازد .
    به زعم حقیر تنها اثری که در میان این آثار سزاوار عبارت “لوگوی منتخب” است . اثر دوم صابرخان شیخ رضایی ست . (در میان این آثار)!!!

    زیاده عرضی نیست . پایدار باشید

    پاسخ
    1. علی گفت:
      14 شهریور 1394 در 8:18 بعد از ظهر

      سلام

      داداش یوخده می نوشتی

      پاسخ
    2. reza گفت:
      24 شهریور 1394 در 3:52 قبل از ظهر

      دست شما درد نکنه. واقعا نقدها و ایرادات درست و بجایی بود.این انحصار و کارهای اساتیدی که گویا مبادی گرافیک و طراحی لوگو را فراموش کرده اند.

      پاسخ
    3. طراح گفت:
      24 شهریور 1394 در 1:02 بعد از ظهر

      بدون شک بنده هم رای نهایی حضرتعالی رو می پسندم و با طراحی آقای شیخ رضایی موافق ترم. اما دوست عزیز فکر نمی کنید لحن کلامتون و ادبیاتتون در شأن اساتید این مرز و بوم نیست؟ هر چند که انتقادتان درست باشد ولی لحنی سرشار از منیت و غرور دارد.

      پاسخ
      1. ابوذر محمدی گفت:
        25 شهریور 1394 در 5:40 بعد از ظهر

        شان ، اساتید (البته واژه استادان صحیحه) ، مرز و بوم ، لحن کلام و …
        این ها واژه هایی هستند که متاسفانه هیچوقت در هیچ حوزه ای اجازه ی نقد رو نمیده . من بایستی اول هر جمله می نوشتم “با تمام احترامی که برای فلانی قائلم” ؟
        مطمئن باشین بنده هم برای این دوستان و استادان جداجدا احترام ویژه قائلم ، منتهی اینجا صرفا” بحث آثار هست . نه شخصیت ایشون . کامنت شما مغلطه انگیز هست و بحث رو خارج می کنه از سیر اصلی

        پاسخ
  22. Hassan karimi گفت:
    13 شهریور 1394 در 3:21 بعد از ظهر

    كار استاد نحابتى رو دوس دارم و قدرت و هويت كاملا مناسببا موضوع هست، كار استاد اسداللهى به رغم نظرات منفى دوستان قابل ستايشه و ايشون تبحر خاصى تو اين زمينه دارند، دامون خانجانزاده عزيز هم نگاهشون به ابن كلمه فوق العاده س و كاملا مدرن، بزرگترين مشكل اينجا اينه كه طراحان هيچ كدوم فيلم رو نديدن و يك سال قبل از اكران اونو طراحى كردن، و صرفا سفارش دهنده ازشون ظاهرا خواسته براى عنوان محمد يك لوگو طراحى كنن و در عين حال هيچ رابطه اى بين كارگردان و طراحان نبوده و هبچ فضايي تعريف نشده و از اين جهت به نظرم كاملا بى تقصيرند كن هر كسى كار خودش رو انجام داده.

    پاسخ
  23. Nasime khorram گفت:
    13 شهریور 1394 در 4:41 بعد از ظهر

    بسيار هم عالى و خسته نباشيد همه اساتيد گرامى، ممكنه بعضا كارها ضعف داشته باشند اما احساس ميكنم بعضى از دوستان از پرتوقعى غر ميزنند و ايراد ميگيرند، من به سهم خودم از همه اساتيد قدردانى ميكنيم و نياز به يادآورى نيست كه اگر اانتقادى ميكنيم از ايشان نيست بلكه از اين كار نوعيست پس بر دل نگيرند و بر شاگردان خود صبورى ورزند. با احترام

    پاسخ
    1. ناشناس گفت:
      13 شهریور 1394 در 8:21 بعد از ظهر

      استاد نمره ایشونو کم نکنید لطفاً ، با ما نیستن :)))

      پاسخ
  24. FEREYDOUN گفت:
    13 شهریور 1394 در 6:34 بعد از ظهر

    آقای نجابتی و خانجانزاده

    پاسخ
  25. حق گفت:
    13 شهریور 1394 در 9:42 بعد از ظهر

    آقای دوستمحمدی پوستر طراحی کردن یا لوگو؟! 🙂

    پاسخ
  26. Im گفت:
    13 شهریور 1394 در 9:48 بعد از ظهر

    کار زیبای استاد خانجانزاده انصافا برازنده است بنظرم برای مخاطب فارس و عرب که کاملا قابل درک هست و برای مخاطب غیر از این هیچ تفاوتی ندارد لذا زیبایی فرمی اهمیت پیدا خواهد کرد که این اثر از این لحاظ بی عیب و زیباست
    از لحاظ ماندگاری هم که قطعا نیار بگفتن ندارد قطعا ماندگار میشد
    بنده باتوجه به اینکه فیلم رو دیدم و باتوجه به اهداف کاگردان و باتوجه به تاکید مقام والا حضرت رسول این کار بسیار جوابگو هست

    پاسخ
  27. دانشجو گفت:
    14 شهریور 1394 در 12:49 قبل از ظهر

    من اول که کار آقای جلیلی رو دیدم به نظرم فانتزی اومد ولی وقتی فیلمو دیدم، متوجه شدم که کاملا با فضای فیلم همخوانی داره چون فیلم درباره ی کودکیه پیامبره و نماها بسیار فانتزی و رنگارنگ هستند.
    توی این لوگوها کاملا مشخصه که طراحان چقدر درک درستی از شخصیت پیامبر داشتند!
    لوگوی استاد اسداللهی بیشتر به درد کمپانی صنعتی میخوره تا فیلم پیامبر مهربانی!!!

    پاسخ
  28. ahmad گفت:
    14 شهریور 1394 در 1:34 قبل از ظهر

    نگاه استاد دامون از بقیه پیشروتر و عاقبت اندیشانه تر است…نگاهی به لوگوتایپ های 5سال اخیر دنیا بکنید متوجه این رازگونگی در لوگو خواهید بود….فراموش نکنیم این فیلم بین المللی است.

    پاسخ
    1. ناشناس گفت:
      14 شهریور 1394 در 7:41 قبل از ظهر

      ایرانی‌ها بیشتر از تیپ مهرطلب هستند. کافی هست آموزشی را با فردی بگذرانند تا آخر عمر سنگ آن فرد را به سینه می‌زنند!

      پاسخ
    2. دانشجو گفت:
      14 شهریور 1394 در 7:46 بعد از ظهر

      خود آقای خانجانزاده گفته که من این نشانه رو برای فیلم نساختم! چطور ممکنه چیزی که خوانایی نداره برای لوگوی فیلم به کار بره؟!؟!

      پاسخ
  29. ناشناس گفت:
    14 شهریور 1394 در 7:44 قبل از ظهر

    هم خود فیلم و هم این لوگوها فاجعه‌اند

    پاسخ
    1. نوید گفت:
      31 شهریور 1394 در 6:20 بعد از ظهر

      فکر می‌کنم معنای واژه فاجعه در ادبیات شما با آنچه که در ادبیات فارسی وجود دارد، متفاوت است. در ادبیات فارسی این واژه برای توصیف و نقد یک اثر هنری جایگاهی ندارد.

      پاسخ
  30. امير اعلايى گفت:
    14 شهریور 1394 در 8:33 قبل از ظهر

    با سلام
    بنظر ميرسد ناخواسته ويترين خوبى از حال و روز و كيفيت كار طراحان مطرح ايران به نمايش درآمده. نه همه، اما بخش اعظم اين اساتيد و بزرگواران به شهادت اثارشان ، دچار عقب نشينى و ضعف عملكرد صحيح و حرفه اى شده اند. شايد وقت آن است كه گرافيك حرفه اى ايران آسيب شناسى شود…..

    پاسخ
    1. میرغضب گفت:
      8 آذر 1395 در 6:58 بعد از ظهر

      کاملا موافقم با آسیب شناسی

      پاسخ
  31. hadi گفت:
    14 شهریور 1394 در 8:42 قبل از ظهر

    کار آقای رسولی برای عنوان فیلم از همه مناسب تر بود

    پاسخ
  32. یک از چهل نفر! گفت:
    14 شهریور 1394 در 9:35 قبل از ظهر

    سلام به دوستان عصبانی.
    در توضیح پست بالا بگویم که دوستان سفارش دهنده از ما و حداقل از بنده خواستند
    تا اثری هنری که نام پیامبر در آن باشد تولید کنیم.برای یک نمایشگاه.
    و در شرح سفارش نامی از لوگوی فیلم سینمایی نبود.
    خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.

    پاسخ
  33. ناشناس گفت:
    14 شهریور 1394 در 11:10 قبل از ظهر

    كار آقاى نجابتى و آقاى موسى زاده .

    پاسخ
  34. ناشناس گفت:
    14 شهریور 1394 در 11:31 قبل از ظهر

    سلام خدمت دوستان
    این نوع سفارش وداوری وفراخوان از اصل مشکل داره چون نمیشه چند نفر داور را دعوت کنید بیش از 1000 مدل کار راببینند وبعد از اونها درخواست کنید که خودشان دست به طراحی بزنند.ببینید چه زمینه ذهنی قابل توجهی را در اختیارشان میگذارند.
    ظمنا چرا حد اقل 40 اثر انتخابی را به نمایش نمیگذارند تا همه آثار را ببینند؟

    پاسخ
    1. سرمدی گفت:
      14 شهریور 1394 در 11:06 بعد از ظهر

      این که دلیل نشد آقاجان
      کار ضعیف ضعیفه! حالا چه مدونستن چه نمیدونستن
      فرقی در اصل قضیه نمیکنه

      پاسخ
  35. سپیده گفت:
    14 شهریور 1394 در 12:30 قبل از ظهر

    بنظر من کار آقای ادیبی

    پاسخ
  36. اميد نعيمايى گفت:
    14 شهریور 1394 در 4:26 بعد از ظهر

    جناب نجابتى اون چه ميمى است كه به محمد چسبيده؟؟؟؟
    كار آقاى دامون بسيار به لحاظ ايده جالب و در خور ستايش بود. كار آقاى موسی زاده هم صميمى و دلنشين.

    پاسخ
  37. سید محسن گفت:
    14 شهریور 1394 در 9:05 بعد از ظهر

    به نظر حقیر کاری که انتخاب شده کاملا با فضای فیلم همخونی داره

    پاسخ
  38. ائلمان تقی دوست گفت:
    14 شهریور 1394 در 9:47 بعد از ظهر

    کارهای جناب صابرشیخ رضایی خیلی عالی شده

    پاسخ
  39. علیرضا گفت:
    15 شهریور 1394 در 2:58 بعد از ظهر

    با مزه بود، کار آقای دوست محمدی بعضی وقتا رو شله زردای مامان من هست…

    پاسخ
  40. محمد ربیعی گفت:
    16 شهریور 1394 در 1:34 قبل از ظهر

    کار سیدحسن موسی زاده و اثر دوم صابر شیخ رضایی عالی بودن.
    بقیه کارها خیی….یییلی ضعیف بودن که کاملا مشخصه.

    پاسخ
  41. وحید هروی گفت:
    16 شهریور 1394 در 12:56 قبل از ظهر

    به نظر می رسه اساتید هم موقع سفارش گرفتن این تیپ کارها دچار وسواسی میشن که … ! کارها متوسطه

    پاسخ
  42. z_h گفت:
    16 شهریور 1394 در 7:04 بعد از ظهر

    به نظر من کار سید حسن موسی زاده و آقای رسولی مناسب تره بلاخره لوگو باید اصالت و وقار خاص خودشو داشته باشه نسبت به موضوع و جنبه ی تاریخی بودن و بسیاری جنبه های دیگه هم مد نظر باشه کار های دیگه خیلی مدرن، مینیمال و گاهی رئال بود و اصلا مناسب این فیلم نبود کار آخر که شدیییییییییییید ضعیفه :/

    پاسخ
    1. Omid گفت:
      16 شهریور 1394 در 10:35 بعد از ظهر

      من کار چندان از بچه های که کار رو برای مسابقه فرستاده بودند دیدم، در واقع لوگوهارو آورده بودن به بعضی از اساتید بالا نشون بن تا نظرشون و بپرسند اما متاسفانه اساتید علاوه بر اینکه لوگو این دانشجوهارو به نا پخته و غیر حرفه ایی خونده بودن، خودم شاهد بودم که یکی از اساتید گفت( قبل از پایان مهلت فراخوان) لوگو قرار به افراد شاخص سفارش داده بشه.
      لوگوهایی که من دیده بودم خیلی بهتر از این بود و علاوه بر اینکه به حال و هوای فیلم میخورد، متناسب پیامبر بود.
      باید به حال هنر مملکت و افکار هنرمندانمون تاسف بخوریم.
      حرفی که یکی از اساتید به دوستم زد و یادم نمیره، لوگو پیامبر زدن لیاقت میخواد ، کار هرکسی نیست.
      با دیدن این لوگوهایی متوجه شدم واقعا کار هرکسی نیست.

      پاسخ
      1. ح.زارعی گفت:
        19 شهریور 1394 در 6:37 بعد از ظهر

        هنر مافیایی 🙂 (خنده تلخ )
        یکی از دوستان گفتند : تو مسابقات ایرانی شرکت نکن چون یجورایی آشنا بازی یا همون مافیایی شده.

        پاسخ
  43. منصوره گفت:
    17 شهریور 1394 در 5:11 قبل از ظهر

    کارای فرزاد ادیبی بهتر از همه است اگه رو محمد کارکنه (مخصوصا میم)
    موسی زاده هم خوب بود
    بقیه هم خییییلی بد

    پاسخ
  44. مصطفی گفت:
    18 شهریور 1394 در 3:11 بعد از ظهر

    فکر کنم باید به مجموعه بالا آثار جشنواره رو هم اضافه کنید. قیاس خوبی میشه !

    پاسخ
  45. ح.زارعی گفت:
    19 شهریور 1394 در 6:34 بعد از ظهر

    بنظر من باید توضیحات راجب نشانی که طراحی کردن هم بزارین.
    دید شخصی با دید طراح خود اثر فرق زیادی میکنه.
    دوم اینکه کارهایه ارسالی دانشجویان و … رو هم باید تو سایت بزارن تا ببینیم آیا واقعا بی ارزش و مبتدی بود که نهایتا سفارش دادن!!!!!!

    پاسخ
  46. alireza karime گفت:
    20 شهریور 1394 در 1:41 قبل از ظهر

    دوستان اینقدر آسمون ریسمون بهم نبافین و روضه سر ندین
    با توجه به خصوصیات سینمای مجیدی که نقش کودک تو سینمای ایشون پر رنگ هست کارگردان این لوگو رو نزدیک تر به فیلم خودش تشخیص داده

    پاسخ
  47. ناشناس گفت:
    27 شهریور 1394 در 12:14 قبل از ظهر

    همینکه ازین اساتید وآدمهای شناس این کارای ضعیف رو میبینیم واقن باعث دلگرمیه….
    بنظرم کاگرردان انتخاب خوبی داشته، مخصوصن نسبت به نقدهایی که از فیلم شده…لوگو به فضای فیلم نزدیکه….

    پاسخ
  48. شیوا گفت:
    28 شهریور 1394 در 12:30 قبل از ظهر

    کارهای آقای شیخ رضایی دارای تنوع و جذابیت بصری است گرچه برای نشانه نوشته ی یک فیلم احتیاج به کمی دستکاری جهت سادگی دارد(اما از لحاظ خوانایی مناسب است).
    در ضمن در مورد طراحی لوگو که جزو موارد گرافیکی است که تنوع کار نمی تواند در حد طراحی پوستر باشد که از عناصر بصری بی شمار ، در ابعاد بزرگ استفاده می شود؛ ایجاز حرف اول را می زند وقتی پی به ترکیب صحیح یک حرف ببرید، باید این ترکیب صحیح را با تکنیک های مختلف اجرا کرده؛ مثلا نکته ای کلیدی در طراحی کلمه محمد، دو حرف میم می باشد که می توان روی هماهنگی آن و ترکیب آن با باقی حروف کار کرد. در نتیجه نمی توان در طراحی نشانه نوشته، که خوانایی(به خصوص در این خصوص که برای یک فیلم می باشد) اهمیت ویژه دارد، انتظار یک لوگو ساختارشکنانه را داشت و این بی انصافی است که به افرادی که لوگو ها را طراحی کرده اند بابت سابقه ای حرفه ایشان در این عرصه و راضی نشدن شما، چنین تاخت( تا حدودی کینه ورزانه است).
    در نهایت باید بگویم که بزرگان از جوانان ناراضی هستند و جوانان از بزرگان؛ خیلی سخت نگیرید هیچ کس کامل نیست.

    پاسخ
  49. علی لایقی گفت:
    1 مهر 1394 در 3:35 بعد از ظهر

    کار بسیار خوبی انتخاب شده زیرا با موضوعیت فیلم نزدیکترین نشانه میباشد ( کودکی حضرت محمد )

    پاسخ
  50. احمد گفت:
    8 مهر 1394 در 7:09 بعد از ظهر

    آقای مجید مجیدی حقش همین است که لوگوی فیلمش دچار چنین سرنوشتی شود. او جشنواره برگزار کرد و سه هزار اثر هنری به دستش رسید، باید احترام میگذاشت و از میان همان آثار لوگوی فیلمش را انتخاب میکرد. اینجا هم دیدیم که اساتید تراز اول گرافیک ایران چه کردند. آیا این ته سواد، دانش و هنر آنها هست؛ آنهم برای پیامبر دین‌شان. خط نستعلیق تایپ شده، کجا میتواند شایسته فیلمی باشد از جهان اسلام برای تمام دنیا؟!
    آن جشنواره مورد نظر هم که برگزیده نفر اول، اثرش یک سرقت هنری کامل و بی نقص بود. از این ها بگذریم برخورد استاد مجید مجیدی در مواجه با سه هزار اثر هنری آن جشنواره محترمانه نبود!

    پاسخ
    1. محمد جواد گفت:
      21 مهر 1394 در 3:52 بعد از ظهر

      موافقم

      پاسخ
  51. khmraad گفت:
    14 مهر 1394 در 11:16 بعد از ظهر

    سلام
    خوب هاش فقط کار صابر شیخ رضایی بود
    دو کار اخر که مث تایپوگرافی های مناسبتی بود

    پاسخ
  52. نرگس سیدی گفت:
    16 مهر 1394 در 11:59 بعد از ظهر

    انتخاب شایسته ای بود…باید به حسن سلیقه اشون تبریک گفت….

    پاسخ
  53. محمدجواد گفت:
    21 مهر 1394 در 3:55 بعد از ظهر

    کار آقای صابرشیخ رضایی عالی بود و البته طرح برگزیده هم عالیه

    پاسخ
  54. صبا گفت:
    7 آبان 1394 در 1:29 قبل از ظهر

    کارها تقریبا ضعیف بود اما به شخصه کار اول آقای فرزاد ادیبی رو بیشتر می پسندم … یه حس قشنگی به آدم میده در عین سادگیش … ولی کاری که انتخاب شد هم بد نبود چون شبیه به مهر های اعراب شده … خسته نباشند

    پاسخ
  55. نوید اچگان گفت:
    13 آبان 1394 در 6:13 بعد از ظهر

    با سلام و احترام ، باستحضار خواننده ی عزیز میرساند که همگی لوگو ها دارای روحیه متفاوتی هستند. به نظر من انتخاب این لوگو (استاد جلیلی) به عنوان این فیلم (محمد رسل الله (ص) تاریخی و مذهبی قابل درک است چون این فیلم قدیمی هست و لوگوی این فیلم نیز باید حال و هوای عهد قدیم را برساند.با تشکر

    پاسخ
  56. مریم یحیایی گفت:
    11 آذر 1394 در 8:40 بعد از ظهر

    سلام
    باید بگم با توجه به روحیه ی فیلم و همچنین روحیه دوران زندگی پیامبر (ص) و با برسی دستخت های اون دوران که به شکل کوفی بودن و همچنین رنگ لوگو که در قسمت نوشته ها تیرگی و روشنی دیده میشه که بافت قلم خطاطی داره و هم رنگ پس زمینه که تقریبا رنگ پوست هایی هستش که اون دوره روشون مینوشتن باید بگم لوگوی مناسبی هست میتونست بهتر باشه ولی همین هم عالی هستش با توچه به ویژگی های بالا
    ولی خداییش بعضی از لوگو ها واقعا درسطح ابتدایی و ضعیفی بودن و روشون فکر نشده بود که این هم دیگه مربوط به هنرمندی که اونها رو طراحی کردن و سواد بصری شون میشه

    پاسخ
  57. مینا گفت:
    2 بهمن 1394 در 1:04 قبل از ظهر

    انتخاب خوبی بوده به نظر من و کاملا با محیط و زمان فیلم گره خورده و البته کار آقای موسی زاده هم زیباست

    پاسخ
  58. f.E گفت:
    9 بهمن 1394 در 9:25 قبل از ظهر

    دوستان لطفا کوتاه تر بنویسید

    پاسخ
  59. من گفت:
    3 مرداد 1395 در 2:04 بعد از ظهر

    کارها در کل در حد قابل قبولی نیستن متاسفانه.
    بین این لوگو ها فقط کار آقای جلیل رسولی و آقای موسی زاده مناسب لوگو فیلم هستن.
    و
    متاسفانه اینجا جوری نظر و کامنت دادن دوستان که به نظرسنجی نمیمونه. اضافه گویی بسیار است.
    دقدقه های شخصی و آموزش طراحی لوگوست بجای نظرسنجی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب روزرنگ

بوک‌تاک
خبر روز
·12 خرداد 1404

چگونه بوک‌تاک در حال بازتعریف مطالعه و طراحی کتاب‌ها برای نسل Z است؟

عروسک لبوبو
خبر روز
·11 خرداد 1404

لبوبو چیست و چرا این عروسک ترسناک به یک ترند جهانی تبدیل شده است؟

procreate
خبر روز
·10 خرداد 1404

procreate بخش اشتراک‌گذاری آثار را تعطیل می‌کند

هوش مصنوعی و مشاغل
کسب و کار
·9 خرداد 1404

هوش مصنوعی در حال حذف فرصت‌های شغلی سطح ابتدایی در شرکت‌های بزرگ فناوری است

بسکتبال زنان
خبر روز
·9 خرداد 1404

لوگوی جدید ستاره لیگ بسکتبال زنان آمریکا برای همکاری با ریباک

ایل
خبر روز
·9 خرداد 1404

کسب جوایز بین‌المللی برای اپلیکیشن «ایل» در بخش دانشجویی

عکاسی در ساعت طلایی
عکاسی
·8 خرداد 1404

عکاسی در ساعت طلایی: ثبت جادوی نور طبیعی

اسپرایت و چای
خبر روز
·7 خرداد 1404

طعم جدید «اسپرایت و چای» توسط کارآموزان کوکاکولا طراحی شد

درخواست غیراخلاقی در محیط کار
کسب و کار
·6 خرداد 1404

چگونه با درخواست غیراخلاقی در محیط کار مقابله کنیم؟

ابزار Mockup در Illustrator
آموزش
·5 خرداد 1404

آموزش استفاده از ابزار Mockup در Adobe Illustrator

منوی اصلی

  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ

موضوعات روز

  • گفت‌وگو
  • آموزش
  • الهام بخش
  • فراخوان

بیشتر

  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • فرم ثبت سفارش اولیه استودیو روزرنگ
  • پروژه‌هایتان را منتشر کنید
تمامی حقوق برای وبسایت روزرنگ محفوظ است
  • مطالب روزرنگ
    • گرافیک دیزاین
      • پوستر
      • هویت بصری
      • تایپوگرافی
      • تایپ دیزاین
      • طراحی کتاب
      • بسته بندی
      • لوگو
      • گرافیک محیطی
      • موشن‌گرافیک
      • صفحه‌آرایی
      • رابطه کاربری
      • الهام بخش
    • تصویرسازی
      • کارتون
      • طراحی کاراکتر
    • انیمیشن
    • عکاسی
    • موضوعات روز
      • خبر روز
      • تکنولوژی
      • فراخوان
      • آموزش
      • دیدگاه و مقاله
      • گفت‌وگو
      • کسب و کار
      • کمپین‌ تبلیغاتی
      • معرفی‌ کتاب
      • خلاقیت
      • دیزاین
      • گیم
      • بوم‌رنگ
      • پروژه دانشجویی
  • خدمات روزرنگ
    • طراحی هویت بصری
    • طراحی لوگو
    • طراحی گرافیک بسته بندی
    • طراحی تجربه و رابطه کاربری
  • رادیو روزرنگ
متن مورد نظر را وارد نمایید یا جهت خارج شدن از جستجو ESC را بزنید.
همه نتایج را ببینید