گرافیک متحرک برنامه تلویزیونی ایران

« ایده اولیه این پروژه که به سفارش شبکه جهانی پرس تی وی در سال 94 و  با تکنیک تلفیق فضای سه بعدی و دو بعدی انجام شده از تاریخ، هنر و فرهنگ ایرانی برگرفته شده که به صورت تخصصی به چهار بخش: تاریخی، مشاهیر ایران، دینی و مذهبی، مدرن و شهری تقسیم شده است.

زمان طراحی لوگو که بر اساس موتیف‌های ایرانیِ  وام گرفته شده از شمسه ایرانی بوده به طور تقریبی در حدود یک ماه بوده است ( لوگو و مدل سازی‌ها بر طبق ساختارهای محتوایی و شکل گیری فضای  انیمیشن و گرافیک متحرک بوده است).

مخاطبان این اثر، بزرگسالان هستند بنابراین در روند تولید، به لحاظ زیبایی شناسی و فرم و تکنیک سعی شده تا با فضاسازی درست(چه در محتوا و چه در فرم) انتقال پیام برای مخاطب، درست و با کیفیت بالایی صورت بگیرد؛  بطور مثال تمامی مدل سازی‌ها بر اساس واقعیت ساخته شده و سعی شده تا حس نوستالژی برای مخاطب تداعی شود.

تمامی مراحل کار ،از صفر تا صد، بصورت یونیک و واحد طراحی شده و تمامی تاثیر پذیری اثر از فرهنگ، تاریخ و هنر خود این کشور بوده است بطوری که حتی بعد از نهایی شدن و پخش این اثر بصورت تخصصی و با این جزئیات و با این سبک ایده پردازی، هیچ اثر مشابهی تا به حال در این حوزه به معرفی ایران بصورت تلفیق تکنیک های سه بعدی و دوبعدی نپرداخته و تا قبل از این نیز مشابه این اثر تولید نشده است.

گرافیک متحرک در حیطه و قاب تلویزیون برای معرفی درست برنامه های تلویزیونی یکی از مهم ترین عناوین در حیطه تلویزیون و یکی از پرکاربردترین موارد تبلیغاتی تلویزیونی حال حاضر دنیا ست که امروزه خیلی مورد توجه قرار گرفته است و این هنر در رسانه‌های متعدد و مختلفی همچون فضای مجازی و گرافیک متحرک محیطی و تبلیغات شهری نقش بسزایی دارد و یکی از مهم ترین نقش‌های زندگی امروزی را بازی می‌کنند و جزئی جدا نشدنی از زندگی جوامع انسانی  شده‌اند…»

 

 


image 
imageimageimage
  1. با احترام، جز ایران تو هیچ کجای دنیا دیگه این کارای سه بعدی این شکلی مخاطبی نداره. آثار آقای عزیزی تو زمان خودش خوب بود. الان کارهای خارجی بسیار قوی تر اجرا میشن چه از لحاظ ترکیب رنگی و چه از لحاظ اجرا و ساخت و ساز در کار.

    1. با سلام و ممنون از نظراتتون.من فکر میکنم شما اصلن تلویزیون ها و شبکه های دنیا رو رصد نمیکنید.اتفاقا بهترین گرافیک های برندینگ و هویت های تلویزیونی از تکنیکهای سه بعدی هستند.که حتی روبه پیشرفت هم هست.نکته دیگه این که بسته به بودجه هایی که تعیین میشه کاره قوی تر ساخته میشه…در ایران هم تا به امروز در این حد گرافیک تلویزیونی 3 بعدی نداشتیم.

      1. با سلام
        متاسفم که جواب نقد را این‌گونه و با اشاره به ندیدن و رصد نکردن و عدم آگاهی منتقد، می دهید!
        شاید بهتر باشد تا در فضایی دوستانه و در جوار شما به رصد شبکه های تلویزیونی بین‌المللی بنشینیم تا نمونه‌های مشابه این کار را شما به ما نشان دهید!
        اگر همان ایتدا به بضاعت مالی و سواد رسانه‌ای،‌ هنری و فرهنگی مدیران سازمان صدا و سیما اشاره می‌فرمودید؛‌ این سطح از یک کار رسانه‌ای، برای مخاطب قابل هضم می‌شد.
        زحمات شما و دیگر دوستانی که در فضای فقیر و بیمار رسانه‌های ایران،‌ به خصوص سازمان عریض و طویل صدا و سیما!!! با آن ردیف بودجه! و درآمدهای حاصل از تبلیغات!!!!! فعالیت می‌کنند؛‌ قابل تقدیر است؛‌ ولی بهتر است که به طور شفاف و صادقانه،‌ علل پایین بودن سطح کیفی این قبیل کارها نقد و بررسی و اطلاع‌رسانی شود.
        ارادتمند
        جوادپور

        1. با سلام خدمت شما دوست عزیز.
          شما در مورد کاری صحبت میکنید که در 5 کشور دنیا جایزه و در سال 2013 جز بهترین اثار موشن گرافیک سایت ادوبی شناخته شده…اگر از نظر شما این قبیل کارها سطح کیفی پایینی دارن.!!!دیگر نیازی به ادامه بحث نیست.چرا که متاسفانه سطح سواد و زیبایی شناسی مخاطب از درک چنین کاری پایین هست.!!..و اگر شما نمونه ایی شبیه به این کار پیدا کردید که میفرمائید نمونه های مشابه!!!!من شخصا به شما جایزه میدم…سپاس

  2. آقا کاری با تکنیک و کیفیتش ندارم ولی خداشاهده دیگه از این المان ها و موتیف های تکراری و استفاده ی مستقیم از اونها خسته شدیم، بکشید بیرون توروخدا !
    باور کنید ایران فقط شمسه و اسلیمی و بته جقه نیست …
    باور کنید

  3. عالی…اقای عزیزی از حرفه ایی ترین موشن گرافیست های ایران هستن..امیدوارم همیشه موفق باشید جناب عزیزی.

  4. بسیار عالی و تاثیر گذار شخصا خیلی ازشبکه های بین المللی رو مدام نگاه می کنم و این اثر هیچ کاستی در مقابل اونها نداره

  5. بسیار عالی
    جای این نوع تولیدات در فضای رسانه ای و برودکست ایران بسیار خالیست.
    متاسفانه در ایران، اکثره گرافیست ها و گرافیست نماها هنوز مفهوم موشن گرافیک و ویژوال آیدنتیتی تولیدات تلوزیونی را نمیدانند و درک نکرده اند، و در اکثر اوقات به لحاظ کانتنت و فرم با انیمیشن اشتباه میگیرند، و نهایتا اثری متحرک با سناریو و ویژگیهای یک انیمیشن تولید میکنند در صورتی که این حوزه نیازمند خلق اثریست که در کنار معرفی کانتنت برنامه در کوتاهترین زمان، ضمن حفظ زیبایی شناختی باعث ایجاد تعلیق در مخاطب گردد و نیز با توجه به دارا بودن ویژگی تکرر نمایش حاوی اطلاعات جدید برای مخاطب نیز باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *