«بى شك عنصر مشترک بین طراحی قلم، لوگوتایپ و خوشنویسی؛ حروف است. من تا به امروز تلاش کرده ام این سه مبحث را به خوبى یاد بگیرم و به نحو احسن به کار ببرم. سه حرفه و تخصصى که نمى توان منکر تاثيرشان بر روی يكديگر شد. با نگاه دقیقتر میفهمیم این سه مکمل هماند؛ مثلا طراحی لوگوتایپ، به يادگيرى خلق فضاهای جدید و خاص منتهى مى شود. خوشنویسی قدرت کنترل دست و بازی با ترکیبات را بالا میبرد و طراحی قلم توانایی کار با فضاهای مثبت و منفی با توجه به نوع کارکرد و ارايه.
تاثير خوشنویسی در آثار من كاملا مشخص است. اتود زدن بیشتر کارهايم با فكر كردن به دستگاههای خوشنویسی آغاز میشود؛ طورى كه خط خطى هاى قبل از شروع كار هم به خوشنويسى ختم مى شود.»
توضیحات کوتاه از رضا بختیاری فرد، طراح گرافیک و طراح قلم در مورد روند آثارش را خواندید. پیش از این نیز دو پست اصلی از رضا با موضوع قلم میلاد و قلم شید در روزرنگ منتشر شده بود. همراه ما باشید برای دیدن یخش اول اتودها و لوگوهایی که بصورت اختصاصی در روزرنگ منتشر میشود.
لوگوتایپ کامبیز رحیمتبار (مهندس مشاور) – ۱۳۹۲
لوگوتایپ نشریه هنر و تمدن شرق – ۱۳۹۳
لوگوتایپ با همکاری هیربد لطفیان طراحی شده
لوگوتایپ کارگزاری مفید – ۱۳۹۴
لوگوتایپ استودیو صور – ۱۳۹۲
لوگو و لوگوتایپ فارسی و انگلیسی مهندسین مشاور فرکتال – ۱۳۹۱
طراحی لوگو بر اساس قانون دنباله فیبوناچی طراحی شده
لوگوتایپ پنج در ده – ۱۳۹۲
اول قرار بود ۴*۱۰ باشه اما یک عضو به گروه اضافه شد! برای همین توی اتودها ۴*10 هم هست
لوگوتایپ کافه کوچ – ۱۳۹۰
لوگوتایپ دکتر محمدحسین شهبازی (حقوقدان) – ۱۳۹۴
لوگوتایپ فارسی و انگلیسی موسسه فنآوری دانش و پژوهش اکسیر – ۱۳۹۱
لوگوتایپ فرزانه کوکبی (طراح گرافیک) – ۱۳۹۰