طراحی هویت بصری برای برندهای دیجیتالی و پلتفرمهای مطرح چالش جدیدی را برای طراحان ایجاد میکند. در همین راستا به معرفی پروژه دانشجویی طراحی هویت بصری کافه بازار میپردازیم، برای آشنایی با کم و کیف این پروژه از زبان خالق اثر همراهمان باشید.
طراحی هویت بصری کافه بازار
اگرچه این پروژه دانشگاهی است، اما تلاش شده که کار تا حد ممکن در اسکیل واقعی انجام شود. بنابراین قبل از شروع پروژه، با کافه بازار تماس گرفته و بریف و اطلاعات لازم دریافت شده است. علاوه بر آن هویت بصری قبلی و فعلی کافه بازار مورد تحلیل قرار گرفت و تحقیقات لازم قبل از شروع طراحی صورت پذیرفت.
پس از انجام تمامی این مراحل، الزامات جدیدی برای طراحی هویت بصری بر اساس شخصیت برند، معماری برند، مخاطبان و … با در نظر گرفتن ایرادات هویت بصری قبلی تنظیم شد. بخشی از این الزامات شامل:
- تغیرات زیربناییتر برای نشانه
- استفاده از نام کامل «کافه بازار» در نشانه به جای «بازار»
- توجه بیشتر به فضاهای مثبت و منفی در نشانه
- طراحی مجدد نشانه نوشته
- طراحی نشانه داینامیک
- پالت رنگی درخشان تر
- حفظ رنگ سبز به عنوان عنصری یادمانی از هویت قبلی در کنار اضافه شدن رنگهای جدید
نشانه کافه بازار
بر این اساس نشانه کافه بازار با الهام از زنبیل نشانه قبلی و با اضافه کردن مفاهیم جدیدتر طراحی شد، شما از دل این نشانه نوشته کافه بازار را خواهید دید که گسترش یافته است.
بر اساس این نشانه، نشانههای داینامیکی برای زیربرندهای محصولی کافه بازار شامل: کافه بازار ویدیو، کافه بازار بازی،کافه بازار، برنامه و سرویسهای احتمالی مانند کافه بازار کتاب طراحی شد. همچنین نشانه جدید بستر خوبی برای گسترش سایر المانهای گرافیکی هویت بصری کافه بازار فراهم کرده است، که بر اساس آن اقلامی مثل اوراق اداری، کاغذ کادو و ساختار کلی رابط کاربر وب و اپلیکیشن طراحی شده است.
این طراحی، پروژه کارشناسی ارشد امیر عباس برنگی میباشد که طراحی لوگو موشن آن توسط سروش دیانتی انجام گرفته است.