هوش مصنوعی جدید متا دنیای تبلیغات را متحول می‌کند

شبکه اجتماعی متا در حال به‌روزرسانی بهینه‌سازی خلاقانه است. متا محصولات جدیدی را معرفی کرده است. این محصول به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد تصاویر و متن استفاده کنند. با توجه به اینکه هوش مصنوعی به یکی از ارکان اصلی رویکرد بازاریابان به شغلشان تبدیل می‌شود، متا می‌خواهد همچنان به‌عنوان یک راه‌حل آسان و جامع برای برندها شناخته شود.

این شبکه اجتماعی این امکان را برای برندها فراهم می‌کند تا تبلیغات خلاقانه موجود خود را بارگذاری کنند و سپس هوش مصنوعی مولد بر اساس این ورودی‌ها تصاویر جدیدی ایجادکند. در نهایت، برندها قادر خواهند بود از متن برای تنظیم تصاویر تولیدشده توسط متا استفاده‌کنند.

این یک پیشرفت فراتر از محصولات هوش مصنوعی مولد تصویر متا در سال گذشته است به برندها اجازه می‌داد تا پس‌زمینه تصاویر را تغییر دهند یا آن‌ها را در سراسر فرمت‌های تبلیغاتی مختلف متا تغییر اندازه دهند.

هوش مصنوعی جدید متا برای تولید تصویر
نمونه‌ای از ابزار جدید تولید تصویر متا

علاوه‌براین، متا یک ابزار تولید متن نیز ارائه می‌دهد که از هوش مصنوعی برای ایجاد تغییراتی در عنوان یا متن اصلی تبلیغات استفاده می‌کند. ابزار تولید متن هوش مصنوعی قبلی که متا در اکتبر منتشر کرد، تنها به متن تبلیغ محدود می‌شد.

متا در حال ارائه یک ابزار تولید متن است که با استفاده از هوش مصنوعی، تغییرات مختلفی را در عنوان یا متن اصلی تبلیغات ایجاد می‌کند. ابزار هوش مصنوعی قبلی تولید متن که متا در اکتبر منتشر کرد، فقط بر روی متن تبلیغ و نه عنوان آن کار می‌کرد.

این ابزارها تا پایان سال به صورت جهانی در دسترس خواهند بود.

هوش مصنوعی جدید متا

ارائه محصولی که می‌تواند نیاز کاربر را برطرف کند

متا تنها مقصدی نیست که بازاریابان می‌توانند برای دریافت کمک هوش مصنوعی در بخش خلاقیت خود به آن مراجعه کنند. ChatGPT می‌تواند متن‌های بازاریابی را بنویسد و Midjourney می‌تواند تصاویر را بسازد، این دو مورد تنها بخشی از صدها شرکت هوش مصنوعی دیگر هستند. اما متا ریشه این عرضه محصول را در راز همیشگی خود قرار داده‌است. این راز دانستن این است که به چه کسی باید تبلیغ را نشان داد.

جان هیگمن، مدیر درآمدزایی متا، در یک نشست خبری در نیویورک به صورت پرسشی پرسید: «چرا این بهینه‌سازی‌ها مهم خواهند بود؟»

«ما می‌دانیم که تکرار مداوم بر روی خلاقیت تبلیغاتی، یکی از موثرترین اهرم‌های عملکردی است که تبلیغ‌کنندگان در اختیار دارند.» اگر بازاریابان ابزارهای خلاقانه بیشتری داشته باشند، می‌توانند بهتر آزمایش‌کنند که کدام یک برای هدایت نتایج کارآمد هستند.

این ابزارها در مجموعه محصولات خلاقانه Advantage+ قرار خواهندگرفت که تصاویر و ویدیوها را برای نسخه‌هایی که به احتمال زیاد مخاطبان برند با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، بهینه می‌کند.

به گفته‌ی متا، Advantage+ Creative با کمپین‌های Advantage+ که در آن از فناوری هوش مصنوعی برای خرید رسانه استفاده می‌شود (به صورت خودکار مشخص می‌کند چه کسی چه تبلیغی را دریافت می‌کند) و نه برای بخش خلاقیت، متفاوت است. اما همه این ابزارها شامل اتوماسیون و کاهش حجم کار برای بازاریابان هستند.

به گفته هیگمن، تقریباً تمام تبلیغ‌دهندگان متا از حداقل یک محصول Advantage استفاده می‌کنند. این شرکت در آخرین تماس درآمدی خود اعلام کرد که درآمد حاصل از کمپین‌های خرید Advantage+ متا بیش از دو برابر سال گذشته شده‌است.


image 
imageimageimage