برندسازی و توجه به هویت بصری با گسترش تنوع و سلیقهها در بین انواع صنفها فراگیرشده است. صنعت هتلداری نیز در این زمینه وارد عمل شدهاست. به گزارش روزرنگ، هویت نوشتاری و تایپ فیس هتل اسپیناس پالاس تهران که یکی از بزرگترین هتلهای ایران میباشد اخیرا بطور کامل طراحی و اجرا شده است.
هتل بینالمللی اسپیناس پالاس با جلوداری این حرکت اولین هتلی است که برای ساخت هویت بصری، سراغ طراحی یک تایپ فیس مستقل رفتهاست. این پروژه توسط دامون خانجانزاده، خوشنویس، نقاش و از برجستهترین طراحان تایپ و حروف فارسی، طراحی و اجرا شده است.
«این پروژه به دلیل موقعیت منحصربهفرد هتل و اهمیت آن، نیازمند مطالعات فراوانی بود. در کانسپت این تایپ فیس، سعی شدهاست تا علاوهبر کاربردیبودن برای مسافران خارجی، یک نمایش جذاب از فرهنگ خط ایرانی ارائه شود. این تایپ فیس لمس زیباییهای رسمالخط این اقلیم را به نمایش میگذارد.» در هویت نوشتاری هتل اسپیناس پالاس، تلاش شدهاست تا با جلب توجه مسافران بینالمللی آنها را با فرهنگ و هنر غنی ایران آشنا کرد.
از دیگر پروژههای این طراح میتوان به تایپفیس بانک کارآفرین، موزه هنرهای معاصر تهران، چرم درسا، نشر چشمه، برند خودروی فونیکس، کارخانه قهوه ژاو و انتشارات فرانکلین اشاره کرد. او همچنین جایزه ویژه شصتوهشتمین رویداد تایپ TDC آمریکا را در کارنامه خود دارد.