برندگان مسابقه‌ى طراحى با موضوع جلوگيرى از آلودگى محيطى مواد پلاستيكى

برندگان مسابقه ى طراحى با موضوع جلوگيرى از آلودگى محيطى مواد پلاستيكى که امسال توسط کمپانی The Ellen MacArthur برگزار شد، مشخص شدند. در  این رقابت، با هدف نوآورى اقتصادى در حوزه پلاستيك ها از شر کت کنندگان خواسته شده بود تا به فكر طراحى مجدد پلاستيك ها به منظور كاهش آلودگى آب هاى دريايى باشند.

مسابقه در سه بخش برگزار شد: تغيير طرز خريد مواد غذايى، بازسازى كيسه ها و تغيير شكل قهوه هاى بيرون بر.

در بخش اول (تغيير طرز خريد مواد غذايى) فروشگاه MIVA از جمهورى چك (Czech Republic-based MIWA) برنامه اى را طراحى كرده اند كه به خريداران اين امكان را می دهد تا مقادير دقيق مواد غذايى مورد نياز خود را سفارش دهند و آن ها را در بسته بندى هاى قابل استفاده ى مجدد حمل كنند.

برنده بخش دوم (بازسازى كيسه ها) کمپانی Evoware از اندونزى بود که كيسه هايى از جنس جلبك دريايى که قابلیت تجزیه شدن دارد ساخت.

و نهایتا در بخش سوم، شركت CupClub از بريتانيا با ايجاد فنجان هاى قابل استفاده ى مجدد، باعث شد تا فنجان در كافه، رستوران و يا فروشگاه هاى ديگر نيز دوباره استفاده شود.

برنده ى ديگر بخش قهوه های بیرون بر، شرکت TrioCup از ايالات متحده است كه با طراحى فنجان هاى يكبار مصرف با الهام از روش اوريگامى، نياز به درهاى پلاستيكى را رفع كرده است.

 

منبع