دغدغه‌های یک طراح کاراکتر

« دغدغه ی این روزهای دنیای حرفه ای هنرهای تصویری، تخصصی کردن حرفه ها و پیشرفت سریع در آن است.
اما این امر در بخش تصویرسازی اهمیت دو چندانی دارد؛ چرا که وجود شاخه های فراوان در این رشته، زمینه ای را ایجاد می‌کند که هر فرد برای کسب حداقل موفقیت می بایست در یک گرایش خاص تصویرسازی فعالیت تخصصی و البته پشتکار فراوان داشته باشد، تا بتواند توفیقی کسب کند. چیزی که در جامعه هنری ایران به دلیل وجود یک بازار متزلزل و آشفته کمتر بدان توجه می شود.
علاقه و تخصص من تصویر سازی کاراکتر تک فریم با جزییات زیاد همراه با حرکت و ترکیب است که همه این خصوصیات در یک موضوع کاری خلاصه می‌شود: “طراحی پوستر بازی”
اما با توجه به اینکه برای این گرایش جایگاهی در بازار کشور در نظر گرفته نشده؛ طراحی های من اکثر اوقات نسبت به سفارشات بازار به سمت طراحی کاراکتر، طراحی فضا، طراحی پوستر، کمیک، استوری برد، تصویر سازی کتاب کودک و … سوق پیدا کرده است.
این آشفتگی موجود در کارها هرگز باب سلیقه بنده نبوده و همیشه دنبال راه کاری هستم تا بتوانم نسبت به علاقه و تخصص خود جایگاه شغلی مناسبی کسب نمایم.»
آنچه خواندید خلاصه ای از توضیحات و دغدغه‌های شخصی محمد خانعلیزاده در حرفه‌ی تصویر سازی بود.. وی متولد 1371 از شهر تبریز است و پس از پایان تحصیلات هنرستانی، کاردانی خود را در دانشگاه هنر تهران تمام کرده و فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشگاه نبی اکرم تبریز است.
در ادامه تجربه‌های تصویر سازی او را که در طی 5 سال جمع آوری شده است با هم می بینیم:

Character Design-roozrang

Character Design-roozrang (14) Character Design-roozrang (13) Character Design-roozrang (5) Character Design-roozrang (4) Character Design-roozrang (3) Character Design-roozrang (2) Character Design-roozrang (1) Character Design-roozrang (10) Character Design-roozrang (9) Character Design-roozrang (8) Character Design-roozrang (11) Character Design-roozrang (6)
image 
imageimageimage